Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on vilkas/vahvatahtoinen vauva/taapero, miten sinulla onnistuu kakalla käynti?

Vierailija
15.04.2020 |

Meillä vilkas 9kk ikäinen vauveli joka haluaa aina tulla mun kanssa vessaan jos mulla on vessan ovi auki. Pakko melkein olla että näkee, missä vauva on. Vauva ei millään tahdo olla yksin vaan on ruvennut vessassa kiipeämään mun syliin kun istun pöntöllä. Siinä mä yritän käydä kakalla samalla kun vauveli kurottelee lavuaariin. Oon laittanut vesihanan pienelle liruttelulle, että siinä on vauvelilla jotain viihdykettä siksi aikaa, että saan tarpeeni toimitettua.

Ovea en voi laittaa kiinni koska silloin alkaa armoton karjuminen ja itkeminen oven takana kun toinen yrittää tulla mun luo. 😢

Aikamoista häslinkiä nykyisin nää mun kakalla käymiset nykyään. Sillo olis helppo käydä, kun vauva nukkuu, mutta eihän se kakkahätä koskaan juuri silloin yllätä.

Onko muilla samanlaista? Tai miten olette saaneet käytyä vessassa jos olette lapsen kanssa kahdestaan kotona?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mukaan tulee koira. Minä kyttään kun se kakkii, se katsoo kun minä kakin. Reilu peli.

Vierailija
22/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkikehä. Sen ei tarvii varsinaisesti viihtyä siellä, huutakoon, pysyy kuitenkin hengissä sen aikaa kun sinä kakkaat "rauhassa."

Emme omista leikkikehää. Ap

Kysyit neuvoa. Tässä oli neuvo. Eli hanki leikkikehä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Vauva ei siitä traumatisoidu, jos hetken aikaa itkee leikkikehässä tai vessan oven takana.

Toisilla menee aikaa vähän enemmän. Minä istun monesti yli 20min. Kyllä siinä ajassa lapsi oli itkenyt itsensä melkeen hengiltä.

Vierailija
24/26 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vaihe elämässä tuo, että mihin vauva laitetaan, kun on vessassa. Taaperon pystyy usein harhauttamaan leikkeihinsä tai sitten istuu potalla yms sen ajan. Itse käyn usein niin nopeasti vessassa, että eipä sen väliä missä se lapsi nyt ne 1-3 min on, kunhan ei satuta itseään.

Vierailija
25/26 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset päiväkodissakaan pääse aikuisten kanssa vessaan, joten ovi kiinni, lapsi saa huutaa toisella puolella ihan niin paljon kuin tahtoo. Siellä vessassa ei kuitenkaan olla pitkiä aikoja, joten lapselle voi varsin hyvin opettaa alusta alkaen, että aikuinen ei aina ole näköyhteyden päässä.

Tiedän perheitä, joissa äiti menee vessaan ja 5v, 3v ja vauva seuraavat ulostamista vierestä. Innolla odotan, minä päivänä ottavat kaverinsakin mukaan.

Vahvatahtoiselle lapselle pitää näyttää, että muillakin on tahtoa. Se ei ole lannistamista, se on kasvatusta.

Vierailija
26/26 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Vauva ei siitä traumatisoidu, jos hetken aikaa itkee leikkikehässä tai vessan oven takana.

Toisilla menee aikaa vähän enemmän. Minä istun monesti yli 20min. Kyllä siinä ajassa lapsi oli itkenyt itsensä melkeen hengiltä.

Tuossa vaiheessa kannattaisi hakeutua tutkimuksiin. Jos ulostussessioon menee noin pitkä aika, eivät asiat ole kunnossa, vaan sinulla voi olla esimerkiksi syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän