Tämä ei varmaan koskaan lopu
Koronaan ei tule immuniteettia ja esimerkiksi Japanissa monet ovat sairastaneet taudin jo useita kertoja ja siitä voi saada autoimmuunisairauksia ja pysyviä vaurioita kehoon. Talous taas ei kestä rajoituksia kuin maksimissaan pari vuotta ja se aika ei riitä tämän taudin hävittämiseen.
Onko tämä ihmiskunnan loppu?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on nyky yhteiskunnan paapominen valmiilla vireketoiminnalla pilannut ihmisen alkukantaisen keinon selvityä omin avuin, kuten käyttää omia aivojaan ja keksiä itse virikkeitä. Voi vaikka käydä ostamassa maalaus-ja piirustustarvikkeita, käsityölankoja ja katsoa you tubesta ohjeita. Korjata ja entisöidä vanhoja huonekaluja, nikkaroida vaikka linnunpönttö. Kaikki on ollut liian helppoa ja tullut eteen kuin manulle illallinen.
Et siis tajunnut koko ketjusta mitään. Ihmiskunnan loppuhan estetään sillä. että katsotaan Youtubea ja nikkaroidaan linnunpönttö. Pitäisikö herätä todellisuuteen?
Ei täällä mikään lopu, ei ole ikinä loppunut. Ottakaa järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaalaisten A-veriryhmäläisten loppu. Muut ei sairastu taudin tappavaan muotoon.
Jatkossa afrikkalaistaustaisia maailmassa enemmän kuin valkoihoisia.
Neegereitä pitääkin olla paljon - että riittää kaikille huulesta vedettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on nyky yhteiskunnan paapominen valmiilla vireketoiminnalla pilannut ihmisen alkukantaisen keinon selvityä omin avuin, kuten käyttää omia aivojaan ja keksiä itse virikkeitä. Voi vaikka käydä ostamassa maalaus-ja piirustustarvikkeita, käsityölankoja ja katsoa you tubesta ohjeita. Korjata ja entisöidä vanhoja huonekaluja, nikkaroida vaikka linnunpönttö. Kaikki on ollut liian helppoa ja tullut eteen kuin manulle illallinen.
Et siis tajunnut koko ketjusta mitään. Ihmiskunnan loppuhan estetään sillä. että katsotaan Youtubea ja nikkaroidaan linnunpönttö. Pitäisikö herätä todellisuuteen?
Hyvin tieteellinen perustelu. Ei ole tapahtunut ennen ei voi tapahtua jatkossakaan. Nyt alkoikin heti helpottaa, kun tiedeihminen tämän meille selvitti. Turhaa on siis hätäily. Palataan normaaliin, koska mitään pahaa ei voi sattua. Eihän ole ennenkään sattunut.
Ihminen on sitkein olio ja tappaa kaiken muun ennemmin sukupuuttoon ja tuhoaa ihan kaiken ennen kuin tuhoutuu itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tieteellinen perustelu. Ei ole tapahtunut ennen ei voi tapahtua jatkossakaan. Nyt alkoikin heti helpottaa, kun tiedeihminen tämän meille selvitti. Turhaa on siis hätäily. Palataan normaaliin, koska mitään pahaa ei voi sattua. Eihän ole ennenkään sattunut.
Kaikkea pahaa on sattunut ja silti kestää tautien ja sotien kaataa liikaväestöä huoletta. Ihan tarpeeksi jää henkiin sitten lisääntyäkseen kuin kanit niin että kanta taas elpyy pika vauhtia.
Ihmiskunta selvisi jopa ruttoepidemiasta ja rutossa kuolleisuus sentään vaihtelee 50-100% välillä. Eiköhän ihmisen tarina jatku tämänkin jälkeen.
Itse yritän nyt keskittyä tähän hetkeen ja tehdä rentouttavia asioita. Juuri nyt läheiset ovat elossa, ruokaa pöydässä ja katto pään päällä. Turha elää katastrofia ennenkuin se on todellisuutta. Voimia kaikille!
Ei se espanjantautikaan saanut ihmiskuntaa tuhotuksi. Rokotteita kehitetään koko ajan. Lopettakaa paniikin lietsominen ja menkää vaikka lenkille tai lukekaa jokin hyvä romaani.
Haloo! Meitä suomalaisia on tiemmä reilu 5 miljoonaa ja 75 on kuollut. Oikeastiko te meinaatte, että tää oli tässä?
Järki käteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt, jotain rotia tähän ketjuun, hakekaa apua ahdistukseenne! Miten järjetön ajatus, tehdä koronan vuoksi itsemurha?! Mikä logiikka siinäkin olisi, koska pelkäisi kuolevansa, tappaisikin itsensä? Kriisipuhelin on keksitty.
Ei ehkä koronan vuoksi, mutta jos koronan takia elämä on mennyt viheliäiseksi? Yritys kaatumassa ja velat jäämässä niskaan, ilman mitään toivoa että saisi koskaan maksettua?
Vaikka itsellä ihan ok tilanne, niin kieltämättä olen miettinyt mikä lottovoitto olisi lapselle, jos korona korjaisi. Parikymppiselle muutaman sadan tuhannen perintö olisi iso juttu.
Vanhemman kuolema lapselle lottovoitto? No etpä paljon perhesuhteita arvosta.
Mikään ei myöskään estä sinua tukemasta lastasi rahallisesti jo ennen kuolemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Haloo! Meitä suomalaisia on tiemmä reilu 5 miljoonaa ja 75 on kuollut. Oikeastiko te meinaatte, että tää oli tässä?
Järki käteen nyt.
Niin, samaa mieltä. Ihan järjetöntä paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt, jotain rotia tähän ketjuun, hakekaa apua ahdistukseenne! Miten järjetön ajatus, tehdä koronan vuoksi itsemurha?! Mikä logiikka siinäkin olisi, koska pelkäisi kuolevansa, tappaisikin itsensä? Kriisipuhelin on keksitty.
Ei ehkä koronan vuoksi, mutta jos koronan takia elämä on mennyt viheliäiseksi? Yritys kaatumassa ja velat jäämässä niskaan, ilman mitään toivoa että saisi koskaan maksettua?
Vaikka itsellä ihan ok tilanne, niin kieltämättä olen miettinyt mikä lottovoitto olisi lapselle, jos korona korjaisi. Parikymppiselle muutaman sadan tuhannen perintö olisi iso juttu.
Vanhemman kuolema lapselle lottovoitto? No etpä paljon perhesuhteita arvosta.
Mikään ei myöskään estä sinua tukemasta lastasi rahallisesti jo ennen kuolemaasi.
Kyllä lapsi kestää köyhyyttä paremmin kun edes on yksi vanhempi kuin ei ollenkaan. Minä en ole ikinä elänyt lapsuudessa niin yltäkylläisyydessä kuin nyt aikuisena ja silti olen köyhyysrajoilla mittarin mukaan. Heti ala-ikäisenä sai lähteä tienaamaan sillä kotoa ei saanut mitään.
Elämää täytyy jatkaa koronasta huolimatta. On surullista, että muissa maissa ollaan karanteeneissa, mutta suomalaiset voivat tartuttaa sen heihin myöhemmin koska täällä tauduista ei pyritä eroon... Toivottavasti ne maat pitää rajansa kiinni monta vuotta - voivatko, jos ovat turistimaita?? Ovatko he turhaan karanteenissa?
Ihminenhän on pysynyt hengissä ilman lääkkeitä ja yhtään mitään. Ennen kuoltiin jo viiskymppisenä ja nyt eletään liian pitkään ja ihan turhaan pitkitetään sitä turhilla hoidoilla ja lääkkeillä. Lääketehdas vaan tienaa kun pidetään väkisin liian pitkään eläviä hengissä.
Elämää täytyy jatkaa koronasta huolimatta.
Hyvä hygienia ei ole koskaan pahitteeksi.
Mutta hallitus ei ole uskaltanut kertoa meille, että epidemia kestää monta vuotta - tai rokotteeseen/lääkkeeseen asti, toista vuotta - eikä Suomen keinot riitä taudin estämiseen. Hyvä jos Singaporen riittää, vaikka se jos joku on varautunut..! Miksi ei riitä? Koska korona on erilainen. Se leviää oireettomana. Se voi muhia elimistössä lähes kuukauden. Se siisä liikkuu väestössä salakavalasti. Luojan kiitos se ei ole normaalisti hengenvaarallinen, vain osa väestöstä ei kestä sitä.
On surullista, että muissa maissa ollaan karanteeneissa, mutta suomalaiset voivat tartuttaa sen heihin myöhemmin koska täällä tauduista ei pyritä eroon... Toivottavasti ne maat pitää rajansa kiinni monta vuotta - voivatko, jos ovat turistimaita? Ovatko he nyt turhaan karanteenissa? En tiedä.
Mutta olen tajunnut, että olin epidemian suhteen ylioptimistinen... ei se lopu tiettyyn päivämäärään. Joten parempi ruveta olemaan optimistinen siinä, että elämää voi olla koronasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen nyt.
Soininvaaran laskelmien mukaan Suomen nykystartegialla epidemia olisi ohi 6 vuodessa. Niinpä niin. Hidastaminen EI OLE mikään startegia. He tarvitsivat aikaa miettiäkseen, mitä oikein tehdä. Ruotsi on hiukan edistyneempi siinä prosessissa. Tässä ei ole hyviä vaihtoehtoa, on vain huonompia ja vielä huonompia, kuten Soininvaara blogissaan kirjoitti. Nyt näyttäisi olevan se jälkimmäinen käytössä, jos se jatkuu pidempään.
Olen aika kypsynyt koko koronaan. Tämä on irtaantumisprosessi aiheesta, luulen... toivon!!
Haaveet kaatuu, niitä nousemaan en saa. Varjot saapuu, ne yöhön kuljettaa.
Vaikka kuinka yrittäisi jatkaa elämää ja olla pelkäämättä. Kyllä tämä masentaa. Miksi piti kaikki sulkea ja talous romahduttaa.