Etätöitä tekevä, vastaa rehellisesti: Oletko tosiaan töissä koko ajan?
Sinä, joka olet etätöissä, oletko tosiaan työkoneen ääressä ja saatavilla koko kahdeksan tunnin työpäivän aamusta iltapäivään? Vai onko etätyö tuonut joustoja niin, että teet osan hommista esim. illalla ja pidät päivällä vapaata? Miten teillä kontrolloidaan työtunteja? Onko nyt etänä enemmän vai vähemmän hommia kuin muuten?
Kommentit (82)
Olen tehnyt töitä työpaikkani yleisen etätyöohjeistuksen ja esimieheni ohjeistuksen mukaisesti. Eli joustavasti. Teen osa-aikaista työtä, ja olen käynyt myös vapaapäivinäni hoitamassa asioita, jos on ollut tarvetta. Olen sitten vähentänyt työsopimuksen mukaisesta työpäivästä nämä ylimääräiset hommat, jos siihen on ollut mahdollisuus. Jos kysyy kumpi tässä etätyöjutussa on "voittanut", minä vai työnantaja, niin minusta kumpikin ollaan hävitty. Minä olen tehnyt määrällisesti enemmän, mutta saanut itseasiassa aikaan vähemmän kuin toimistolla. Kotona työskentely tuntuu hankalalta, vaikka kukaan ei edes häiritse työntekoani. Ei vain ole kaikkia samoja resursseja saatavilla.
Onneksi palaan toimistolle takaisin maanantaina, minulle alkaa olla ihan sama miten käy koronan kanssa.
Olen etätöissä, joko 8-16 tai 9-17.
Ei, valitettavasti tee töitä koko ajan, sillä töitä ei ole niin paljon.
Tiistaina työt loppuivat ennen ruokatuntia, tänään töitä oli klo 15 asti.
Lomautukset alkavat ensi vkolla.