Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun mahdollisesti osa-aikatyökyvyttömyyseläkkeelle psyykkisistä syistä

Vierailija
19.07.2026 |

Pistää kyllä miettimään, koska minulla on aina ollut vahva protestanttinen työetiikka ja olen urakeskeinen.

Että tässäkö tämä nyt oli?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida pääsi kuntoon, niin voit palata täyspäiväiseen työhön.

Vierailija
2/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet hullu. Etiikoilla ei ole mitään väliä, jollei toimi niiden mukaan. Nyt et toimi, vaan olet hullu loinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lääkäri sanoi, että kannattaa taloudellisista syistä odottaa, että saan täyden työkyvyttömyyseläkkeen. Niinpä en suostunut osa-aikaiselle, koska alallani olisin luultavasti joutunut seuraavissa YT-neuvotteluissa pihalle. Pari vuotta tästä kului ja sitten pääsinkin täysmäräiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Taustalla krooninennpitkäaikaissairaus plus masennus.

Vierailija
4/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten mukavaa! Kun itse olin 50% työkyvyttömyyseläkkeellä, käteen jäävä tulo ei juuri muuttunut ja oli ihanaa kun oli vapaata aikaa levätä ja tehdä itselle mieluisia asioita hissukseen kotona. Muutaman vuoden päästä en jaksanut töissä enää edes sitä puolikasta ja hain täyttä työkyv.eläkettä ja päätös tuli viikossa. Oikeaan eläkeikään minulla olisi vielä 10 vuotta, ja hyvinä päivinä välillä kaipaan töihin takaisin. Huonoina päivinä totisesti muistan miksi olen eläkkeellä. 

Vierailija
5/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullut teollisuuden ovat täälläkin näköjään vauhdissa. Ap, älä välitä! 

Vierailija
6/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuuden -> taaskin 

Vierailija
7/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolle eläkkeelle fyysisistä syistä enää kuusikymppinenkään pääse. Ota ihmeessä tuo, voit tehdä työsi jaksamisen mukaan. Jos jaksat tehdä enemmän työtä, sinulle maksetaan vain vähemmän eläkettä eli se on sinulla toimeentulosi turva. Jos sinut irtisanotaan, saat silti työttömyysajaltakin puolikasta eläkettä.

Vierailija
8/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyökyvyttömyyseläke? Eli silloin pystyy tekemään täyttä päivää muttei osa-aikaista?

Vierailija
9/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä töitä olisi muutenkaan ollut kuin sukulaisille ilman CV:tä. Risunkeräämistä palkatta muille ja muuta  marjaorjuutta.

Vierailija
10/10 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teollisuuden -> taaskin 

Voi jumaliste. Edes noin lyhyttä viestiä et saanut aikaiseksi oikolukea ennen lähettämistä. Häpeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi