Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aukeaako koulut 14.5. alkaen? Mitä luulette?

Vierailija
16.04.2020 |

Mitä veikkaatte, miten koulujen suhteen toimitaan toukokuussa?

Kommentit (1742)

Vierailija
401/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa se oli sikainfluenssakin. Meidän firman kirjanpitäjä, perusterve alle nelikymppinen mies, joutui tehohoitoon sikainfluenssasta. Ja kesti pitkään parantua.

Vierailija
402/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 1000 oppilaan koulussa. Kuka uskoo, että tuossa määrässä ei olisi jo aika iso määrä taudin kantajia?

Tuosta kun otetaan tartunnat mukaan kesälomille ja viedään koteihin se on keskimääräisesti x4 eli 4000 mahdollista tartuttajaa lisää kirmaamaan ympäri Suomea. Ja tämä on vain yksi kaupungin monesta koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee kyllä ihan hämilleen siitä, jos koulut avataan, mutta mummoa ja pappaa ei silti saa tavata eikä mennä Hoploppiin eikä huvipuistoon. Jos kerta koulut avataan niin avataan sitten kaikki muukin. Mitä hyötyä muiden sulkujen ylläpidosta enää sitten edes on?

Vierailija
404/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos 13.5. jälkeen koululaiset ja opettajat laskettaisiin kesälomalle ja koulu alkaisi uudestaan 1.8.

Vierailija
405/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jälkijunassa, mutta oma näkemykseni on, että peruskouluja ei tarvitse avata. Jos ette tienneet, opettajien täytyy antaa numerot noin ennen 20.5. Tuskin päivää ennen on enää mitään kokeita. Sama ammattikoulujen ja kolmannen asteiden koulujen kanssa. Lukiolaisilla on koeviikot juuri ennen koulujen päättymistä, joten jos jotkut koulut aukeavat ne ovat lukiot.

Ja vaikka koulut aukeaisivat, ei mielestäni voi vaatia läsnäoloa; koronalääkkeitä tai -rokotteita ei kummemmin ole ja perheessä voi olla useampiakin riskiryhmäläisiä. Sitä paitsi koulutyö on monesti sellaista, että sitä voi tehdä kotona.

Vierailija
406/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että pitäisi päästä lapsi isoon jättikouluun, jossa on avoimet oppimisympäristöt ja ylisuuret ryhmät. Eipä taida meidän lapset mennä. Suomen kesä on lyhyt. Ei ajateltu sairastaa koko kesää.

Vierailija
407/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei avattaisi vasta syksyllä? Suomessa alkais muutenkin kesälomat lapsilla. Ei mitä järkeä avata tässä kohden. Suomellahan on aivan loistava tilanne jarruttaa epidemiaa, kun ei mokaa tätä avaamalla kouluja. Monessa muussa maassa kesäloma alkaa vasta heinäkuusta tai elokuusta. Nyt olisi fiksua pelata aikaa. Lääkehoitoa ja rokotetta kehitetään kokoajan.

Vierailija
408/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hallitus avaa koulut, kun jossain joku laki tietenkin estää jatkamasta sulkua ja sitten annetaan vahva suositus olla menemättä sinne kouluun. Ihan kuin Uudenmaan rajan ja mökkeilyn kanssa.[/quote

Niin, siten hallitus ei joudu vastuuseen.

Vierailija
409/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulut avataan, sitten ei ole enää mahdollista saada koulusta ruokaa, paketteja tai aterioita. Eli kaikista köyhimmät ei voi valita, meneekö lapset kouluun opetukseen vai ei, jos ruuasta on kiinni. Paremmin toimeentulevat voivat hyvin anoa lomaa pariksi viikoksi.

Vierailija
410/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin toivon, että koulut aukeaisivat mahdollisimman pian. Kyllä tämä piina jo riittää!!

Vierailija
411/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä 1000 oppilaan koulussa. Kuka uskoo, että tuossa määrässä ei olisi jo aika iso määrä taudin kantajia?

Tuosta kun otetaan tartunnat mukaan kesälomille ja viedään koteihin se on keskimääräisesti x4 eli 4000 mahdollista tartuttajaa lisää kirmaamaan ympäri Suomea. Ja tämä on vain yksi kaupungin monesta koulusta.

Miten ihmiset uskoo että koronan tultua se on kantajassaan ikuisesti ja leviää vaikkei kantajalla ole oireita...

Vierailija
412/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tähän asti koulujen kiinni pitämisen kannalla. Nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, kun luen näitä vanhempien kommentteja, kuinka he kokevat hirveätä piinaa kun omat lapset opiskelevat kotoa käsin. Alkaa tuntua siltä, että ehkä näiden lapsiparkojen olisi tosiaan parempi päästä sinne kouluun, kun omat vanhemmatkaan eivät heitä enää kotona kestä.

Vierailija
413/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastetaan lapset kirjoitti:

Olen ollut tähän asti koulujen kiinni pitämisen kannalla. Nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, kun luen näitä vanhempien kommentteja, kuinka he kokevat hirveätä piinaa kun omat lapset opiskelevat kotoa käsin. Alkaa tuntua siltä, että ehkä näiden lapsiparkojen olisi tosiaan parempi päästä sinne kouluun, kun omat vanhemmatkaan eivät heitä enää kotona kestä.

Omiani en silti kouluun enää tänä keväänä päästä, mutta ymmärrän pointtisi. Ehkä se korona voisi olla joidenkin perheisiin ihan toivottavakin kesätuliainen, jos se siis pitää paikkansa, että lapsille se ei ole vaarallinen.

Vierailija
414/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä aukeavat, vaikka moni täällä haluaakin pitää Suomen ikuisesti suljettuna ja heidän mielestään lapset ovat Koronan pahin tartuttaja, niin pakkohan valtiota on johtaa toisin kuin av mammojen mielen mukaan.

Eiköhän koulujen aukeaminen tule pienemmillä koululaisilla ajankohtaisemmaksi jo ennen toukokuun puolta väliä. Pikkuhiljaa toiminnot avataan ja koulujen avaaminen on ensimmäisiä toimenpiteitä.

Sen verran esillä on lasten hyvinvointi ja lasten oikeudet, sekä muun maailman esimerkki. Koronan osalta sairaalassa olevien luvut pienenevät tasaisesti kuten myös tehohoidettujen, että suluille ei ole enää perustetta. Lisäksi jokainen päivä sulkuja tulee Suomelle niin kalliiksi ettei siihen ole varaa varmuuden vuoksi.

Isoin vaikutus koulujen avaamiselle ensimmäisenä on kuitenkin se etteivät lapset näytä tartuttava tautia kovinkaan paljoa. Epidemiat näyttävät pyörivän aikuisten ja vanhusten tartuntalähteissä (ravintolat ja hoivakodit). Tällöin suuntaus on että eristetään riskiryhmäläiset ja muut aloittavat asteittain paluun normielämään.

Miten koulujen etäopetus on pysäyttänyt mielestäsi Suomen, oletko se isukki joka ei kestä lapsiaan vai muuten vain kaljaa kittaava malli-isukki?

Peruskoulut ovat ensisijaisesti lasten säilytyspaikkoja. Niissä säilytetään lapsia, jotta vanhemmat voivat käydä töissä tienaamassa viruksen päihittämiseen tarvittavat rahat.

Myöskään kaikki koulut eivät ole peruskouluja. Korkeampien asteiden oppilaitoksista pitäisi saada opiskelijat ulos ja töihin, että saadaan uusia tilalle. Vaan eipä tällä koohotus- ja panikointilinjalla niitä töitä paljon ole jäljellä.

Vierailija
415/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten täytyy muistaa sellainen asia kuin arvojohtaminen. Presidentti Caligula on aivopieraissut, että hoidetaan tämä tauti ensin ja katsotaan sitä taloutta sitten joskus. Hyvähän sieltä kultapossukerhosta on kaikenlaista huudella, kun hyväosaisiin eivät talouskriisit niin koske. Mutta toki ne voidaan laittaa koskemaan, jos kansa toden teolla kyllästyy tähän touhuun.

Vierailija
416/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole uutta. Mutta teholle ei influenssan takia joudu kylläkään perusterveitä nelikymppisiä perheenäitejä eikä viisikymppisiä perheenisiä. Sitäpaitsi influenssaan on rokote, jonka fiksuimmat meistä ottaa itse tai saa työpaikalta. Ja influenssaan on myös lääke. Kumpaakaan ei ole koronaan.

T. Lääkäri

Kylläpä vain joutuu, ja influenssaan myös kuolee joskus aivan perusterveitä tai sellaiseksi luultuja työikäisiä. Et ole lääkäri, muuten tietäisit tämän.

Influenssaan on rokote, se meni oikein. Hienoa!

Mitä luulet todistavasi tälläkin kommentillasi pöljä?

Vierailija
417/1742 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kommenttien perusteella osa vanhemmista haluaisi eroon sekä lapsistaan, puolisostaan että isovanhemmista. Huh,miten helppo kesä tulossa! Viimein aikaa itselle!👍

Vierailija
418/1742 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään pysty ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja joillekin tämä arki voi olla nyt hyvinkin kuormittavaa? Että kun jollakin toisella on helppoa niin muillakin pitäisi olla?

Kyllä mä rakastan lapsiani yli kaiken ja kaikkeni olen heidän eteensä tehnyt eivätkä ole mitenkään heitteillä, mutta silti vaihtaisin mielelläni heti takaisin vanhaan arkeen jos se olisi mahdollista. Anteeksi nyt kauheasti.

Vierailija
419/1742 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään pysty ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja joillekin tämä arki voi olla nyt hyvinkin kuormittavaa? Että kun jollakin toisella on helppoa niin muillakin pitäisi olla?

Kyllä mä rakastan lapsiani yli kaiken ja kaikkeni olen heidän eteensä tehnyt eivätkä ole mitenkään heitteillä, mutta silti vaihtaisin mielelläni heti takaisin vanhaan arkeen jos se olisi mahdollista. Anteeksi nyt kauheasti.

Jos sitten kouluun saisi mennä huoliperheiden lapset, eivät muut.

Heitä opettaisivat erityisopettajat ja koulunkäyntiavustajat olivat tukena.

Tavis lapset suojattaisin kotona opiskelulla edelleen.

Vierailija
420/1742 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä niin toivon, että koulut aukeaisivat mahdollisimman pian. Kyllä tämä piina jo riittää!!

Luuletko, että sairaus ei olisi sulla mitään?