Fitfarm, Ritaki, Fitverstas..... kokemuksia verkkovalmennuksista?
Helou!
Mitäs kokemuksia ja suosituksia/tuomioita jengillä on verkkovalmennuksista? Nyt kun saleilla ei ole ryhmäliikuntaa, oma kuntosaliryhmä on tauolla ja kotona vain tulee maattua sohvalla, mietin noita verkkovalmennuksia - josko innostaisivat? Tai ainakin saisi ideoita uusiin treeneihin perus istumaannousujen ja perinteisten kyykkyjen rinnalle.
Kokemuksia eritoten RITAKIN (Rita ja Aki) sekä FitFarmin valmennuksista + ruokavalioista? Taustalla Fitfarmin Go fat go parin vuoden takaa, joka oli kyllä pelkkää maitorahkaa ja karsimista. Kilot karisivat, mutta tulivat takaisin - tottakai.
Mulla siis on menossa elämäntapaparannus, ruokavaliota olen jo korjannut (lisännyt hyviä kuituja, ateriaävlin sekä 5 ateriaa päivässä entisen 1-2 sijaan) ja parantanut öisin nukutun yöunen määrää, mutta nyt jäin hieman yksin muutoksen kanssa, kun salien toiminta hiljeni. Siksi mietin verkkovalmennusta nyt motivaattoriksi, vaikka ymmärränkin että mitenkään yksilöityjä nämä EIVÄT ole.
Kokemuksia, suosituksia?
Kommentit (71)
Voin ihan täysin suositella Satu Kalmin uutta omaa valmennusta, Bikini Boostia. Loistavat treenit eikä nälässä tarvitse kitua. Toinen hyvä on ollut Martinan 21 Day challenge, tykkäsin kovasti. Periaatteessa näissä on melko saman tyyliset ruokavaliot, tykkäsin ehkä vähän enemmän Martinan valiosta. Ja sanotaan näin, että vuosien varrella oon kokeillut aika laajasti verkko valmennuksia. Näitä kahta voin suositella ja toisella olen juuri nyt mukana :) Satu Kalmin valmennus on muuten vain naisille, Martinan valmennus taitaa olla kaikille avoin.
Hiukan ihmettelen tätä uusavuttomuutta te kaikki 90- ja 2000-luvuilla syntyneet naiset ja nuoret tytöt jotka sorrutte käyttämään mediapersoonien laskuttamia palveluja missä kontentit perustuvat perin yksinkertaisiin elämänohjeisiin, somenäkyvyyteen ja tavoiteltaviin sponsorituloihin. Miten väärin voikaan ihminen treenata kiinteärataisilla vipuvarsilaitteilla, miten tuntematon onkaan jokaisen oma kehonkuva kun ei osata käyttää vaakaa tai peiliä. Ja tietoa ei ilmeisesti osata nykypäivänä edes itse hakea vaikka googlella. Sen sijaan nähdään ainoaksi ratkaisuksi ostaa supertehokas nettivalmennuspaketti Akilta, Jutalta, Martinalta, Nannalta, Sadulta. Itse, pre-90-lukulaisena, en koskisi kyseisten henkilöiden bisneksen sokaisemiin lifestyleohjeisiin edes metrisellä kulmatangolla vaan käyttäisin hiukan tervettä järkeä ja investoisin nekin rahat suoraan itseeni, tai korkeintaan supportoidakseni paikallisen kuntosalin liiketoimintaa näinä aikoina.
Protreenaaja kirjoitti:
Hiukan ihmettelen tätä uusavuttomuutta te kaikki 90- ja 2000-luvuilla syntyneet naiset ja nuoret tytöt jotka sorrutte käyttämään mediapersoonien laskuttamia palveluja missä kontentit perustuvat perin yksinkertaisiin elämänohjeisiin, somenäkyvyyteen ja tavoiteltaviin sponsorituloihin. Miten väärin voikaan ihminen treenata kiinteärataisilla vipuvarsilaitteilla, miten tuntematon onkaan jokaisen oma kehonkuva kun ei osata käyttää vaakaa tai peiliä. Ja tietoa ei ilmeisesti osata nykypäivänä edes itse hakea vaikka googlella. Sen sijaan nähdään ainoaksi ratkaisuksi ostaa supertehokas nettivalmennuspaketti Akilta, Jutalta, Martinalta, Nannalta, Sadulta. Itse, pre-90-lukulaisena, en koskisi kyseisten henkilöiden bisneksen sokaisemiin lifestyleohjeisiin edes metrisellä kulmatangolla vaan käyttäisin hiukan tervettä järkeä ja investoisin nekin rahat suoraan itseeni, tai korkeintaan supportoidakseni paikallisen kuntosalin liiketoimintaa näinä aikoina.
Hyvä kirjoitus, kuin omasta suustani. Olen ollut itse nuori aikuinen 20 - 30 vuotias 90-luvulla. Juu ei tulisi mieleenkään maksaa jollekin sometyrkylle, että pääsee kerryttämään luksuslaukkuvarastoaan. Osaan syödä oikein ja tiedän kuinka paljon kroppani tarvitsee liikuntaa ja millaista liikuntaa. En tarvitse siihen mitään kumitissisometähtöstä.
Protreenaaja kirjoitti:
Kyllähän ne ohjeet perus Pirkolle on ihan hyviä - esimerkiks tekniikkavideot oli itelle apu kun lähti salihomnia treenaamaan, aiemmin tein päin persettä ja rikoin kroppaani.
Mites nykyään? Jos ei ole hyvä niin mitä suosittelette jos ei lisää liikuntaa siis aluksi lainkaan?
Mullakin olis taas Epassilla saldoa, joka pitäis tuupata johonkin kuntoiluun tai hyvinvointijuttuun. Oon aatellut, että joku nettivalmennus vois olla sopiva suonsilmä, mihin upottaa nuo työnantajan tarjoamat, tarkkaan käyttökohteiltaan määritellyt hilut. Oon laiska lähtemään mihinkään tietyllä kellonlyömällä eikä itsenäinen salitreeni onnistu kun ei mitään taustaa ole, joten joku tämmöinen - mutta mikä? Laihtua ei tarvii mutta kiinteytyä vois ja lihaksia hankkia. Onko jollain jotain hyvää vinkata, missä noviisi pääsis alkuun kotitreeneillä ja missä ruokavalio olis sellainen, että normaalipainoinen pysyy hengissä?
Älkää maksako näistä julkkis-skeidoista! Menin halpaan, 8viikkoa-laihdutus lankaan ja kahdessa viikossa olin sairaalakunnossa. Hiilarit kerralla pois, sikakalliit ruokaohjeet (viikossa 280€!)ja paino laski niin nopeasti, että näin kaksoiskuvia, tärisin ja voin huonosti. Lääkäri kielsi koko homman, onneksi sain rahat takaisin tokasta osiosta. Liian rankka, vaara saada syömishäiriö. Tämä siis mun kokemus, otin ohjeet pilkuntarkasti..
Joogit on hyvä jos tykkäät joogasta ja haluat kiinteytyä. Viikon ilmainen kokeilijakso koukutti jatkamaan. Todella hyvä alkustartti aloittelijoille ja löytyy ohjelmia vaativaankin tasoon.
Ritakia en voi suositella. Mainostetaan aina uutena ja uutta ehkä joku jumppa. Kysymyksiin ei saa vastausta vaikka pitäisi olla "päivystys". Laadukkaampaa saa muualta
Niin, ei se paino pysy poissa, jos ei muuta sitä elämäntapaansa. Oikeastiko kuvittelet, että 4vkon treenin jälkeen kroppa on ikuisesti timmi? Ei ole ja se ei kerro mitään valmennuksen toimivuudesta.
Jos porukka liikkuu maksettuaan jonkun valmennuksen vs makaa sohvalla ja mussuttaa suklaata, niin se valmennus jo toimii.
Itsekin olen noihin skeptisesti suhtautunut, kunnes kokeilin. En mä kuvittele, että tän 4vkon valmennuksen jälkeen voin vaan makoilla sohvalla ja tulokset säilyy, ehei, kyllä jatkossakin pitää ihan itse tehdä jotain.
Mutta kokonaan ohjattu treeni kotona on ihan yhtä hyödyllinen kuin se ohjattu treeni kuntosalilla, kotona vaan voit tehdä sen silloin, kun juuri sinulle sopii. Se on se juttu.
Mitään ravinto-ohjelmaa ja kuntosaliohjelmaa ilman ohjausta en ostaisi, se menee 100% turhuuteen.