Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako nyt irtisanoutua?

Vierailija
16.04.2020 |

Aloitin uudessa työssä vuodenvaihteessa, eli koeajalla olen vielä. Työ itsessään on ihan ok, mutta lähin työkaveri ja pomo ovat ihan sietämättömiä mikromanageeraajia, mikään mitä teen, ei kelpaa ja minulla alkaa usko loppua, että tästä tilanteesta saisi toimivaa mitenkään. Muutamassa kuukaudessa ammatillinen itsetuntoni on nitistynyt täysin ja töiden takia on yleensä koko päivä pilalla, olen väsynyt ja itkuinen iltaisin.

Ilman tätä koronatilannetta olisin jo irtisanoutunut, sillä normaalisti uskoisin löytäväni uuden työn kohtuullisessa ajassa. Nyt kuitenkin mietityttää, saanko enää ikinä järkeviä töitä jos nyt irtisanoudun. Alan töitä on jonkin verran vielä tarjolla, mutta huomaan, että en enää uskalla hakea sellaisia töitä, mitä aiemmin olisin hakenut. Varmaan juurikin tuon mikromanageeraamisen ja nitistetyn ammatillisen itsetunnon takia kynnys hakea uusia töitä on noussut kohtuuttoman korkeaksi.

Mitä te tekisitte tilanteessani?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hirveä työpaikka jo tässä vaiheessa, niin pois vaan!

2/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankkisin ensin sen uuden paikan, mutta itse toki tiedät paremmin. Työttömyyskorvaukseen tulee karenssi, kun itse irtisanoudut.

Mitäs jos pyydät potkut koeajalla? Silloin ei tule välttämättä karenssia, mutta ei tämäkään varmaa ole, riippuu vähän irtisanomisen syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti:

Itelläni toinen karenssi menossa nyt peräjälkeen - 3kk oli eka, nyt vähän pidempi.

Molemmissa eri syy. En tiedä laittavatko vielä kolmannen automaattisesti... 😊

Jos sulla on oikeus sos.tukeen, tai muuten voit ottaa riskiä taloudellisesti, niin sitten.

Ehkä vuokrafirmojen kautta pääsis muualle aloittamaan.

Vierailija
4/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siis otti lopputilin, yli 10 v katselin pskaa.

Vierailija
5/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi ensin uutta työpaikkaa, jos sen löytyminen on epävarmaa?

Vierailija
6/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaa! Puhun ihan kokemuksesta. Huono työpaikka saa oikeasti työkyvyttömäksi.

Ei terveys ole sen arvoista.

Vierailija
7/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvät säästöt olemassa. Ongelmana on, että nyt voi kestää pitkään ennen kuin tuet alkavat pyöriä. Olettaen siis, että sinulla ei ole uutta työpaikkaa valmiina katsottuna.

Vierailija
8/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä samalla. Työssäkävijä sen työpaikan kuitenkin saa eikä työtön.

Vierailija
9/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Olen laskenut, että taloudellisesti pärjäisin kyllä vuoden päivät ilman tuloja säästeliäästi elellen, mutta toisaalta säästöjen polttaminen tällaiseen tuntuu myös tyhmältä.

Kaikkein järkevintä tosiaan olisi varmasti pysyä tässä sen aikaa, kun saan uuden työn. Olen vain ollut niin mieli maassa tämän tilanteen takia, että en ole jaksanut hakemuksia tehdä. Jotenkin tässä pahassa olossa olen vain käpertynyt jahkailemaan, jäänkö vai lähdenkö, ilman että olen kyennyt järkevästi edistämään asioita.

Vierailija
10/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa aihetta, ap täällä siis. Edelleen kituutan samassa työssä. Uutta työtä olen hakenut mutta ei ole tärpännyt ja nyt ihan viime aikoina on myös ollut tosi hiljaista sopivien avoimien työpaikkojen suhteen.

Enää en sanoisi, että työtehtävätkään on ok, lähinnä oksettaa kaikki mitä teen, mikä tietysti hankaloittaa uuden työn etsimistä myös.

Olisiko teillä vinkkejä, vertaistukea, miten tästä selviää ja pääsee eteenpäin?

Vierailija
11/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhaa aihetta, ap täällä siis. Edelleen kituutan samassa työssä. Uutta työtä olen hakenut mutta ei ole tärpännyt ja nyt ihan viime aikoina on myös ollut tosi hiljaista sopivien avoimien työpaikkojen suhteen.

Enää en sanoisi, että työtehtävätkään on ok, lähinnä oksettaa kaikki mitä teen, mikä tietysti hankaloittaa uuden työn etsimistä myös.

Olisiko teillä vinkkejä, vertaistukea, miten tästä selviää ja pääsee eteenpäin?

Oletko puhunut työnkuvastasi ja työtäsi hankaloittavista asioista lähiesimiehesi kanssa?

Vierailija
12/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muuttumaan joten uutta matoa koukkuun. Itseään ei kannata hajottaa minkään työn takia.

Vierailija
13/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, sillä lähiesimies on yksi suurimmista työtä hankaloittavista tekijöistä, enkä uskalla ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä