Missä ruokakaupassa asioit koronan aikaan, ja kuinka usein käyt, ja suositko pientä myymälää vai Prismaa yms?
Itse käyn kaupassa n. 10 päivän välein. Aina ostoslista mukana. Ja paikkakunnalla on Sale ihan 5 minuutin kävelymatkan päässä. Kauppa hieman kalliimpi, sekä valikoima ei niin runsas, mutta jää ainakin heräteostokset väliin. Kaupassa on heti ovella käsidesit, ja onneksi nuo pullopalautusmaatit on suljettu. Sekä kassoilta viety ne seuraava asiakas-kapulat pois. Vaikka kauppa on pinta-alaltaan pieni, niin ruuhkaa siellä on harvemmin. Ja itse suosin käymistä aikaisin aamulla, niin aika usein on vain pari asiakasta lisäkseni.
Ja ihan olis kiva, jos kommentoisit yleisesti oman kauppasi järjestelyjä koronan aikana. Ja mikä esim. ilahduttaa tai suututtaa.
Kommentit (35)
Kävin tänään Lidlissä ja ihmisiä oli ruuhkaksi asti. Asiointi sujui kuitenkin sutjakasti ja tein isoimmat ostokset nyt. Paistopisteen tuotteet oli pussitettu ja kapulat kassoilta poistettu. Pullonpalautus auki, mutta pelikoneet kiinni.
Ja ihan vielä, että lähikaupassa käy aika paljon iäkkäämpää ostajaa. Ja maksetaan niin rahalla kuin kortilla. Ja asiakkaat osaa noudattaa turvavälejä. Ja henkilökunta aina tosi ystävällistä, niinkuin mikään ei olisi muuttunut. ap
Olen käyttänyt pääasiassa Citymarketin kotiinkuljetuspalvelua. Pari kertaa myös Alepan kauppakassia. Nyt näyttää syntyvän uusia kotiinkuljetuspalveluita kuin sieniä sateella ja ajattelin viikonloppuna tilata ainakin Ruohonjuuresta jotain. Mahdollisesti myös Hakaniemen hallista. Kaupoissa en ole käynyt nyt kuukauteen lainkaan, joten en tiedä, millaisia järjestelyitä niissä on koronan vuoksi tehty.
Itselläni nuo isommat marketit aika kaukana, ja keskustaankin pitäisi varata sitä aikaa. Mieluummin käyn kaupassa nopeasti, ja käytän sitten aikaa eri tavalla, vaikka päivän kävelylenkkiin. En ikinä ole ollut shoppailuihminen, enkä viihdy kauaa noissa kauppojen sisätiloissa, mutta nyt huomaan tekeväni ostokset vieläkin rivakammin. ap
2 viikon välein Prismassa, joka 8km päässä.
- saa kaiken tarvittavan, erikoisruokavaliot, monipuoliset valikoimat, tilaa liikkua ettei kaikki ole iholla kiinni kuten lähikaupassa.
Aiemmin kävin kaupoissa (missä milloinkin) useita kertoja viikossa, usein pari kertaa päivässäkin. Tämä 2 viikon välein Prisma otetaan käyttöön Koronan jälkeenkin.
Käyn kaupassa parin viikon välein - kerran kuussa, näin ennen koronaakin.
Kävisin hintojen vuoksi varmasti prismassa jos sellainen olisi.
Lähimpään kauppaan on 7 km, ja siellä kylällähän ne on kaikki. Olen saanut tutulta autokyydin, joten en useinkaan käy siinä kauimmaisessa, siellä ei myydä esim. olutta. Tai tupakkaa jota usein tuttavalle ostan, ja 2 kauppaa kerralla on vähän liikaa kun toinen kuskina.
Minusta korona ei noissa kaupoissa näkynyt vielä mitenkään kun viimeksi kävin, viime kuun puolella.
Sain vähän outoja katseita kun vedin kaksia kärryjä parkkiksella, olin tilannut kuivaruokaa ison laatikon verkkokaupasta. Näin voisin kyllä toimia ilman koronaakin, koska se on nopeampaa ottaa osa päivittäistavaroista ja kuivaruoista valmiina pakettina. Ja verkkokaupoista voi saada halvalla päiväysvanhoja tai sitä lähestyviä tuotteita.
Onko siis pullonpalautuksia suljettu yleisemminkin?
Itse olen miettinyt tuota kauppakassi-palvelua, mutta kun kauppa noin lähellä, niin osittain turhaa. Ja kun kauppa kuitenkin sen verran pieni, että on enempi ruokakauppa, eikä sekatavaramyymälä, niin ihmiset tekevät ostoksensa suht helposti. Ja nuo peliautomaatit on ollut pois käytöstä jo pidemmän aikaa, ja nyt noin viikon verran ollut pullojen palautusmaatit suljettu. ap
Lähikauppa 1-2 kertaa päivässä. Prismassa käyn, jos tarvitsee jotain muuta kuin ruokaa
Lidlissä käyn. Ei ole ruuhkia. En tarvitse mitään desejä kun otan mukaan kumihanskat ja ffp3 maskit suojalasein.
Ihan rauhassa shoppailen. Ei tarvitse panikoida. Kotona tuotteiden uudelleen pakkaus ja vaatteet pesuun.
Kaupassa tulee käytyä parin viikon välein.
Käyn milloin missäkin, pääasiassa Lild, prisma tai citymarket. Kaikki löytyy alta 1km. Lähin on pieni K-kauppa mutta kaikki siellä on vähintään 50senttä kalliimpaa, niin kävelen mielellään sen 20m lisää lähi Lidliin.
Käyn joka tai vähintään joka toinen päivä, ei ole ollut ikinä ruuhkaa, missään näistä.
Lähistöllä on K-supermarket ja s-market niissä on tullut asioitua parin viikon välein.Pari kuukautta meni,ja nyt vasta käväisimme prismassa.Pikku kaupoissa noudatetaan turvaväliä paremmin,kun prismassa,vaikka keskellä päivää,ei väkeä paljolti olekkaan asioimassa.
Mä en käy kaupassa, mun mies käy. S-marketissa käy kerran viikossa. Viime viikolla kävi myös K-marketissa, kun siellä oli paketteja.
Ei täällä ole kaupassa ruuhkaa kuin poikkeustilanteissa.
Pienessä lähikaupassa aamuisin kahdeksan jälkeen. Kerran kahdessa viikossa käyn. Muina aikoina en poistu asunnostani. Tuossakin kaupassa on usein monta asiakasta, joten harkitsen, että tilaan ruoat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt tuota kauppakassi-palvelua, mutta kun kauppa noin lähellä, niin osittain turhaa. Ja kun kauppa kuitenkin sen verran pieni, että on enempi ruokakauppa, eikä sekatavaramyymälä, niin ihmiset tekevät ostoksensa suht helposti. Ja nuo peliautomaatit on ollut pois käytöstä jo pidemmän aikaa, ja nyt noin viikon verran ollut pullojen palautusmaatit suljettu. ap
Mä olen käyttänyt kotiinkuljetuspalveluita jo parin vuoden ajan, koska en pysty kantamaan mitään painavaa kuten kissanhiekkasäkkejä. Samalla tulee sitten tilattua kaikki muukin.
Teen suurimman osan ostoksista noin 5 minuutin kävelymatkan päässä olevasta S-Marketista, jossa pyrin käymään korkeintaan 2-3 kertaa viikossa. Valitsen kaikki tuotteet sen mukaan että niissä on mahdollisimman myöhäinen parasta ennen päivämäärä olipa kyse sitten kurrista, makkarasta tai muusta ruuasta.
Teen jonkin verran ruoka- ja juomahankintoja muistakin kaupoista kuten jos haluan löytää jonkin tietyn täystuoremehun ja yhdistän nuo pikaiset kauppareisut kaupungin keskustassa tapahtuvaan ulkoiluun,.
Ruokaa, juomaa ja erilaisia hygieniatuotteita lukuunottamatta varmaankin ainoat noiden tuoteryhmien ulkopuolelta tehdyt hankinnat taitavat olla pieni pöytätuuletin makuuhuoneeseen entisen hajonneen tilalle ja uusi muovimatto parvekkeen oven eteen. Nuo ostokset taisin tehdä pari viikkoa sitten paikallisessa rautatavarakaupassa. Rahaa kyllä olisi mutta eipä tuolla kaupungilla viitsi huvikseen kauppoja kierrellä,
K-supermarket tai s-market. Lähes joka päivä. Käsienpesu pullopisteellä. Käsidesit sisään mennessä. Kuulutukset etäisyyksistä yms. Tarrat lattiassa "pidä.etäisyys".
Olen käynyt viikon välein s-marketissa mutta alkoi olla kaapit tyhjät kaikesta jauhoista aina pyykinpesuaineeseen kun tuli aina ostettua ne pakolliset ja olen siirtänyt ei välttämättömiä koko ajan eteenpäin. Onneksi sain viikko sitten Prismasta kotiinkuljetuksen viimein ja näin autoton saa kaapit kaikkea täyteen eikä sitten tarvitse varmaan pariin viikkoon kauppaan. Jos onnistuu jatkossakin niin varmaan käytän kotiinkuljetusta. Huomasin samalla Prisman hinnat huomattavasti halvemmaksi kuin pienemmän lähikaupan eikä kädet katkea matkalla joten se 8 euroa säästyy tuotteiden hinnoissa. Tilauksen tuoja voi kyllä miettiä että oliko ihan pakko näin paljon tilata. Vessapaperia en sentään ostanut.
Te, jotka käytätte kotiinkuljetusta, niin eikö teitä hirvitä joka kerta maksaa n. 15 e ylimääräistä per ostoskerta. Jos tilaa ruokassit kerran viikossa, niin sehän on jo 90 e/kk lisää ruokakuluihin. Melko paljon minusta.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka käytätte kotiinkuljetusta, niin eikö teitä hirvitä joka kerta maksaa n. 15 e ylimääräistä per ostoskerta. Jos tilaa ruokassit kerran viikossa, niin sehän on jo 90 e/kk lisää ruokakuluihin. Melko paljon minusta.
Prisma ainakin täällä 7,90 ja hinnat halvemmat kuin s-marketissa joten todellisuudessa lisäkustannuksia ei synny.
Pari kertaa viikossa noudetaan verkkokauppaostokset Prisman noutopisteestä. Toimii itsepalveluna vähän kuin pakettiautomaatit.