Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mökkeillyt 40 vuotta, enkä vieläkään edes tiedä, missä mökkipaikkakunnan terveyskeskus sijaitsee. Tiedän vain lähimmän ruokakaupan ja sekin on niin kaukana, ettei siellä yleensä käydä, ellei mökkireissu kestä yli kahta viikkoa. Koko keskustelu taisi lähteä lapinlomailijoista, jotka katkovat jäseniään laskettelurinteissä ja siten kuormittavat terveyspalveluita. Mutta sekin on jokavuotista kausittaista vaihtelua, joten resursseja pitäisi olla mahdollista nostaa.
Niin kuin todettu niin joka mökkeilijä ei ole kuolematon. Resursseja nostetaan normaaleina mökkeilyaikoina, mutta koronapakoon ei ole osattu varautua niin kuin täällä mainitaan
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006451681.html
Uskomatonta miten halutaan tahallaan aiheuttaa riski ja oikein odotetaan milloin sairaalat täyttyy :D
Idiootti. Sairaalapaikat vähentyneet.
Eikös niiden pitänyt kiivaasti täyttyä kun kuulemma kaikilla on korona jotka matkustavat ja täten jotenkin joutuvat tehollekin?
Uskot valheita joita mediassa esitetään etkä osaa itse ajatella.
Huhhuh, ei ole vaikea arvata mistäpäin Suomea olet. Ei ole kukaan väittäny että olis kaikilla, lopeta tuo marttyyriksi heittäytyminen.
No ne valheet kun tulee esim ylilääkäriltä niin ennemmin uskon kuin av palstalaista.. ja loogisesti ajattelemaan kykenevänä tietää mistä aiheutuu riski mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mökkeillyt 40 vuotta, enkä vieläkään edes tiedä, missä mökkipaikkakunnan terveyskeskus sijaitsee. Tiedän vain lähimmän ruokakaupan ja sekin on niin kaukana, ettei siellä yleensä käydä, ellei mökkireissu kestä yli kahta viikkoa. Koko keskustelu taisi lähteä lapinlomailijoista, jotka katkovat jäseniään laskettelurinteissä ja siten kuormittavat terveyspalveluita. Mutta sekin on jokavuotista kausittaista vaihtelua, joten resursseja pitäisi olla mahdollista nostaa.
Niin kuin todettu niin joka mökkeilijä ei ole kuolematon. Resursseja nostetaan normaaleina mökkeilyaikoina, mutta koronapakoon ei ole osattu varautua niin kuin täällä mainitaan
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006451681.html
Uskomatonta miten halutaan tahallaan aiheuttaa riski ja oikein odotetaan milloin sairaalat täyttyy :D
Idiootti. Sairaalapaikat vähentyneet.
Eikös niiden pitänyt kiivaasti täyttyä kun kuulemma kaikilla on korona jotka matkustavat ja täten jotenkin joutuvat tehollekin?
Uskot valheita joita mediassa esitetään etkä osaa itse ajatella.Se on Marinin automaatti, anteeksi, ohjeistettu.
Mitä teinejä täällä pyörii. Joku vihainen uusimaalainen kun omatunto kolkuttaa ja sitä halutaan puolustaa itseään?
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuun vouhkaamisen seurauksena( jos se olisi ollut totta) pitäisi nyt olla paljon potilaita makaamassa maakuntien teholla.
Missä ne on?
Linkkaa tähän lähde jossa asiantuntija on noin väittänyt. Muuten sanomallasi ei ole painoarvoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuun vouhkaamisen seurauksena( jos se olisi ollut totta) pitäisi nyt olla paljon potilaita makaamassa maakuntien teholla.
Missä ne on?Linkkaa tähän lähde jossa asiantuntija on noin väittänyt. Muuten sanomallasi ei ole painoarvoa
Mökkeilijät ei faktoja tarvitse, ne löytyvät omasta päästä itse keksittyinä 😝
On luoneet itselleen kuvan väitteestä että kaikilla jotka mökkeilee on korona, vain uusimaa ei saa mökkeillä, omalla kunnalla lähimökissä ei saa mökkeillä, mökkeilijöille ei kellekään koskaan satu mitään jos itselle ei ole mökillä sattunut, kaikki mökkeilijät ajaa ovelta ovelle, uusimaalta on lähtenyt vain muutama hassu mökille, maalla asuvat on immuuneja, kukaan ei enää koskaan halua heitä omille mökeilleen koronankaan jälkeen, mökki hajoaa jos sitä ei käytä muutamaan kuukauteen, hallitus haluaa että pysymme kotona vuoteen 2097 asti, sairaalapaikat täyttyvät kuukauden parin kuluessa jos hengität... onhan näitä 😂😂
Tarpeeksi kun uhriutuu niin kaikki negatiivinen tuntuu koskevan itseään
Nämä alkaa olemaan hauskaa luettavaa kaiken negatiivisuuden keskellä
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hallitusta kritisoivat ketjut poistetaan näemmä täältä, laitetaan tänne kestoketjuun sitten. Tän oliskin jo aika hävitä:). Onneksi jotkut jaksavat tehdä uusia aloituksia. Demokratia kunniaan!
Hallitus on täysin kyvytön tekemään yhtään päätöstä itse, lamaantuneena syyttelee muita, eivätkä ymmärrä erota itse. Nyt pitäisi löytyä yhteinen tahtotila, että päästäis näistä tyypeistä eroon.
Haha jollaki menny jauhot suuhun. Haluaa et ketju poistuu et ei jää jälkii hänen älykkyydestään 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne on?Linkkaa tähän lähde jossa asiantuntija on noin väittänyt. Muuten sanomallasi ei ole painoarvoa
/OT
Kukahan lienee oikea asiantuntija, kun niin ristiin menevät lausunnot mm. suojamaskeista, rokotteen valmistumisesta jne? Siitä vaan arpomaan arvon kansalainen kenen sanaan on uskominen.
Pitäisivät mölyt mahasta, jos eivät ole aivan varmoja asiastaan!
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hallitusta kritisoivat ketjut poistetaan näemmä täältä, laitetaan tänne kestoketjuun sitten. Tän oliskin jo aika hävitä:). Onneksi jotkut jaksavat tehdä uusia aloituksia. Demokratia kunniaan!
Hallitus on täysin kyvytön tekemään yhtään päätöstä itse, lamaantuneena syyttelee muita, eivätkä ymmärrä erota itse. Nyt pitäisi löytyä yhteinen tahtotila, että päästäis näistä tyypeistä eroon.
Haha jollaki menny jauhot suuhun. Haluaa et ketju poistuu et ei jää jälkii hänen älykkyydestään 😌
Niin, kun täältä mökkipaikkakunnalta, enkä halua, että jälkeenpäin tekstejäni pystytään jäljittämään. Oon mä täällä jossain vaiheessa jotain kirjoitellut, ei sen puoleen. Ei vaan se, että tuolla muualla mietitään hallituksen ministereiden pätevyyttä, ja ne ketjut poistetaan jostain syystä. Mutta kummasti tämä ketju täällä jatkaa päivästä toiseen, ilman minkäänlaista uutta näkökulmaa asiaan. Että ajattelin, että jos täällä yrittää hallituksen alasajoa, kun ei sitten millään häviä tämä ketju.
Tiettyyn pisteeseen saakka tätä oli jopa huvittavaa lukea, nyt tämä on vain ärsyttävä ketju. Niin vois tätä käyttää johonkin hyödylliseenkin, kuten Pekosen kritisointiin.
Aloitat sitten uuden ketjun, jos jää viellä jotain sanottavaa.
Juttelin eilen erään maakuntatason sairaalapomon kanssa. Hän asuu paikkakunnalla, jossa on sairaala ja tuhansia kesämökkiläisiä. Hän sanoi, että viikkoa ennen kuin Uusimaa pantiin kiinni, mökkiläisiä tuli ja jäi varsin paljon - sähkönkulutuksesta arvioituna. Kuluneen kuukauden aikana on valmistauduttu koronaan siirtämällä kiireettömiä operaatioita myöhemmäksi ja varautumalla ekstra-tehispaikkoihin. Sen jälkeen on odoteltu. On kovin rauhallista ja positiivinen tulosnäyte oli viimeksi 5.4.
Meille sanottiin että tervetuloa vaan möksälle.
Kuka on uhri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On luoneet itselleen kuvan väitteestä että kaikilla jotka mökkeilee on korona, vain uusimaa ei saa mökkeillä, omalla kunnalla lähimökissä ei saa mökkeillä, mökkeilijöille ei kellekään koskaan satu mitään jos itselle ei ole mökillä sattunut, kaikki mökkeilijät ajaa ovelta ovelle, uusimaalta on lähtenyt vain muutama hassu mökille, maalla asuvat on immuuneja, kukaan ei enää koskaan halua heitä omille mökeilleen koronankaan jälkeen, mökki hajoaa jos sitä ei käytä muutamaan kuukauteen, hallitus haluaa että pysymme kotona vuoteen 2097 asti, sairaalapaikat täyttyvät kuukauden parin kuluessa jos hengität... onhan näitä 😂😂
Jäsentyykö maailma siten, että ryhmittelee kansalaiset eri lokeroihin? Pysyy kasetti koossa...
Ketjussa taitaa ryhmittelynä olla uusmaalaiset vs. maalaiset, mökkiläiset vs. mökittömät+mökkikunnan asukkaat.
Ne on sellaisia, mutta me ollaan sitä parasta krettoa!
*eri
Kuka on uhri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto :D Nauroin ääneen
Tähän pitää lisätä:
Uskovat ettei kukaan muu noudata ohjeita kuin mökille menevät (ironista), kanta-asukkaat sen sijaan yskivät toistensa naamaan päivittäisillä 4 tuntia kestävillä kauppareissuillaan, sekä vaihtavat maakuntaa tuon tuosta. Myös mökkimaakuntaan ajetaan ruuat takapenkillä vaikka matkaa olisi 600 km. Sama matka hurautetaan oitis kotiin jos pikku nuha iskee. Mikäli itsellä on aivoinfarkti, puoliso ajaa. Jos puoliso ei 40 asteen kuumeessa kykene, perheen kahdesta kultaisesta noutajasta valjastetaan koiravaljakko joka vetää perheen pikapikaa oman sairaanhoitopiirin alueelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun täältä mökkipaikkakunnalta, enkä halua, että jälkeenpäin tekstejäni pystytään jäljittämään. Oon mä täällä jossain vaiheessa jotain kirjoitellut, ei sen puoleen. Ei vaan se, että tuolla muualla mietitään hallituksen ministereiden pätevyyttä, ja ne ketjut poistetaan jostain syystä. Mutta kummasti tämä ketju täällä jatkaa päivästä toiseen, ilman minkäänlaista uutta näkökulmaa asiaan. Että ajattelin, että jos täällä yrittää hallituksen alasajoa, kun ei sitten millään häviä tämä ketju.
Tiettyyn pisteeseen saakka tätä oli jopa huvittavaa lukea, nyt tämä on vain ärsyttävä ketju. Niin vois tätä käyttää johonkin hyödylliseenkin, kuten Pekosen kritisointiin.
Jos sinua pidetään täällä väkisin, anna joku merkki :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/OT
Kukahan lienee oikea asiantuntija, kun niin ristiin menevät lausunnot mm. suojamaskeista, rokotteen valmistumisesta jne? Siitä vaan arpomaan arvon kansalainen kenen sanaan on uskominen.
Pitäisivät mölyt mahasta, jos eivät ole aivan varmoja asiastaan!
*eri
No av-palstalainen!
Tämä mökki"keskustelu" alkaa olla jo kovin väsähtänyttä. Nyt Vitsikko kotiin mökkeilemästä ja uusia rajoituksia/purkuja kehiin. Festariväkikin odottaa tietoa, pitääkö tänä kesänä järkätä ihan ite..
Me kaksi riskiryhmäläistä (perusterveet 70 v) koemme olevamme enemmän turvassa saman maakunnan alueella 40 km päässä kotoa olevalla mökillämme, kuin kaupungissa. Ruuat tuotiin tullessamme, eikä tällä ole mitään kontakteja. Nyt tulee liikuttua ja ulkoiltua enemmän kuin kaupungissa, aamuisin on kiva herätä linnunlauluun, pihalla riittää pientä puuhaa. Nuppi pysyy kyllä paremmassa kunnossa kuin kaupungissa neljän seinän sisällä.
Ollaan sitten lainrikkojia tai mitä vaan, täällä me nyt vaan ollaan ja toistaiseksi pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku laskea mikä on todennäköisyys sille että sairastaa tietämättään koronaa, menee mökilleen ja on siellä pakotettu turvautumaan ulkopuoliseen apuun ja tartuttaa siten jonkun muun. Lottovoiton luokkaa?
:DD vielä kerran pojat
Voitko sanoa satavarmasti ettei mitään noista tapahdu kellekään tuhansista ja tuhansista mökkeilijöistä. He on jääneet itseteossa kiinni kauppareissuillaan ja ompa heitä terveyskeskuksissakin nähty. Korona-aika kuulemma aiheuttanut kiirettä muutenkin sairaaloihin, niin pitää vapaa-ajalla tunkaista sinne ulkopaikkakunnalta.
Ei nyt kysymys ollut kaupassa ja terveyskeskuksissa ravaavista mökkiläisistä vaan sellaisesta joka tietoisesti hoitaa hommansa niin ettei mökkireissunsa aikana kohtaa - tai siis halua kohdata - ketään. Kyllä pitää aika huono laskutaito olla jos kuvittelee tällaisen mökkiläisen "vievän resursseja".
Ja jos kävisikin tällainen lottovoitto että joku näistä mökkeilijöistä nyt sitten saittuisi telomaan itsensä, JA hänellä olisi tietämättään korona JA onnettomuutta seuraavat toimenpiteet sairastuttaisivat jonkun, niin vaikuttaako se tässä kokonaisuudessa ihan oikeesti yhtään mitään? Kyllä tämä tauti tulee joka tapauksessa läpäisemään koko yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Me kaksi riskiryhmäläistä (perusterveet 70 v) koemme olevamme enemmän turvassa saman maakunnan alueella 40 km päässä kotoa olevalla mökillämme, kuin kaupungissa. Ruuat tuotiin tullessamme, eikä tällä ole mitään kontakteja. Nyt tulee liikuttua ja ulkoiltua enemmän kuin kaupungissa, aamuisin on kiva herätä linnunlauluun, pihalla riittää pientä puuhaa. Nuppi pysyy kyllä paremmassa kunnossa kuin kaupungissa neljän seinän sisällä.
Ollaan sitten lainrikkojia tai mitä vaan, täällä me nyt vaan ollaan ja toistaiseksi pysytään.
Juuri näin. Kannattaa satsata puitteisiin joissa omaehtoista eristäytymistä pystyy harrastamaan järkevissä rajoissa mahdollisimman pitkään ilman että psyyke kärsii liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua pidetään täällä väkisin, anna joku merkki :o
En kestä enää XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sitten lainrikkojia tai mitä vaan, täällä me nyt vaan ollaan ja toistaiseksi pysytään.Juuri näin. Kannattaa satsata puitteisiin joissa omaehtoista eristäytymistä pystyy harrastamaan järkevissä rajoissa mahdollisimman pitkään ilman että psyyke kärsii liikaa.
Saman maakunnanalueella sinuun on varauduttu sairaanhoidon resursseissa. En usko että Sannankaan mielestä tässä mitään väärää on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mökki"keskustelu" alkaa olla jo kovin väsähtänyttä. Nyt Vitsikko kotiin mökkeilemästä ja uusia rajoituksia/purkuja kehiin. Festariväkikin odottaa tietoa, pitääkö tänä kesänä järkätä ihan ite..
Väsynyttä nimenomaan, ei auta sitä anti-mökkeilijääkään. Olen alkanut epäilemään, ettei aidosti ole edes mikään muumaalainen, joka oikeasti ajaa sitä asiaansa. Haluaa täällä vaan kuluttaa aikaansa.
Se on Marinin automaatti, anteeksi, ohjeistettu.