Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on vilkas/vahvatahtoinen vauva/taapero, miten sinulla onnistuu kakalla käynti?

Vierailija
15.04.2020 |

Meillä vilkas 9kk ikäinen vauveli joka haluaa aina tulla mun kanssa vessaan jos mulla on vessan ovi auki. Pakko melkein olla että näkee, missä vauva on. Vauva ei millään tahdo olla yksin vaan on ruvennut vessassa kiipeämään mun syliin kun istun pöntöllä. Siinä mä yritän käydä kakalla samalla kun vauveli kurottelee lavuaariin. Oon laittanut vesihanan pienelle liruttelulle, että siinä on vauvelilla jotain viihdykettä siksi aikaa, että saan tarpeeni toimitettua.

Ovea en voi laittaa kiinni koska silloin alkaa armoton karjuminen ja itkeminen oven takana kun toinen yrittää tulla mun luo. 😢

Aikamoista häslinkiä nykyisin nää mun kakalla käymiset nykyään. Sillo olis helppo käydä, kun vauva nukkuu, mutta eihän se kakkahätä koskaan juuri silloin yllätä.

Onko muilla samanlaista? Tai miten olette saaneet käytyä vessassa jos olette lapsen kanssa kahdestaan kotona?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut taapero kakkaseurana. Semmosta se on! Joskus tekis mieli käydä rauhassa kakalla..

Vierailija
2/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ammeeseen tai suihkukaappiin siksi aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ammeeseen tai suihkukaappiin siksi aikaa?

Luuletko että siinä pysyy? Hah, kiipeää heti pois. Ja suihkukaapin lattialla meillä on kaikki pesuaineet, sen takia laitan aina suihkukaapin oven kiinni ettei vauva pääse sinne. Ap

Vierailija
4/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton istuimeen/sitteriin/matkasänkyyn tai leikkikehään vessan ulkopuolelle niin että ovi auki?

Vierailija
5/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasänkyyn lelujen kanssa, kyllä siellä hetken viihtyy.

Vierailija
6/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasänkyä olin kans ehdottamassa. Ei se traumatisoidu, jos joutuu hetken siellä odottamaan ja kuulee sut kuitenkin.

Vierailija
7/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnasänkyyn lelujen kanssa, kyllä siellä hetken viihtyy.

Ei meillä ainakaan kukaan ole viihtynyt. Nuorin täytti juuri 2 v. Tai siis tää nuorin on viihtynyt, jos isommat sisarukset viihdyttämässä, ei yksin todellakaan.

Vierailija
8/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menin vessaan, tenava tuli mukaan. Istutin hänet potalle, sitähän vessassa tehdään, ja tulostakin tuli melkein joka kerta.

Vierailija
9/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton istuimeen/sitteriin/matkasänkyyn tai leikkikehään vessan ulkopuolelle niin että ovi auki?

Sitterissä oli pienempänä juuri noin mutta nyt kun ei pysy enää hetkeäkään paikallaan, oli pakko ottaa sitteristä pois. Kun rupesi siinäkin kurottelemaan lattialle niin että meni ihan kaksinkerroin huonoon asentoon. Ap

Vierailija
10/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnasänkyä olin kans ehdottamassa. Ei se traumatisoidu, jos joutuu hetken siellä odottamaan ja kuulee sut kuitenkin.

En pysty sitäkään vertaa rentoutumaan kakkaamiseen jos pitää kuunnella vauvan itkua toisesta huoneesta ja yrittää huudella, että ”äiti tulee ihan kohta, ei mitään hätää! Äiti käy pikaisesti vessassa. Äiti tulee kohta.....jne....jne....” Ap

Vierailija
11/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä menin vessaan, tenava tuli mukaan. Istutin hänet potalle, sitähän vessassa tehdään, ja tulostakin tuli melkein joka kerta.

Et varmaan kuitenkaan ihan näin pientä vielä? Ap

Vierailija
12/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikehä. Sen ei tarvii varsinaisesti viihtyä siellä, huutakoon, pysyy kuitenkin hengissä sen aikaa kun sinä kakkaat "rauhassa."

Vierailija
13/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkikehä. Sen ei tarvii varsinaisesti viihtyä siellä, huutakoon, pysyy kuitenkin hengissä sen aikaa kun sinä kakkaat "rauhassa."

Emme omista leikkikehää. Ap

Vierailija
14/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun oppi istumaan tukevasti. Kyllä ne tuossa iässä jo osasivat.

Vierailija
15/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun oppi istumaan tukevasti. Kyllä ne tuossa iässä jo osasivat.

Mä luulen kyllä, että meidän vauva ei pitkään potalla viihtyis, vaikka hänkin osaa jo tukevasti istua. Lähtis vaan heti taas kiipeämään mun lahjetta pitkin ylös, että haluaa syliin. Ap

Vierailija
16/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Vauva ei siitä traumatisoidu, jos hetken aikaa itkee leikkikehässä tai vessan oven takana.

Vierailija
17/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lapselle kirjaa pöntöltä. :D Yksin käyminen vessassa on luksusta.

Vierailija
18/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasko vaippaan ja sitten vaihdat teiltä molemmilta vaipat samalla kertaa.

Vierailija
19/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yleensä tulee vessaan mukaan, ellei niitä erikseen laita esim. leikkikehään. Leluja sinne vessan lattialle ettei tuu syliin tai sit annat tulla siihen syliin istumaan. Mä oon imettänytkin samalla ku oon istunut kakalla ja veikkaan et niin on moni muukin, kun on olosuhteet niin vaatineet.

Vierailija
20/26 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukaloon ja vyöt kiinni, siitä ei pääse pois. Ei lapsen tarvitse aina saada mitä haluaa ja välillä pitää kokea pieniä pettymyksiä. Jätät oven vähän raolleen ja sanot, että äiti on nyt vessassa, tulen kohta. Jos huutaa niin huutaa. Joku kerta laitat sitten oven kiinni. Lapsi oppii, että sieltä vessasta tullaan pois eikä varmasti edes huuda enää. Oon itse sitä mieltä, että vessassa pitää saada olla rauhassa. En tajua näitä "oltiin koko perhe yhdessä vessassa kakkimassa".. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan