Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten jäädessä työttömiksi perheet alkavat hajoilla?

Vierailija
16.04.2020 |

Onko se jokin luonnonvoima, jolle ei voi mitään, että miehen jäädessä työttömäksi vaimo jättää ja vie lapset mukanaan?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö tapahtuu kun nainen kerää kiloja. Sellaista se rakkaus on.

Ootko koskaan käynyt Prismassa? Käydä katsomassa kuinka moni pullea nainen ostelee siellä maitoa ja leipää miehensä kanssa.

Vierailija
22/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kysyä tällaista, kun naiset syyttävät kuitenkin miestä? Oletko koskaan nähnyt, että nainen olisi kantanut vastuuta virheistään tai myöntänyt aiheuttaneensa eron? Mies muka aina juo ja hakkaa, nehän ne vakioselittelyt on, kun ei kehtaa myöntää, että köyhä mies ei enää kiinnostanutkaan.

Ei yksikään nainen ole ikinä tehnyt mitään pahaa. Nainen on aina viaton uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan syy siinä, että eronneissa kotiin jäänyt puoliso ei tee mitään kotihommia, juo runsaasti ja purkaa turhautumistaan puolisoon ja lapsiin?

Vierailija
24/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten esineellistäminen ei ole mitään miesten alistuksen rinnalla. mies on naiselle lähtökohtaisesti pankkiautomaatti. suomalaiset naiset opiskelevat hyvin vähän matemaattis-luonnontieteellisiä aloja, joissa raha lepää. vahvat naiset voimaantuvat entisestään, kun miehellä on massia päällä

Vierailija
25/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan syy siinä, että eronneissa kotiin jäänyt puoliso ei tee mitään kotihommia, juo runsaasti ja purkaa turhautumistaan puolisoon ja lapsiin?

Jännä sinänsä, että nämä jotka ei niitä kotitöitä parisuhteen aikana viitsi tehdä - kun tulee ero, niin omat jälkensä joutuu kuitenkin siivoamaan, omat pyykit pesemään ja kenties ruokaakin laittamaan, jos ei osta pelkästään valmista.

Mikä hitto siinä on, että sitä ei voi tehdä parisuhteessa ollessa?

Vierailija
26/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet sikoja, ryyppäävät kun eivät ole töissä.

Vierailija
27/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisten esineellistäminen ei ole mitään miesten alistuksen rinnalla. mies on naiselle lähtökohtaisesti pankkiautomaatti. suomalaiset naiset opiskelevat hyvin vähän matemaattis-luonnontieteellisiä aloja, joissa raha lepää. vahvat naiset voimaantuvat entisestään, kun miehellä on massia päällä

Sieltä löytyi ensimmäinen "rikas" joka "elättää" muttei voi kotitöitä hoitaa.

Vierailija
28/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työttömäksi jäänyt mies sitten päivien mittaan tekee? Kun yhtäkkiä on vapaa-aika lisääntynyt hurjasti, niin jollain se pitää täyttää. Tässä minua kiinnostaa etenkin miesten vastaukset.

No mitä työttömäksi jääneet naiset tekevät päivisin?

Minä olen työttömänä ottanut lapset pois päiväkodista, tehnyt kaikki kotityöt mattojen pesuja myöten, suunnitellut budjetin ja seurannut sitä, suunnitellut ruuat, käynyt kaupassa, tehnyt ruuat, siivonnut keittiön ja tiskannut, ommellut ja neulonut vaatteita. Varsinkin lapsiin meni paljon aikaa silloin kun he olivat pieniä. Kotitöiden tekeminen yksin oli iso virhe, sillä mies luuli saman jatkuvan sittenkin, kun menin taas töihin.

Vierailija
29/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne vain seuraamaan kun miehet pikkuhiljaa tulevat puolustautumaan tänne isoilla lompakoilla ja muulla jargonilla tukemaan lahnailuaan kun jälleen kerran tuodaan ilmi miten yleistä tämmöinenkin persseily on naisen kustannuksella :)

Vierailija
30/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työttömäksi jääminen ole se ongelma, vaan miehen käytös, joka korostuu työttömäksi jäämisen jälkeen.

Jos pari on aina jakanut kulut 50/50, myös hoitovapaan aikana, miehen pitäisi edelleen maksaa osansa. Jos kotityöt on aina jaettu 50/50, niin pitäisi tehdä edelleen. Mutta jos nainen on tehnyt 90 % kotitöistä ollessaan kotona, nyt miehen pitäisi toimia samoin.

Ongelma mielestäni usein on se, että "sääntöjä" muutetaan sen mukaan, kumpi on kotona, kumpi töissä.

Ps. Meillä kumpikin on antanut kaikki rahansa yhteiseen hyvään, mutta myös aikansa. Mutta nämä ovat meidän sääntöjä, muilla pareilla on omansa.

Vierailija
31/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän monesti täälläkin ovat kirjoitelleet, että kotityöthän hoituvat suunnilleen yhdellä napin painalluksella ja lapset hoituu toisella kädellä. Todellisuudessa, jos mies jää työttömäksi niin turhan moni mies jumiutuu koneelle/töllön ääreen, ei tee edes ruokaa vaan odottaa kotiinpalaavaa puolisoaan, lapsetkin voivat olla joko päiväkodissa/mummollassa kaiket päivät, ettei pelailu vaan häiriinny.

Tasapainoinen parisuhde ja perhe-elämä? Not.

Vierailija
32/90 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimon pitäisi kestää miehensä työttömyyttä? Siis muuta kuin hetkellistä työttömyyttä.

Jos nainen on mennyt naimisiin sellaisen miehen kanssa, jolla on kunnianhimoa, itsekunnioitusta ja visioita tulevaisuudesta, niin eihän se ole enää sama mies, jos miehestä tulee pitkäaikaistyötön.

Vierailija
33/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä ketjua.

Miehen työttömyys käy miehen itsetunnolle.

Meillä mies kyllä teki työttömänä kotitöitä ja ruokaa, mutta se itse työnhaku oli hirveää katseltavaa. Miehen sosiaaliset kontaktit katosivat työn myötä ja tuskin kukaan muu kuin minä puolisona olisi jaksanutkaan kuunnella ja katsella sitä touhua.

Minun mieheni oli työttömänä ollessaan ärsyttävä. Hermoili koko ajan työttömyydestään ja rahan loppumisesta lasten kuullen (vaikka tilillä oli kymmeniä tuhansia), teki ison ongelman TE toimiston vaatimista selvityksistä, te-toimiston työhakusuunnitelmaan vastaamiseen saattoi uhrautua päivä, ei suostunut hakemaan alan työpaikkoja esim. kunnalta tai valtiolta, koska ne virat ovat koiranvirkoja.

Kun ehdotin mitä paikkoja hän voisi hakea, niin kuulin pitkät selvitykset siitä miksei hän voi hakea ko. työtä. Kun ehdotin, että cv:ssa itseotettu kännykkäkuva ei ole paras mahdollinen valinta, oltiin loukkaantuneita. Ylipitkä CV, jonka muotoilu oli kymmenen vuoden takaa. Päätyi kahdeksan kuukauden työttömyyden jälkeen pieneen vanhoilliseen firmaan, jossa ei viihtynyt yhtään. Nyt kun tuli yt:t ja potkut, niin taas alkaa olla samoja merkkejä ilmassa. Voitte arvata, että olen jo valmiiksi en-niin-kannustavalla tuulella. Jos työnhakuprosessi menee hänellä samalla tavalla kuin viimeksi tulos lienee sama.

Mies myös kehitti viimeksi työttömänä ollessaan projekteja, joissa ei ollut mitään tolkkua. Esim. Ohjelmoinnin opettelu yksin netistä tilattujen laitteiden kanssa, oma kuntoiluprojekti, eli pelkkää sauvakävelyä joka päivä 2 tuntia

Aikuinen mies hokemassa mantraa 'en tiedä mitä haluan/mikä minusta tulee isona' on niin pateettista. Tätä oli miehen työttömyys.

Itse olen ollut työttömänä, mutta suhtautumiseni oli kyllä tyystin erilaista työttömyyteen. Minulle se oli downshiftausta.

Ja molemmat olemme siis asiantuntijoita.

Nyt on taas työttömyys edessä ja itse todella mietin

Vierailija
34/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostanpa tätä ketjua.

Miehen työttömyys käy miehen itsetunnolle.

Meillä mies kyllä teki työttömänä kotitöitä ja ruokaa, mutta se itse työnhaku oli hirveää katseltavaa. Miehen sosiaaliset kontaktit katosivat työn myötä ja tuskin kukaan muu kuin minä puolisona olisi jaksanutkaan kuunnella ja katsella sitä touhua.

Minun mieheni oli työttömänä ollessaan ärsyttävä. Hermoili koko ajan työttömyydestään ja rahan loppumisesta lasten kuullen (vaikka tilillä oli kymmeniä tuhansia), teki ison ongelman TE toimiston vaatimista selvityksistä, te-toimiston työhakusuunnitelmaan vastaamiseen saattoi uhrautua päivä, ei suostunut hakemaan alan työpaikkoja esim. kunnalta tai valtiolta, koska ne virat ovat koiranvirkoja.

Kun ehdotin mitä paikkoja hän voisi hakea, niin kuulin pitkät selvitykset siitä miksei hän voi hakea ko. työtä. Kun ehdotin, että cv:ssa itseotettu kännykkäkuva ei ole paras mahdollinen valinta, oltiin loukkaantuneita. Ylipitkä CV, jonka muotoilu oli kymmenen vuoden takaa. Päätyi kahdeksan kuukauden työttömyyden jälkeen pieneen vanhoilliseen firmaan, jossa ei viihtynyt yhtään. Nyt kun tuli yt:t ja potkut, niin taas alkaa olla samoja merkkejä ilmassa. Voitte arvata, että olen jo valmiiksi en-niin-kannustavalla tuulella. Jos työnhakuprosessi menee hänellä samalla tavalla kuin viimeksi tulos lienee sama.

Mies myös kehitti viimeksi työttömänä ollessaan projekteja, joissa ei ollut mitään tolkkua. Esim. Ohjelmoinnin opettelu yksin netistä tilattujen laitteiden kanssa, oma kuntoiluprojekti, eli pelkkää sauvakävelyä joka päivä 2 tuntia

Aikuinen mies hokemassa mantraa 'en tiedä mitä haluan/mikä minusta tulee isona' on niin pateettista. Tätä oli miehen työttömyys.

Itse olen ollut työttömänä, mutta suhtautumiseni oli kyllä tyystin erilaista työttömyyteen. Minulle se oli downshiftausta.

Ja molemmat olemme siis asiantuntijoita.

Nyt on taas työttömyys edessä ja itse todella mietin

Niin siis mietin, että onko tiedossa taas sitä samaa. Toivottavasti koronatajoitteet helpottaa js ei tarvitse katsella miehen touhuja kotona 24/7.

Vierailija
35/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömän kaverini touhua kun olen katsonut, käytännössä neljä asiaa

- kaljaa (joka päivä)

- änäri

- netin selaamista

- kitaran soittoa

Vaimo käy töissä ja tekee ruuan, kolaa pihan, leikkaa nurmikon, siivoa, jne.

Kai tuossa naisillekin joku järki on, en vaan tajua mikä.

Vierailija
36/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset halua elättää puolisoaan? Se mieshän voi hoitaa lapset ja pestä pyykit kotona.

Vierailija
37/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos hajoavat. Jos ihmissuhteeseen vaikuttaa jokin sellainen pinnallinen ulkoinen turhanpäiväinen mitätön seikka kuin raha-asiat tai työtilanne tms niin eipä se hyvä ihmissuhde alunperinkään ole. Hyvä että noin huono ihmissuhde loppuu. Myrkyllisistä ihmissuhteista on vain haittaa, on parempi olla ilman niitä.

Näin on. Naisten alkeellinen lisääntymis- ja pesänrakennusvietti ja miesten yhtä alkeellinen seksivietti eivät ole sellaisia, että niiden varaan voisi rakentaa pysyvän suhteen. Ihmisiä on muutenkin jo liikaa, joten ihan turhaa.

Vierailija
38/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta seuranneena, mies työttömänä alkaa haukkua ja lannistaa vaimoaan ja kaljoitella. Eikä tee siltikään kotona mitään, vaikka tekosyy "rankka työ" onkin häipynyt.

Ei ihme ole, ettei tuollaiseen parisuhteeseen halua jäädä.

Ihanko kaikki miehet taas? IHAN KAIKKI? 

Vierailija
39/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa muuttua kotihemgettäreksi, kodka halusisi olla töissä. Ja se vit.uttaa. Sitten akka valittaa rahasta ja kotitöistä ja tulee riitoja. Sitten ero joka on miehen syy.

Vierailija
40/90 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas av-mammat tekevät omia kuvitteelisia miesvihayleistyksiään. Eipä mitään uutta. 

Mitä te saatte tästä miesvihan lietsomisesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan