Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa maalaiset huutaa pää punaisena. Ja haukkuu uusmaalaisia. Jos tästä ei vastakkainasettelu pahene, niin ei sitten mistään.
Minua helsinkiläisenä loukkaa tuollainen asenne. Ei mulla ole mökkiä eikä tautia enkä olisi sinne tulossakaan mutta nytpä tiedän pysyä pois jatkossakin.
Ihan itse landet sen sinne reissuillaan hakivat ja vielä tartuttivat stadilaisiin matkallaan takaisin. Jos nyt saa totuuden sanoa.Heh heh, stadilaisetko ei käyneet hiihtolomallaan missään? Älä nyt viitsi. Ensin haettiin virus Italiasta, sitten lähdettiin käymään Lapissa tai Tahkolla.
Unohdat, että Lapissa ja Tahkolla kävi myös väkeä keski-Suomesta. Jotka olivat ensin hakeneet viruksen ties mistä.
Plus ihan Ruotsin tuliaiset. Ja raja siellä vuotaa yhä.
Ihan itsekin olette soppanne keittäneet.
Älä puhu paskaa. Varsin hyvin satun tietämään että suurin osa Lapin koronatapauksista on nimenomaan uusimaalaisista taruntaketjuista, ne loput harvat on sitten ulkomailta.
Punaiseksi marinoidun Sannan vetoamukset nyt lentävät kuin vesi hanhen selästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa maalaiset huutaa pää punaisena. Ja haukkuu uusmaalaisia. Jos tästä ei vastakkainasettelu pahene, niin ei sitten mistään.
Minua helsinkiläisenä loukkaa tuollainen asenne. Ei mulla ole mökkiä eikä tautia enkä olisi sinne tulossakaan mutta nytpä tiedän pysyä pois jatkossakin.
Ihan itse landet sen sinne reissuillaan hakivat ja vielä tartuttivat stadilaisiin matkallaan takaisin. Jos nyt saa totuuden sanoa.Heh heh, stadilaisetko ei käyneet hiihtolomallaan missään? Älä nyt viitsi. Ensin haettiin virus Italiasta, sitten lähdettiin käymään Lapissa tai Tahkolla.
Lapissa olin joulutammikuussa mutten tunturialueella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi avaa rajat? Pikkuisen sekavaa viestintää ja ite hinkuaa tampereelle
Tai jos sinäkin ottaisit asiasta selvää, niin ehkä tiedostaisit rajoituksen rikkovan lakia. Ja siitä vasta soppa nousisikin.
Tokihan se on väärin luottaa ihmisten kykyyn käyttää omaa päätään, koska suurin osa on täysiä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa pidetään yhtä, tsempataan ja kiitellään. Meillä jaksetaan räyhätä muutaman mökkiläisen tähden :)
Muutaman?? Ei ole montaa viikkoa kun uutusoitiin tuhansista matkailijoista mökeille, luuletko ettei sama ole edessä etätyöaikana ja vappuna?
Ja siltä varalta että joku vielä ihmettelee miksi mökille ei toivottaisi menevän:
Voit olla taudinkantaja vaikka olisit täysin oireeton, hyvin pitkäänkin. Voit saada myös sinussa jo olevan taudin oireita vasta saavuttuasi mökille. Ajatko tässä tapauksessa esim kuumeisena ilman pysähdyksiä takaisin oman sairaanhoitopiirisi alueelle jos olet useammankin tunnin päässä, no et aja.
Koko homman pointti on että rasita vain oman alueesi sairaanhoitoa tarvittaessa. Ja vältä kaikkea turhaa matkustamista.Ministerit, poliisit, lääkärit ja kunnanjohtajat on pyytäneet pysymään siellä missä asuu. En ymmärrä miten joku ei tätä käsitä. Ei niin pyydettäisi jos ei olisi tärkeää. Mutta minäminäminä..
No mites paljon ne tuhannet mökkiläiset nyt on kuormittaneet sitä paikallista terveydenhoitoa? Jännä, ettei siitä ole puolesta ole uutisoitu mitään. Ehkä kaikki eivät sitten kuitenkaan ole saaneet infarktia, kirvestä päähänsä tai mitään muutakaan hoitoa, saati tehohoitoa vaativaa sen isommalla todennäköisyydellä kuin normaaliaikoinakaan... Edelleen terveydenhoito varautuu tasaamaan mahdollisia paikallisia ruuhkia siirtämällä tehohoitpotilaitakin muihin yksiköihin. Voit siis vähtellen koettaa päästä tuohon minäminäminä-asenteeseen perustuvasta sinulle korvamerkitystä tehohoitopaikasta, jonka ilkeätuusimaalaiset koettaa varastaa.
Ei väliä muista kuin itsestä kirjoitti:
Virus leviää nyt tehokkaasti koko Suomeen. Sanokaa mun sanoneen :)
No jos tartunta lähtee leviämään, voidaan todeta hesalaisten olevan itsekkäitä m#lkkuja. Tai onhan tämä jo tiedossa, mutta kohta saadaan ihan dataa asiasta.
Kenellä on talviasuttava mökki ja asuu pääkaupunkiseudulla kerrostalossa niin tottakai lähtee . Oli sitten etätyötä tekevä.vielä suht hyväkuntoinen eläkeläinen jne. Katsoo etyä ottaa maskit mukaan kun käy kaupoissa ja apteekissa. Eikä liiku ainakaan kahteen viikkoon missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat, että Lapissa ja Tahkolla kävi myös väkeä keski-Suomesta. Jotka olivat ensin hakeneet viruksen ties mistä.
Ihan itsekin olette soppanne keittäneet.Älä puhu paskaa. Varsin hyvin satun tietämään että suurin osa Lapin koronatapauksista on nimenomaan uusimaalaisista taruntaketjuista, ne loput harvat on sitten ulkomailta.
Olen lukenut uutisia minäkin. Sinne menivät lääkärit ympäri Suomen tartuttamaan.
Ettekä malttaneet pysya pois vanhainkodeistannekaan.
Turha syyttää muita.
Hei,
Mäntyharjun alkuperäiskansa vastustaa ns. mökkiläisiä, pelko sairaanhoidon kuormituksesta.
Olen viettänyt 75 kesää Mäntyharjulla ja kerran yrittänyt käyttää paikallista terveyden hoitoa,
lyhennettyäni sormeani sirkkelillä. Ilmoittautuessani hoitoon minulle kerrottiin; Vieraspaikkakuntalaisia ei oteta vastaan muuta kun "piä kaenalossa" eikä meillä kukaan voi tolle mitään tehdä, mene Helsinkiin tai Mikkeliin.
Muistakaa, että myös oireettomat voivat tartuttaa virusta. Et välttämättä koskaan saa tietää, että olet tartuttanut virusta, jos et sairastu itse.
Tarvitaan vain se yksi mökkiläinen, joka saa sydänkohtauksen, aivoinfarktin tms. Ei silloin lähdetä ajamaan kotiin vaan soitetaan ambulanssi. Kyseisellä henkilöllä onkin oireeton virustartunta, josta kukaan ei tiedä mitään. Lopputulos: virus tarttuu ensihoitajiin, lääkäriin, sairaanhoitajiin, huonetovereihin sairaalassa. Kaikki nämä tartuttavat virusta edelleen muuhun sairaalahenkilökuntaan, omaan perheeseen, kaupan myyjiin, kassajonossa oleviin ym ym. ja virus saa rauhassa itää sen pari viikkoa, ennen kuin kukaan huomaa mitään. Sitten yhtäkkiä onkin paikkakunta täynnä koronaa sairastavia ja kun puolet sairaalahenkilökunnasta on kotona sairauslomalla + sairaalaan tulee kymmeniä koronapotilaita samaan aikaan, ollaan ns. kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekin olette soppanne keittäneet.
Lappin eka tartunta tuli Kiinasta, ja Levin tartunta ketju lähti liikkeelle konferenssissa mihin korona tuli ulkomaalta ja levisi sitten esimerkiksi HUSiin, Vaasan jne.
Ja sitten on se Ruotsin raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekin olette soppanne keittäneet.Lappin eka tartunta tuli Kiinasta, ja Levin tartunta ketju lähti liikkeelle konferenssissa mihin korona tuli ulkomaalta ja levisi sitten esimerkiksi HUSiin, Vaasan jne.
Ja sitten on se Ruotsin raja.
Muualta Suomesta tuli jokunen viikko sitten tuhansittain autoilijoita lappiin. Itkivät eräätkin turkulaiset lehteen kun levi pisti ovet säppiin ja hiihtoloma meni pilalle..
Kiinasta tullut tartunta jäljitettiin koko ketju ja saatiin hallintaan. Levin tartunta tuli etelästä tulleilta lääkäreiltä, ja ruotsin raja nyt pitäis sulkea heti. Lappilaisena kannatan lapin rajojen sulkemista. Jännä ettei täältä rynni ihmisiä muualle suomeen.. 🤔 onhan täällä nyt vaan paras olla
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökille matkaa 200km. Sen ajaa reilu kahteen tuntiin. Posotetaan sinne yhtä soittoa. Ei tarvitse pysähtyä matkalla. Mökki on keskellä ei mitään. Ruuat ostetaan omasta lähimarketista lähtiessä. En ymmärrä mikä tässä on riski kenellekään. Ihmiskontakteja ei tule.
Jos sairastutaan niin kotiin ajaa nopeasti. Kahdessa tunnissa ei niin huonoon kuntoon ehdi perusterve ihminen mennä.
Riippuu sairaudesta, et kai esim koronaa ole ennen sairastanut, mistä tiedät kuin raju. Ja sairauksiahan on muitakin.. ja onnettomuuksia.. näistä puhui ohisalo uutisissa kun kehotti olemaan lähtemättä mökille. Kehotukset ei vaan sinunlaisiin auta ja niitä riittää Suomessa..
Vierailija kirjoitti:
Koska muilla paikkakunnilla on jo samanlaisia tartuntaprosentteja kuin Uudellamaalla ja tartunnat ovat menneet täysin THL:n hyvä tilanne -rajoitusten mukaan, ei perusteita suluille enää ole.
Ja kun ei ole perusteita, ei voida pitää sulkuja.
Näitä lukuja ei voi verrata tästäkin on ollut lehdissä. Pitää tarkastella tautimääriä. Aiemmin kommenteissa olikin joku ihan laskelmia tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajat avattiin, jos nyt ei olisi aika?
Muun muassa perustuslakivaliokunta ja oikeuskansleri ovat katsoneet, ettei jatkon perusteet täyttäneet.
Joka tapauksessa maalaisjärki sanoo, ettei kannata suuntautua sinne, jossa ovat pienemmät sairaanhoitoresurssit.
No ei kai se ole mahdotonta ajaa 300km päästä takaisin helsinkiin, jos koronaa tuuppaa.
Minulla nousi kerran kuume parissa tunnissa lähes 40 asteeseen. Ilmeisesti täällä on superihmisiä, mutta minä en ensimmäisen puolen tunnin jälkeen ollut enää ajokunnossa. Kuumeessa ajava vaarantaa itsensä lisäksi kaikki muut tiellä liikkujat.
Varmasti nousi, mutta se taisi olla influenssa eikä korona. Kaikki tiedot koronasta ovat olleet hyvin yhtäpitäviä, että korona alkaa hiipimällä ja ihmiset hakeutuvat edes testiin vasta sairastettuaan noin viikon. Siitä menee vielä noin viikko ennen kuin pahan tautimuodon saaneet päätyvät sairaalaan.
Influenssa on tauti, jonka alkamisesta tietää kellonajan. Korona on tauti, jonka alkamisesta on vaikea sanoa edes tarkkaa päivää. Aikaa siis on hakeutua kotiin sieltä mökiltä. Kaivataan vain parempia ohjeita ja realistisempia kieltoja. On ihan eri asia lähteä mökille kahden tunnin ajomatkan päähän kahden ajotaitoisen aikuisen voimin omalla autolla kuin lähteä yksin Lappiin, tai lähteä julkisilla. Ja on eri asia sairastuneena lähteä omalla autolla ilman pysähdyksiä kotikuntaan kuin muuten liikkua sairastuneena missään.
Ohjeiden tasolla, mökillä ollessa pitää olla aika lähtövalmis kotiin. Tankki täynnä ja mökki siinä kunnossa, ettei lähtö aiheuta ongelmaa, vaikkei jaksaisi hirveästi laittaa paikkoja kuntoon. Pilaantuva ruoka kylmälaukkuun ja menoksi.
Siihenhän tässä joudumme tottumaan, että ehkä vuosienkin ajan kuka tahansa saattaa missä vaan ja milloin vaan sairastua koronaan. Emme voi loputtomiin kaikki nököttää kotona sitä odottamassa.
Mistä sinä tuon influenssan vetäisit, en kirjoittanut mistään sellaisesta? En usko sitäkään, että sieltä mökiltä lähdetään pois, jos jollain menee kurkku kipeäksi tai päätä särkee.
Usko mitä haluat, mutta minä tiedän mitä itse tekisin. Ei mökillä ole yhtään kivaa kipeänä, kyllä siinä kotiin lähdetään, oli koronaa tai ei.
Sama täällä. Lähtisin heti kotiin jos kokisin olevani tulossa sairaaksi. Mökillä ei ole kiva sairastaa.
Väkisin nyt keksitään näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajat avattiin, jos nyt ei olisi aika?
Jotta kiinalaisten olisi helpompi liikkua
Ei. Vaan "veli"=> venäläisten.
Oletko selvillä koronan oireista, myös niistä rajummista taudin kuvista? Luuletko tosiaan että kukaan siinä kunnossa ajaa itse omalla autollaan Helsinkiin sairaalaan? En usko!
Vierailija kirjoitti:
Sitä mietin, että vaikuttaako tämä koronahysteria ja uusimaalaisten syrjintä pidemmällä aikavälillä pienten paikkakuntien taloudelliseen tilanteeseen.
Pääkaupunkiseutu elättää tällä hetkellä suurimman osan muusta Suomesta. Pääkaupunkiseutu hoitaa ison osan kaiken Suomen erikoissairaanhoidosta. Ja kirotut mökkiläiset auttavat ylläpitämään usean muuten kuolintoreissa olevan pikkupaikkakunnan palveluita.
Voi olla, ettei jatkossakaan mielellään asioida tuppukylien kaupoissa, kun paikallisten vihamielisyydestä jää ikävä fiilis.
Ja ennenkaikkea herää kysymys, miksi Pääkaupunkiseudun tarvitsisi tukea esim kituvien kuntien terveydenhuoltoa taloudellisesti, kun siellä ei haluta hoitaa edes äärimmäisessä hätätilanteessa kuin omia asukkaita.
Jos tästä tulee isommassa mittakaavassa sellainen fiilis, että jokainen pärjätköön jatkossa omillaan, kärsijänä ei olekaan Uusimaa.
Mikä suomen kunta on taloudellisesti riippuvainen uudestamaasta? Ei yksikään. Teitä ei tarvita mihinkään. Ja ihmettelet vielä vihaa.. lue tämän ketjun kommentit niin sanat itsekkyys ja minäminäminä saa uuden tarkoituksen. Ihan itse olette vihan vastuuttomalla käytösellänne aiheuttaneet, mikään muu kunta ei nosta samalla tavalla haloota rajoituksista. Vaikka se ois oma kunta joka suljetaan, itsekin toivon sitä
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että myös oireettomat voivat tartuttaa virusta. Et välttämättä koskaan saa tietää, että olet tartuttanut virusta, jos et sairastu itse.
Tarvitaan vain se yksi mökkiläinen, joka saa sydänkohtauksen, aivoinfarktin tms. Ei silloin lähdetä ajamaan kotiin vaan soitetaan ambulanssi. Kyseisellä henkilöllä onkin oireeton virustartunta, josta kukaan ei tiedä mitään. Lopputulos: virus tarttuu ensihoitajiin, lääkäriin, sairaanhoitajiin, huonetovereihin sairaalassa. Kaikki nämä tartuttavat virusta edelleen muuhun sairaalahenkilökuntaan, omaan perheeseen, kaupan myyjiin, kassajonossa oleviin ym ym. ja virus saa rauhassa itää sen pari viikkoa, ennen kuin kukaan huomaa mitään. Sitten yhtäkkiä onkin paikkakunta täynnä koronaa sairastavia ja kun puolet sairaalahenkilökunnasta on kotona sairauslomalla + sairaalaan tulee kymmeniä koronapotilaita samaan aikaan, ollaan ns. kusessa.
Tartuntoja on jo tasaiseen ympäri maata. Nyt se mökkiläinen ei ole ainoa joka mahdollista tartuntaa kantaa.
Näin on. Seuraan silmä kovana oman maakuntani ja alueeni koronatartuntatilannetta ja teen tilastoa ja seurantaa näistä. Mielenkiinnolla seuraan osuuko veikkauksessani oikeaan :)