Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen kivunlievityksestä..

Vierailija
16.04.2020 |

Otitko vastaan synnytyksessä kivunlievitystä? Epiduraalia, oksikotosiinia, mitä tahansa mitä tarjolla oli?

Synnytyksen kivunlievityksestä..

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi lähtenyt taju ilman epiduraalia. Meinasikin lähteä juuri ennen kuin sain sen. Taisin saada sitä 4 kertaa.

Vierailija
22/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksitisiini lisää supistuksia eli aiheuttaa lisää kipua eikä suinkaan lievitä sitä. Mutta joo, ekassa synnytyksessä otin epiduraalin, toisessa synnytyksessä köytin vain ilokaasua. Kohta olisi edessä kolmas synnytys ja ajattelin pelkällä ilokaasulla mennä. Syy, etten enää halua epiduraalia on, että eja synnytys tyssäsi täysin tuohon epiduraalin otttamiseen, joten en ole enää halunnut ottaa sitä.

Tuokin on yksilöllistä. Minulla epiduraali sai vauvan sykkeen taas tasaiseksi ja viimeiset viisi senttiä avauduin tunnissa. Ilman epiduraalia vauva olisi kärsinyt pahoin hapenpuutteesta ja lapsi olisi vammautunut syntyessään.

Aika rohkea väite, että lapsesi olisi vammautunut ilman epiduraalia. Toisaalta tällä palstalla myös melkein jokainen sektioon joutunut on sitä mieltä, että kuolo olisi korjannut alatiesynnytyksessä.

En ole ihan varma, miksi tällaisia ajatuksia hellitään.

Vauvan sydänäänet heikkeni jokaisen supistuksen tullen ja lapsivesi oli mennyt vihreäksi. Kyllä minulla on syytä uskoa, että lapselle olisi käynyt huonosti, kun tuossa vaiheessa avautuminen oli vasta puolivälissä. Ilmeisesti synnytyslääkäri oli samaa mieltä, koska hän hälytti anestesialääkärin kotoaan paikalle.

Ilmeisesti tilanne kuitenkin ratkaistiin sektiolla eikä pelkällä epiduraalilla.

Ei tullut sektiota, koska pelkkä epiduraalin laittaminen tasasi vauvan sydänäänet. Lapsi syntyi reilun tunnin kuluttua epiduraalin laittamisesta.

Vierailija
24/24 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt viisi lasta alateitse. Kolmessa synnytyksessä sain lääkkeellistä kivunlievitystä (ekassa epiduraali, kahdessa muussa synnytyksessä spinaali). Kaksi olen synnyttänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Nämä synnytykset olivat niin nopeita etten kerennyt saada lääkkeellistä kivunlievitystä. Toisaalta koen etten tarvinutkaan koska kipu oli niin nopeasti ohi. Pidemmissä synnytyksissäni olen ehtinyt jollain tapaa uupua kipuun ja lääkkeet ovat tuoneet siihen suuren avun.