Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tähän hetkeen olen valmistautunut 90-luvulta lähtien"

Nuuka-Nyysteeni
16.04.2020 |

Kun tajusin, mitä koronasulut tekevät taloudelle, totesin aivan samoin kuin tuo jutunut toimittaja. Muistan, miten kauheaa oli valmistua työttömäksi ja kituuttaa kuukaudesta toiseen. Jo silloin mietin, että jos joskus pääsen töihin, varaudun paremmin. Niinpä sitten olen huolissani säästänyt ja sijoittanut neljännesvuosisadan kavereiden viettäessä kulutusjuhlia.

Nytkö se hetki sitten on koittanut? Itsellä on vielä töitä, mutta mistäs sitä koskaan tietää. Miten te muut olette varautuneet? Tekin, joilla on varma työpaikka, voitte vaikka sairastua ja joutua sairaseläkkeelle. Miten sitten pärjäätte? Vai luotatteko yhteiskunnan hellään huolenpitoon?

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006475645.html

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut noin pitkällä kaarella, mutta innostuin sijoittamisesta pari vuotta sitten ja olen kasvattanut alkupottiani oikein mukavasti. Tästä on tullut elämäntapa, vaikka alkuperäisenä motivaationa ei ollut mikään varautuminen. Haaveilen onnistuvani niin hyvin, että voin jäädä pois päivätyöstä paljon ennen eläkeikää.

Vierailija
2/3 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi pyrkiä pitämään vähintään kolmen kuukauden nettopalkka tilillään. Kuinka suurella osalla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu varautunut erityisesti lamaa varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi