Narsistin käytös jälkikäteen ajateltuna
Millaisia asioita narsistin käytöksessä oli jälkikäteen ajateltuna esim. tapailuvaiheessa joita voisi pitää varoittavina piirteinä ja käytöksenä?
Kommentit (4)
Oli hyvin romanttinen. Riisui ja puki takin, tarjosi päivällisen ravintolassa, majoittui grandiöösisti kalleimpaan hotelliin vieraillessaan ensi kertaa kotikaupungissani. Halusi tehdä vaikutuksen ja hurmata. Pyysi minua kertomaan itsestäni, mutta keskeytti nopeasti sitten, koska häntä ei oikeasti kiinnostanut kuulla sitä vaan etsiä vain jokin yhteinen piirre, jonka varaan rakentaa.
Melko pian alkoi myös jäähdytysvaihe, jonka tarkoitus oli saattaa minut ymmälleni ja saada tuntemaan, että olen tehnyt jonkin virheen tai että minussa on jokin vika. Eli ensin palvontaa ja ylistystä, ja sitten yhtäkkiä radiohiljaisuus. Samaan aikaan toisaalla tietysti toisen naisen vietteleminen tai vanhan suhteen huoltoa.
Ainakin se, että yrittää edetä suhteessa salamavauhtia eteenpäin.
Imartelee kaiken aikaa.
Teot eivät koskaan vastaa yleviä puheita ja aikeita.
Erossa ollessa ei soitellut tai viestitellyt oma-aloitteisesti kuin harvoin, ei huomioinut eikä nähnyt vaivaa mutta otti kaiken huomion vastaan, kehui säästellen ja antoi pienillä lipsautuksilla ymmärtää että ulkonäössä tai käytöksessä on vikaa, mielipiteiden ja ajatusten kyseenalaistaminen, ei tarvetta pyytää anteeksi joko kuittasi asian nyt olevan näin tai jos olin harmistunut alkoi naurattaa jolloin asia ohittui sillä, loputon mielenkiinto ja halu tietää minusta kaiken mutta itsestään kertoi hyvin vähän. Vaikka olin hullaantunut ja rakastunut tunsin itseni riittämättömäksi
tarjoaa ravintolassa.