Aukeaako koulut 14.5. alkaen? Mitä luulette?
Mitä veikkaatte, miten koulujen suhteen toimitaan toukokuussa?
Kommentit (1742)
Hallitushan voisi näyttää esimerkiä immuniteetin hankinnassa, sitten husin päättäjät ja lääkärit , eduskunta, vastuuviranomaiset yms. Sitten sataisiin sairaalatkin kapasiteettiin
Myös Nottinghamin yliopiston virologi Jonathan Ball on samoilla linjoilla. Hänen mukaansa oireettomien ja lievien tapausten suuri määrä voi kieliä esimerkiksi siitä, että lapset olisivat pandempian keskeinen ajuri.
https://tekniikanmaailma.fi/italialaiskyla-testasi-kaikki-asukkaat-ja-t…
Kuka vastaa lapsen mielenterveydestä, jos joku oppilas on oireeton supertartuttaja, ja koulun henkilökuntaa tai luokkakaveita ja heidän vanhempiaan kuolee siihen?
Vierailija kirjoitti:
Kuka vastaa lapsen mielenterveydestä, jos joku oppilas on oireeton supertartuttaja, ja koulun henkilökuntaa tai luokkakaveita ja heidän vanhempiaan kuolee siihen?
Ei kukaan.
Suomessa ei kukaan välitä lapsista pätkän vertaa. Ei fyysisestä tai psyykkisestä terveydestä.
Heidät nähdään ainoastaan oman bisneksen raaka-aineena (näkee nyt hyvin kun kaiken maailman korkean tason erityisasiantuntijasossut tunkevat bisneksiään tarjolle) tai jonkinlaisena pakollisena pahana koska on pakko jonkun maksaa jatkossa niitä veroja.
Suomi on maailman lapsivihamielisin yhteiskunta. Todella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne koulut avataan, se aiheuttaa itse asiassa vain hallaa itse sille koulunkäynnille, koska opettajat hoitavat sitten huonosti sen lopun etäopiskeluajankin, koska joutuvat samaan aikaan tekemään uusia tuntisuunnitelmia lähiopetukseen.
Opetuksellisesti ei järjen häivääkään.
Eikä se turvaväli tms väljyyden tavoittelu tule onnistumaan mitenkään, koska Suomessa koulut on täysin täynnä jo valmiiksi, koska niistä on säästetty jo vuosia.
Etäopiskelua ei enää ole.
Se on luvaton poissaolo jos et mene kouluun ja lasu.
Yrittäkää nyt tajuta ettei ole etäopiskelua niille luokka-asteille joille koulut avataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne koulut avataan, se aiheuttaa itse asiassa vain hallaa itse sille koulunkäynnille, koska opettajat hoitavat sitten huonosti sen lopun etäopiskeluajankin, koska joutuvat samaan aikaan tekemään uusia tuntisuunnitelmia lähiopetukseen.
Eikä se turvaväli tms väljyyden tavoittelu tule onnistumaan mitenkään, koska Suomessa koulut on täysin täynnä jo valmiiksi, koska niistä on säästetty jo vuosia.
Ennen sitä lähiopiskelua on kyllä etäopiskelua. Siis jos lähiopiskelu alkaa esim 14.5. sitä ennen on etäopiskelua 13.5. asti. Eikö???
Jos siirrytään lähiopiskeluun 14.5. opettajien pitää laatia tuntisuunnitelmat ennen sitä eli opettavat vasurilla sitten sen etäopetuksensa.
Ym-mär-rät-kö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole koulupakkoa. Tässä tilanteessa monet hakevat vain lomaa täksi ajaksi eikä kukaan huuda perään. Ja jos tulisikin lasu, niin so what? Kannustan itse opettajana vanhempia olemaan itsekkäitä. Ei pääkaupunkiseudulla ole järkeä mennä kouluun tässä tilanteessa jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt tajuta ettei ole etäopiskelua niille luokka-asteille joille koulut avataan.
Kyllä me se tajutaan. Itse et osaa lukea.
Kotikouluun voi lapsensa siirtää milloin tahansa. Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri uutiset.
Ensin erittäin paheksuvaan sävyyn uutisoitiin, miten nuorijoukot ovat kokoontuneet iltaisin.
Sanottiin, että poliisi tulee puuttumaan tähän kovalla kädellä, ja kokoonkutsuja on syyllistynyt rikokseen. On erittäin uhkarohkeaa, varomatonta ja piittaamatontonta nuorten kokoontua yhteen ja että poliisi vetoaa vanhempiin. Olin ja olen tästä samaa mieltä.
Noh, seuraava uutinen: koulut pyritään avaamaan mahdollisimman pian, vetoavat lastenlääkärit. Kommentti: nuorten ja myös opettajien on täysin turvallista kokoontua kouluihin, lasten infektiolääkäri kommentoi.
Siis hetkinen, mitä ihmettä? Eiköhän uutistoimitus huomannut tätä valtavaa ja järjetöntä ristiriitaisuutta uutisissaan?! Mikseivät siis nuoret voi tällä hetkellä kokoontua ULKONA, kun heidän on täysin turvallista kokoontua vapun jälkeen KOULULUOKASSA? Vastatkaa joku viisaampi, kiitos!
Minusta tämä on kuin jotain mustaa huumoria tai pilaa.
Aivan. Minusta tämä olisi korkea aika, että ihmiset alkaisivat ajattelemaan omilla aivoillaan, tekisivät omia ratkaisujaan, eivätkä vaan hyppisi päättäjien päättömien määräysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti koulut alkavat tekemään kaikista lasun, jotka eivät tule kouluun PANDEMIAN takia? Jos näin olisi, pitäisi meidän vanhempien nostaa suuri haloo tästä asiasta! Sitä paitsi, onko laillistakaan? Ja niitä olisi varmasti ainakin 30% kaikista oppilaista, en todellakaan usko että kaikki vanhemmat laittavat lapsensa kouluun heti kun käsky käy. Nyt on sen verran vakavasta asiasta kyse. Koko maailma pysähtyi juuri koronan takia. Nyt yhtäkkiä SUomen pikku hallitusneitoset päättävätkin, että on jostain syystä turvallista mennä kouluun. Kuka näitä enää kuuntelee ja uskoo??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on luvaton poissaolo jos et mene kouluun ja lasu.Ennen sitä lähiopiskelua on kyllä etäopiskelua. Siis jos lähiopiskelu alkaa esim 14.5. sitä ennen on etäopiskelua 13.5. asti. Eikö???
Jos siirrytään lähiopiskeluun 14.5. opettajien pitää laatia tuntisuunnitelmat ennen sitä eli opettavat vasurilla sitten sen etäopetuksensa.
Ym-mär-rät-kö?
omg niinku tuntisuunnitelmat??? omg!!! tuntisuunnitelmat?=?=?!!!
Ihan kun opettajat ei olisi ennen noita tehneet ja olisi tässä reilussa kuukaudessa unohtaneet miten niitä tunteja pidetään. Lisäksi kyse on alimmista luokista joten tunnin vaatimustasonkaan ei pitäisi olla opettajalle kovinkaan haasteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri uutiset.
Ensin erittäin paheksuvaan sävyyn uutisoitiin, miten nuorijoukot ovat kokoontuneet iltaisin.
Sanottiin, että poliisi tulee puuttumaan tähän kovalla kädellä, ja kokoonkutsuja on syyllistynyt rikokseen. On erittäin uhkarohkeaa, varomatonta ja piittaamatontonta nuorten kokoontua yhteen ja että poliisi vetoaa vanhempiin. Olin ja olen tästä samaa mieltä.
Noh, seuraava uutinen: koulut pyritään avaamaan mahdollisimman pian, vetoavat lastenlääkärit. Kommentti: nuorten ja myös opettajien on täysin turvallista kokoontua kouluihin, lasten infektiolääkäri kommentoi.
Siis hetkinen, mitä ihmettä? Eiköhän uutistoimitus huomannut tätä valtavaa ja järjetöntä ristiriitaisuutta uutisissaan?! Mikseivät siis nuoret voi tällä hetkellä kokoontua ULKONA, kun heidän on täysin turvallista kokoontua vapun jälkeen KOULULUOKASSA? Vastatkaa joku viisaampi, kiitos!
Minusta tämä on kuin jotain mustaa huumoria tai pilaa.
Aivan. Minusta tämä olisi korkea aika, että ihmiset alkaisivat ajattelemaan omilla aivoillaan, tekisivät omia ratkaisujaan, eivätkä vaan hyppisi päättäjien päättömien määräysten mukaan.
Suurin osa vanhemmistahan otti lapsensa pois koulustakin ennen aikojaan. Helsingissä oli huvittavaa kun Vapaavuori ja opetusvirasto väkisin yritti pitää kouluja auki ja lopulta siellä ei ollut enää oppilaitakaan ennen kuin viimein saatiin ne kiinni.
Jopa se ilmoitus etäopetuksesta oli otsikoitu "koulu jatkuu", jotta vaan saadaan se oma pläsi säilytettyä.
Nyt täällä sitten väännetään kouluruoasta jonka kaupunki haluaa haettavan jättikouluista kaksi kertaa viikossa.
Me ei mennä jonnekin vieraaseen kouluun tungeksimaan surkean ruoan perässä, eikä mun lapseni mene kouluun tänä keväänä. Ensi lukuvuosi voidaan myös opettaa kotona, jos on tarvis.
t. helsinkiläisäiti
Ihme jähittämistä!
On niin ristiriitaista että poliisi tiedottaa valvovansa Vapun juhlintaa, porukoissa on vaarallista viettää vappua!
Kuitenkin on turvallista kokoontua nuorisoporukalla 500 oppilaan yläkoulun. On ne koulun seinät ihmeelliset!
Tallinnassa koulut pysyvät etäopetuksessa lukuvuoden loppuun asti. Siellä kaupunginjohtajana ei ole laumasuojauskovainen.
https://news.err.ee/1080684/tallinn-mayor-schools-to-remain-closed-to-a…
Tallinn mayor Mihhail Kõlvart (Center) says the capital's schools will remain closed to the end of the academic year and will not reopen before then, regardless of the situation with coronavirus cases. The remote working conditions will include those taking exams.
Speaking at a press briefing Wednesday, Kõlvart said the decision had been made on Tuesday to keep education distance-only, BNS reports.
The Ministry of Education and Research had previously said that remote learning, conducted online, might end midway through May.
Kõlvart said the reasons for the decision were in the main two-fold: "First, we cannot expect the pandemic to end by mid-May. Second, schools need clarity. It is not conceivable that in an emergency situation, each school should decide on their handling of studies themselves,"
Vierailija kirjoitti:
On niin ristiriitaista että poliisi tiedottaa valvovansa Vapun juhlintaa, porukoissa on vaarallista viettää vappua!
Kuitenkin on turvallista kokoontua nuorisoporukalla 500 oppilaan yläkoulun. On ne koulun seinät ihmeelliset!
Monissa kouluissa on jopa yli tuhat oppilasta.
Mun lapsen koulussa on 680 oppilasta, päälle sitten kaikki ne koulun aikuiset.
Kukaan omilla aivoillaan ajatteleva vanhempi ei laita lastaan kouluun kahdeksi viikoksi, koska ”lasten ja nuorten pitäisi nyt sairastaa korona pois” (suora lainaus, HYKS:n infektiolääkäri TV:ssä to 23.4), mutta ”lasten tartuttavuudesta ei ole riittävästi tietoa” (HYKS:n toinen infektiolääkäri TV:ssä to 23.4).
Eli koulut auki jotta saadaan kesäksi vauhtia korona-lukuihin ja perheet voivat sairastaa ja täyttää muuten tyhjät sairaalat kesällä.
Siitähän tässä on kyse: tyhjästä kapasiteetista sairaaloissa ja liian hitaasti etenevästä epidemiasta. Nyt olisi lapsiperheiden tehtävä ”ottaa korona vastaan” muiden puolesta.
Kukaan tuntemani vanhempi ei ole laittamassa lastaan kouluun
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄPÄ TROLLI HÖPÖTÄ!
Ei ole luvaton poissaolo, kun kysyy luvan.
Tänä keväänä ei sen kummempia perusteluja tarvitse, kuin että ilmoittaa opelle/rehtorille, että meidän lapset eivät tule kouluun. Piste.
Jokainen ymmärtää miksi. Näin tekee kaikki muutkin. Älkää pelotelko vanhempia, näin voi ja pitää tehdä.
Eikä tule lasua. (Korkeintaan tulee virtuaalinen hatunnosto lastensa suojelemisesta.)
sossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on luvaton poissaolo jos et mene kouluun ja lasu.ÄLÄPÄ TROLLI HÖPÖTÄ!
Ei ole luvaton poissaolo, kun kysyy luvan.
Tänä keväänä ei sen kummempia perusteluja tarvitse, kuin että ilmoittaa opelle/rehtorille, että meidän lapset eivät tule kouluun. Piste.
Jokainen ymmärtää miksi. Näin tekee kaikki muutkin. Älkää pelotelko vanhempia, näin voi ja pitää tehdä.
Eikä tule lasua. (Korkeintaan tulee virtuaalinen hatunnosto lastensa suojelemisesta.)
Olen kiitollinen jokaisesta lapsesta joka pysyy kotona. En kuitenkaan syyllistä niitä, jotka lapsensa kouluun lähettävät.
Niinpä! Nyt pitäisi avata baarit, niin sieltä voisi jokainen vapaaehtoinen käydä hakemassa viruksen ja tyhjät sairaalat saisivat potilaita. Lapset ovat ansainneet kesälomansa niin että se voidaan viettää terveenä terveiden vanhempien kanssa. Toivottavasti hallitus ei päätä pilata suuren joukon kesälomia, sen takia, että on pieni ryhmä lapsia, joilla ei ole asiat hyvin kotona. Kouluterveydenhoitaja voisi tarkastaa kaikki sellaiset lapset touko/kesäkuun aikana, joista opettajilla on herännyt huoli etäopetuksen aikana.