Perheriita? gallupkysely:
Soitin kotiin ja pyysin autokyytiä kotiin, olinkin liian vähissä vaatteissa, ilman pipoa jne... Sovittiin, että Hän käy suihkussa ja tulee sitten. Kävelin 20min eteenpäin ja soitin uudelleen. Nyt Hän aikoi vielä laittaa pyykit kuivumaan ja vähän sitä sun tätä. Kerroin, ettei sitten tarvi tullakaan, en viitsi jäädä kylmään odottamaan-olinhan nyt jo puolessa välissä matkaa (5km), kävelen loppumatkankin. Sitten satoi ja paistoi ja vähän jo harmittikin, mutta en enää kolmatta kertaa soittanut ja ruinannut kyytiä. Kun pääsin kotiin: auto oli pois ja soitin Hänelle mihin on mennyt. Hän vastasi että on nyt kaupassa, koska olikin sitten lähtenyt etsimään Minua, ja kun ei löytänyt, meni ostoksille.
Kommentit (12)
En luottaisi enää oikein missään asiassa, enkä pyytäisi apua missään tilanteessa. Ja osoittaisin tulevaisuudessa käytännön teoilla, että hänenkin on turha luottaa minun apuuni, vaikka jotain puolivillaisesti lupailisin.
En ole lempeä, enkä kynnysmatto, ja teot merkitsevät aina enemmän kuin sanat. Voi harmi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt selvinnyt kumpi on nainen ja kumpi mies.
Miksi minulle tuli aivan sama mieleen? Vastaus olisi aivan päinvastainen riippuen sukupuolista. 😂
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi enää oikein missään asiassa, enkä pyytäisi apua missään tilanteessa. Ja osoittaisin tulevaisuudessa käytännön teoilla, että hänenkin on turha luottaa minun apuuni, vaikka jotain puolivillaisesti lupailisin.
En ole lempeä, enkä kynnysmatto, ja teot merkitsevät aina enemmän kuin sanat. Voi harmi.
Harvoin miehet ovat lempeitä kynnysmattoja.
Jotain muuta: opettelisin kirjoittamaan niin että lukija saa selvän mitä tapahtui. Hyvänen aika että tämä oli yhtä pimeällä näytöllä kirjoitettua tajunnanvirtaa!
Miksi ihmeessä, et jäänyt työpaikalle odottamaan?
Olen itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Yleensä liikun kotiin muuten: Kävelen, juoksen, polkupyörällä tai ennen koronaa bussilla, mutta on ollut tilanne, jolloin on ollut ihan hirveä ilma, ja mies on luvannut hakea, mutta ei ole päässyt heti.
Mielummin odottelen työpaikan lämpimässä sen 30 minuuttia, kun lähden kaatosateeseen kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Selviää. Vaikka pyykinlaitto hämää, ei mies ilmoittaisi, että älä tulekaan hakemaan ja silti odottaisi, että tulisit ja harmittelisi, kun et soittanut. Pyykinlaitto on miehelle tyypillistä sijaistekemistä jota ei tekisi muuten, mutta kun tilanteen ristiriita hämmentää, tekeekin sen juuri sillä hetkellä.
Vähän kummalliselta se vaikuttaa, että miksi piti pyykkejäkin juuri silloin alkaa ripustaa. Olisin vihainen.
Tyypillinen hernenokka. Tosin saattaisin itsekin olla hetken samanlainen martyyri, mutta kuitenkin tajuaisin, että itsehän sahasin oksan poikki.
No tuohan lähti väärään suuntaan jo tuossa kohtaa, missä oli sovittu tapaaminen 20 min päästä, mutta hakija ei saavukaan. Pyykit saa odottaa, muttei kylmissään kävelijä. Kävelijänä olisin ehkä itse piipahtanut kauppaan ja odottanut siellä luvattua kyytiä.
Ei meillä harrasteta tuollaista teinimeininkiä.
Ärsyttäis, pyytäisin ostamaan suklaata ja lämmittäisin saunan.