Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten jäädessä työttömiksi perheet alkavat hajoilla?

Vierailija
16.04.2020 |

Onko se jokin luonnonvoima, jolle ei voi mitään, että miehen jäädessä työttömäksi vaimo jättää ja vie lapset mukanaan?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naiset halua elättää puolisoaan? Se mieshän voi hoitaa lapset ja pestä pyykit kotona.

.. ja siivota, laittaa ruoat. Näin osa miehistä tekeekin, mutta osa ei.

Vierailija
42/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei osaa muuttua kotihemgettäreksi, kodka halusisi olla töissä. Ja se vit.uttaa. Sitten akka valittaa rahasta ja kotitöistä ja tulee riitoja. Sitten ero joka on miehen syy.

Mieheni ei ole yhtään kotihengetär, mutta osaa hoitaa kotihommia ja lapsia.

On aikuinen mies, eikä vingu turhia. Minä arvostan miestä ja mies minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt työtön ja mies töissä. Vein roskat, imuroin, kävin kaupassa ja nyt on herkkuruoka uunissa. Mies kehrää tyytyväisenä kun tulee kotiin, ottakaa työttömät miehet mallia.

Vierailija
44/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mieheni joka ikinen huono luonteenpiirre pahenee kun hänellä ei ole töitä. Elämä alkaa pienentyä pienentymistään.Hän ei ole huolehtinut edes ihmissuhteistaan joten silloin hänellä ei ole kuin vain minut ja tietokoneella istuminen. Kun hän on töissä, hän on eri ihminen kun näkee muita ihmisiä edes siellä töissä eikä ole niin pienet piirit. Saa uusia ajatuksia. Hän on eriluonteinen silloin. Lisäksi kun hänellä on rahaa niin ei ole niin stressaantunut raha-asioista.

Vierailija
45/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naiset halua elättää puolisoaan? Se mieshän voi hoitaa lapset ja pestä pyykit kotona.

Saahan miehetkin ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Kyllä sillä maksaa oman osuutensa perheen kuluista. Jos ei meinaa riittää, niin sitten mies joutaa tekemään osan vaimolle kuuluvista kotitöistä ja pienentämään henk.koht. menojaan.

Vierailija
46/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työttömäksi jäänyt mies sitten päivien mittaan tekee? Kun yhtäkkiä on vapaa-aika lisääntynyt hurjasti, niin jollain se pitää täyttää. Tässä minua kiinnostaa etenkin miesten vastaukset.

No mitä työttömäksi jääneet naiset tekevät päivisin?

Luuletko oikeasti saavasi tähän kysymykseen rehellisen vastauksen tältä palstalta? :D Ihan yhtälailla naisilla se viini ja telkkari alkaa maistua. Sitä ei vaan voida myöntää ja, koska kyseessä on naisvaltainen palsta, tällaisen totuuden sanominen alapeukutetaan välittömästi.

Vierailija
47/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tälläinen tilasto on?

Jotain lähdettä tähän ap:n väitteeseen pitäisi olla. Pitäisi olla myös tarkempi tieto että miten pitkän työttömyyden jälkeen alkaa perheet hajota, viikon vai vuoden? Voisi vähän paremmin muodostaa mielipiteen tälläisestä ilmiöstä johon itse en ole koskaan törmännyt. 

Vierailija
48/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työttömäksi jäänyt mies sitten päivien mittaan tekee? Kun yhtäkkiä on vapaa-aika lisääntynyt hurjasti, niin jollain se pitää täyttää. Tässä minua kiinnostaa etenkin miesten vastaukset.

1. Istun tietokoneella

2. Keitän kahvia

Eli samaa kuin töissäollessakin?

Vierailija
49/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliittoon mennään jotta oltaisiin toisen rinnalla niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Onko miehen työttömyys kuitenkin liian suuri vastoinkäyminen jo, ettei sitä kestetä enää?

Taitaa kertoa jotain naisen maksullisuudesta.

Sulla on siinä mielessä pointti ettei rikkaat naiset tarvitse miestä. Varakkaat miehet kokee jostain syystä tarvetta.

Vierailija
50/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin heti, koska häpeäisin niin paljon. En pystyisi kertomaan isälle, että olen nainut luuserin.

Mallissa, jonka kotoa sain, mies menestyy ja hänellä on aina työtä.

Samoin nainen. Äitini kasvatti 7 lasta ja kävi aina töissä.

Vierailija
51/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jättäisin heti, koska häpeäisin niin paljon. En pystyisi kertomaan isälle, että olen nainut luuserin.

Mallissa, jonka kotoa sain, mies menestyy ja hänellä on aina työtä.

Samoin nainen. Äitini kasvatti 7 lasta ja kävi aina töissä.

Entä jos jäät itse työttömäksi?

Vierailija
52/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta seuranneena, mies työttömänä alkaa haukkua ja lannistaa vaimoaan ja kaljoitella. Eikä tee siltikään kotona mitään, vaikka tekosyy "rankka työ" onkin häipynyt.

Ei ihme ole, ettei tuollaiseen parisuhteeseen halua jäädä.

Ihanko kaikki miehet taas? IHAN KAIKKI? 

Ei kaikki, vaan tuo on yksi ESIMERKKITAPAUS. Eivät kaikki edes eroa silloin kun mies jää työttömäksi.

Yleisesti ottaen voisi sanoa, että parisuhteen dynamiikka muuttuu, vanhat ongelmat kärjistyvät sekä uusia tulee lisäksi. Kaikkien parisuhde ei sitä kestä.

Joillakin syy voi olla niinkin yksinkertainen, että yhtäkkiä pariskunnalla on yhteistä aikaa, jota heillä ei ole vuosiin ollut, ja he huomaavat, etteivät haluakaan enää viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
53/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tälläinen tilasto on?

Jotain lähdettä tähän ap:n väitteeseen pitäisi olla. Pitäisi olla myös tarkempi tieto että miten pitkän työttömyyden jälkeen alkaa perheet hajota, viikon vai vuoden? Voisi vähän paremmin muodostaa mielipiteen tälläisestä ilmiöstä johon itse en ole koskaan törmännyt. 

Ainakaan naisten etsiessä kumppania työttömät miehet eivät ole suosituimpien joukossa.

Vierailija
54/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työttömäksi jäädessäni otin heti selvää, kuinka paljon työttömyystuella ollessa saa opiskella. Paljon sai. Mies työttömäksi jäädessään alkoi rassata moottoripyöräänsä. Mun uudelleentyöllistymisessä meni 4 kk, miehellä 4 vkoa. Oltiin siis eri aikaan työttömänä.

Kumpikaan ei syytelty toisiamme, tämä on ihan tavallista elämää, vaikka ei olla oltukaan työttömänä sitten 90-luvun laman. Kotityöt jaetaan keskenämme. Jos tuntuu, että mun pitää tehdä enemmän kuin miehen, puhun siitä hänelle. En siis tyyliin, ”mun pitää aina, sä et koskaan”, vaan kerron missä mättää.

Vierailija
55/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ettei auta jos työttömänä miehenä teen kotitöitä: siitä Seuraa vittuilua: " vai olet kotiemännäksi ryhtynyt, meinasitko töitäkin hakea, vai aiotko emäntänä pysyä?" Ja jos ei tee kotitöitä niin sitten " makaat vain täällä etkä tee mitään"

Vierailija
56/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viestin jossa sanoin että mieheni auttaa minua tasavertaisesti kotitöissä enkä tunnista ilmiötä jossa kotiin jäänyt mies vain joisi kaljaa ja hakkaisi minua, ja viesti poistettiin.

Aika jännä moderaatio palstalla, joku miesvihaaja-radikaalifeministi?

Vierailija
57/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne katosi bittiavaruuteen 7 viestiä :D #sananvapaus

Vierailija
58/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen miehen resurssit merkkaavat eniten.

Kun mies jää työttömäksi, miehen naiselle tarjoamat resurssit todennäköisesti pienenevät merkittävästi.

Tämän takia nainen yleensä jättää työttömän miehen, ja alkaa etsiä miestä joka tarjoaisi paremmin resursseja.

Tämä on hyvin yksinkertainen asia.

Vierailija
59/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä työttömäksi jääneet naiset tekevät päivisin?

Siivoavat, tekevät ruuat ja leipovat pitkän kaavan mukaan, järjestävät kaappeja, laittavat puutarhaa..

Vierailija
60/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen miehen resurssit merkkaavat eniten.

Kun mies jää työttömäksi, miehen naiselle tarjoamat resurssit todennäköisesti pienenevät merkittävästi.

Tämän takia nainen yleensä jättää työttömän miehen, ja alkaa etsiä miestä joka tarjoaisi paremmin resursseja.

Tämä on hyvin yksinkertainen asia.

Tarkkailkaa vaikka luontodokkareita, ja voitte havaita ihan saman ilmiön, mutta näkyvämmin.

Olemme eläimiä itsekin, vaikka olemme termeillä eläimistä itsemme erottaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi