Suurimmalla osalla Koronan saaneista oireet ovat ihan tavallisen flunssan tyyppisiä
Ja media lietsoo paniikkia kertomalla perusterveistä hirveissä tuskissa :))
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuurista kiinni kuinka pahat oireet. Nuoriakin on ollut jopa teholla. Ulkomailla on joitain nuoria jopa kuollut. Tunnetko itsesi onnekkaaksi?
Tunnen. Taitaa kuolleiden keski-ikä kuitenkin kaikkialla olla yli 80 vuotta. Olen itse 40 v.
Kukaan ei voi ennalta tietää tuleeko itselle tai läheiselle helppo vai vaikea tautimuoto. Kyllä fiksu ihminen, jolla on toimiva itsesuojeluvaisto, varautuu siihen pahimpaan ja pyrkii välttämään taudin.
Kaikki keski-ikäiset eivät ole koronan kanssa onnekkaita, eivät toki nuoretkaan.
Tämä oireeton tartuttaa vaikkapa hoivakodin potilaat ja kuolleiden määrä taas iso. Tai perusflunssainen käy ruokakaupassa vähän ostoksilla ja sairastuneita ja varmasti myös kuolleita aikaansaatu. Lapsi tulee koulusta ja saa vanhemmat tartutettua ja parhaassa tapauksessa saatiin orpolukua kasvatettua.
Joillekin ihmisille ei ole koskaan sattunut se huonoin arpa missään arvonnassa. Luottavat sokeasti hyvään tuuriinsa. Jos on kokemus siitä, että se pienenpieni riski toteutuu juuri omalla kohdalla, ei elä samalla tavalla ”kuolemattomuuden kuplassa”, jossa kaikki paha tapahtuu vain muille jossain kaukana.
Onkohan korona luonnon keino karsia vanhat, sairaat ja lihavat?
Mieheni, perusterve, liikunnallinen, normaalipainoinen, ei tupakoi, ikää 39v päätyi koronan vuoksi sairaalaan teholle. Nyt on päässyt jo tavalliselle osastolle, mutta edelleen vaatii sairaalahoitoa, eli ei ole pelko ohi.
Itselläni on ollut kova yskä, ajoittain ahdistanut henkeä, todella kova päänsärky ja silmät valoherkät. Yöllä ei pysty nukkumaan, kun lihaksiin sattuu niin paljon. Ja nämä ovat kuulemma lieviä oireita, joilla ei pääse edes testiin, vaikka lähipiirissä on testein todettu tartunta. Tänään ollut ensimmäinen päivä, kun jaksan vähän istua koneella yli viikkoon. Perusterve, 37v, hoikka, en ole koskaan tupakoinut.
En suosittele kenellekään.
Oma työkaverini, joka on 47-vuotias on koronan vuoksi sairaalahoidossa, mutta ei teholla. En tiedä, onko hänellä jotain perussairauksia, jotka eivät näy päällepäin, mutta ulkoisesti ainakin terveen oloinen ihminen ja hoikka.
Että en nyt ihan perusflunssaksi kutsuisi. Enkä kyllä tiedä ketään muita kuin vanhuksia, jotka olisivat influenssankaan vuoksi sairaalassa olleet, vaikka se raju tauti onkin (itsekin olen pari kertaa sen sairastanut, ja todella huono olo ollut).
Jaa, meidän sairaalan pihalle oli tuotu viisi kylmäkonttia ruumiita varten, oli ihan lehteen asti tehty juttu kuvineen. Ei ole kevätflunssaa varten koskaan kylmäkontteja tarvinnut tilata.
Vierailija kirjoitti:
HUSin alueella ei ole ollut ainuttakaan koronaviruksen vuoksi sairaalahoitoa tarvitsevaa lasta.
Eiköhän juhannukseen mennessä ole, jos koulut avataan.
Ihanko tavallisen nuhan takia mielestänne maailmalla on suljettu kaupunkeja? Annettu talouden mennä vapaapudotuksessa? Vain koska muutama monisairas vanhus saattaa kuukahtaa? Olisikos aika herätä?
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä tiedetä jääkö virus elimistöön loppuiäksi kuten esim herpes, ja mitä vahinkoa siitä jää.
Tätä minäkin mietin. Monella jää vaurioita keuhkojen lisäksi myös sisäelimiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla perusflunssa on paljon kovempi kuin mitä korona oli. Koronassa kuumetta, pääkipua ja huippausta päivän verran. Väsymystä jälkioireina. Perusflunssassa minulla kuume vetelee viikon 40 asteessa ja painoa lähtee 10 kg.
Onko ihan diagnosoitu koronaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä tiedetä jääkö virus elimistöön loppuiäksi kuten esim herpes, ja mitä vahinkoa siitä jää.
Tätä minäkin mietin. Monella jää vaurioita keuhkojen lisäksi myös sisäelimiin.
Herpes, hiv, mononukleoosi, vesirokko. Esim nuo jäävät elimistöön ja aiheuttavat eritystä myöhemminkin.
(vesirokosta tulee useimmille vyöruusu vanhana)
Jep, mulla oli ensin 1,5 vk käsittämätöntä vatsakipua ja aivan karmea pahoinvointi + täysin invalidisoiva väsymys. Oksentelin pitkin kämppää & sänkyä. En osannut yhdistää koronaan silloin.
Sitten 1 vk täysin oireetonta aikaa, jonka jälkeen vähän väsymystä ja vahvistuvaa päänsärkyä.
Sen jälkeen iski lenkillä yhtäkkiä ihan hirveät hengitysvsikeudet. Luulin että pyörryn ojaan, enkä ikinä selviä takaisin kotiin.
Useampi päivä (ehkä viikko, puolitoista? en tiedä, koska olin ihan pois tästä maailmasta) meni niin, että haukoin henkeäni sängyssä, mitään muuta en pystynyt tekemään, valmistauduin vain soittamaan ambulanssin koska tahansa.
Taas muutama päivä täysin oireetonta tuon jälkeen ja sitten karmeat lihaskivut, kuume ja taas lisää sitä horrosmaista väsymystä.
Nyt odotan vasta-ainetestin tulosta kipujeni kanssa ja mietin, että oliko tässä vihdoin kaikki, vai tuleeko vieläkin jatko-osia taas, kun juuri luulen parantuneeni.
Olen nuori, urheilullinen ja hyvässä kunnossa. Ei tupakointia, ylipainoa, sairauksia, ei mitään. Nyt olen kuitenkin ollut lähes 1,5 kk aika invalidina.
Haluaako joku kokea edes tätä vastaavan taudin? Tästäkään kun ei näy tosiaan loppua vielä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös THL:n vasta-ainetutkimuksen mukaan jopa 10% uusimaalaisista ole jo sairastanut taudin.
Missä ovat valtavat ruumiskasat?
Hallitus peittelee sitä tosiasiaa, ettää uudeltamaalta on hävinnyt yli 170 000 ihmistä!! APUA!! Missä on ruumiskasat!!??
- koronahysteerikon tuuraaja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös THL:n vasta-ainetutkimuksen mukaan jopa 10% uusimaalaisista ole jo sairastanut taudin.
Missä ovat valtavat ruumiskasat?
Italiassa, Espanjassa ja Usassa
Italiassa ja Espanjassa kuolleet valtaosin vanhuksia, USAssa vahvasti ylipainoisia ja perussairaita.
Näitä riittää myös Suomessa. Meidän suvussakin on paljon tällaisia ihmisiä. Mutta me emme valitettavasti olekaan täydellisiä emmekä asu Helsingissä.
Lähde?