800-1000e/kk ruokaan
4 hengen perhe, suurimmaksi osaksi kotiruokaa, jonkin verran eineksiä. Nyt kun lapset (teinejä) syö lounaankin kotona joka päivä, menee eineksiä jonkun verran enemmän. Ja rahaa. Omasta mielestä summa tuntuu järjettömän isolta ollakseen ihan tavallista jauheliha/kana/kasvispöperöä. Mutta onko toi paljon vai ei?
Kommentit (12)
Meillä 7-henkisellä perheellä menee ruokaan noin 1000€ kuukaudessa. Kaksi aikuista ja viisi lasta (lapset 6-14 -vuotiaita).
Katsomme jonkin verran mitä ostamme, suosimme punalaputettuja lihoja ja edullisia merkkejä. Toisaalta ostamme jonkin verran eineksiä ja herkkujakin.
Meillä menee kahdella aikuisella enemmän. Eikä todellakaan syödä mitään eineksiä.
Sama määrä viisihenkisellä perheellä. Tosin tuohon kuuluu kaikki mitä kaupasta ostetaan, kuten pesuaineet, vessapaperit yms.
Jostain syystä tämä korona-aika lisää ruokamenoja. Kuvittelin, että päästäisiin halvemmalla kun syödään kotona ja työpaikkalounaat jää pois, mutta ei. Juuri laskin että kuukauden aikana mennyt 1000€ ruokakauppaan (mukana myös oluita) ja 250€ Alkoon. Eihän tässä ole mitään tolkkua! Kahden hengen talous ollaan. Kieltämättä ruokavarastot on aika hyvät, että kaikkea ei ole ehditty syödä ja juoda, mutta silti...
Meillä menee noin 400e kuussa ruokaan. Tähän sisältyy myös herkkuja. 4 hengen perhe.
Meillä nelihenkiselle perheellä (pojat 8 ja 15-v) menee kuussa 400 eur!! Ja syödään normaalia kotiruokaa. Mitä kummaa te syötte?
Meillä siis aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Ruokajuomana rasvaton maito ja vesi, aamulla tuoremehu. Viikonloppuisin lapset saa limsaa.
Välipalana leipää, kinkkua/juustoa/ kurkkua/tomaattia, jugurttia, kaakaota tai hedelmää.
Juodaan paljon kahvia.
Viikonloppuisin tehdään pe ja la jotain liharuokaa.
Eineksiä ei syödä. Ruoka tehdään aina itse alusta saakka. Tarjouksia kytätään ja jos jokin on edullista, ostetaan pakkaseen esim lihaa.
Käymme paljon Lidlissä/Prismassa. Ostamme -30% lappusta leipää/ lihaa/leikkelettä.
Teemme ruokia jotka raaka-aineiltaan on halpoja, esim laatikot, keitot, kastikeruoat jne.
Syömme siis hyvin vaikka ruokalasku nelihenkiselle perheellä on se 400 eur kk. Ostamme aina halvinta leipää, leikkelettä, juustoa, lihaa. Tarjoukset käytetään hyväksi.
Meilläkin menee just tuo 800-1000€/kk. Kaksi teiniä josta toinen on vegaani. Pyritään syömään mahd. terveellisesti.
Vähän viiniä ja pikkasen herkkuja, mutta pääsääntöisesti ruokatarpeita.(
Meitä kolme ja menee nyt korona-aikaan noin 1200 euroa ruokakauppaan, josta ruuan lisäksi vessapaperit, pesuaineet yms
Perheen teinityttö urheilee, näin eristysaikana itsekseen, mutta tarvitsee 2 krt päivä lämpimän ruuan. Syödään paljon tuoretta salaattia ja hedelmiä. Ei leivota itse leipää, mutta sitä ei kulu hirveitä määriä, eikä juustoa ja leikkeleitäkään. Ei osteta halvinta jauhelihaa eikä esim. kahvia. Mutta ei nyt mitään sisäfilettäkään syödä joka päivä. Ei osteta einesruokaa oikeastaan yhtään.
Ei haluta tinkiä ruuasta ja käydään pari kertaa viikossa kaupassa, koska tuoreet salaatit ja leivät on tärkeitä. Tällä hetkellä ei ole tarvetta säästää ruokalaskussa, mutta ei me mielestäni mitenkään törsätä.
Lounaat lähinnä eineksiä, joten niihin menee suhteessa paljon rahaa nyt. Kustannuksia saisi alas ja parempaa ruokaa jos kaiken tekisi itse, mutta ei riitä aika kokata lounaitakin joka päivälle. Saa vinkata nopeita lounasruokaohjeita! Päivälliset laatikoita, keittoja, pastaa yms. simppeliä. Aamu-, väli- ja iltapalat rahkaa ja marjoja, leipää ja hedelmiä. Ap
Tänään ostin viikon ruuat, ei eineksiä ja 600 g savulohta tiskiltä, 272€, teinejä ja isoruokainen mies talossa. Tämä käy kalliiksi minulle... Normaalisti menee 150-200 €/vko kauppaan.
Meillä menee mulla ja 2 teinillä 600e/kk, eli 200e per naama. 5pv välein 100e tilaus cittariin.