Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätöitä tekevä, vastaa rehellisesti: Oletko tosiaan töissä koko ajan?

Vierailija
15.04.2020 |

Sinä, joka olet etätöissä, oletko tosiaan työkoneen ääressä ja saatavilla koko kahdeksan tunnin työpäivän aamusta iltapäivään? Vai onko etätyö tuonut joustoja niin, että teet osan hommista esim. illalla ja pidät päivällä vapaata? Miten teillä kontrolloidaan työtunteja? Onko nyt etänä enemmän vai vähemmän hommia kuin muuten?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tullut työpaikalle siksi että kotona ei kehtaa laiskotella mutta työpaikalla kehtaan.

Vierailija
22/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amk-opettaja. Meillä on vuosityöaika. On aivan sama, milloin työni teen, kunhan teen.

Olen aina tehnyt paljon etätöitä. Minulle sopii intervalleissa työskentely. Jos ei joku päivä halua tehdä, niin teen joku toinen päivä tuplasti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sinun on sitä täällä kysellä kun asiahan on ihan tutkittu jo. Etätöissä tehdään enemän töitä kuin normaalisti.

Vierailija
24/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen töissä, ei nämä hommat itsestään valmistu eikä vastuut ole mihinkään kadonneet. Ei niitä tunteja ole ennekään laskettu, miksi nyt laskettaisiin. Ap taitaa olla pieni- tai enintään keskituloinen.

Vierailija
25/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee etätöitä, mutta vastaan kaikkien muiden meidän toimistolla työskentelevien etäilijöiden puolesta, että aloittavat vasta iltapäivästä hommiin..

Itse tulen tunnollisesti klo 8 toimistolle vaikkei muita ole täällä ja vaikka vasta klo 14 maissa alkaa etätyöntekijöistä kuulua.  Eli eivät todellakaan tee töitä täysipainoisesti, vaikka muuta väittävät.

Vierailija
26/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jää enemmän luppoaikaa. Se johtuu siitä, kun ei jää suusta kiinni kenenkään kanssa. Työpaikalla tulee aina juteltua yhden sun toisen kanssa.

Vierailija
27/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tee etätöitä, mutta vastaan kaikkien muiden meidän toimistolla työskentelevien etäilijöiden puolesta, että aloittavat vasta iltapäivästä hommiin..

Itse tulen tunnollisesti klo 8 toimistolle vaikkei muita ole täällä ja vaikka vasta klo 14 maissa alkaa etätyöntekijöistä kuulua.  Eli eivät todellakaan tee töitä täysipainoisesti, vaikka muuta väittävät.

Miksi sinne toimistolle pitää mennä klo 8. jos ei siellä töitäkään ole? Aika kaavoihin kangistunut pitää olla, jos ei ymmärrä, että töitä voi tehdä muuhunkin aikaan kuin 8-16. 

Vierailija
28/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarhat olisi auki, voisin tehdä parempi laatuista työtä etänä. Nyt osa päivästä menee lapsen paimentamiseen ja palaverien äänimaailman mukaan en kuulu vähemmistöön. 

Vierailija
29/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavat ovat etätöitä tehdessään mm korjanneet venettä, remontoineet kakkosasuntoa, mökkeilleet, kaataneet puita ja tehneet muita puutarhahommia. Iltaisin lähettäneet hassunhauskoja snäppejä ja wa videoita pikkupäissään. Näitä olen ilta- ja yövuoroissa tauoilla katsellut ja ihmetellyt saako ne tästä puuhastelusta kännissä vielä palkkaakin?

Jopa on katkeran oloinen kommentti.

Ei kaikissa töissä ole väliä, milloin ne tekee, kunhan tekee. Työaika nyt kuitenkaan ei ole 24/7, joten hyvin ehtii korjaamaan venettä ja kaatamaan puun. Pimeän aikaan niitä on paha tehdä, joten kannattaa tehdä päiväsaikaan. Töitä voi tehdä milloin vain. 

Ja miksi illalla ei saisi olla pikkupäissään ja lähetellä videoita ja snäppejä? 

Vierailija
30/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on minulle lähes tuntematon käsite. En ole vuosikausiin sellaista mihinkään kirjannut. Teen töitä silloin kun siltä tuntuu ja loput ajasta teen muuta. Kuukausipalkkalaisena ei ole merkitystä, montako tuntia teen, kunhan teen annetut annettuun määräpäivään mennessä. 

Vierailija
31/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinäkin toimistolle vasta klo 14 niin ei tarvitse marttyyrina uikuttaa kuinka yksin uhrautuu. 

Vierailija
32/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän suppea käsitys työstä ihmisillä vielä vuonna 2020. Ihan kuin ainoa tapa tehdä töitä olisi istua koneella 8-16 ja kirjata tunnit tarkalleen ylös. 

:D musta on kiva hoitaa työt alta pois 8-16 ja viettää sitten vapaa ilta .

Ja totta kai teen töitä etänä normaalisti sen 8 tuntia. Miten muuten ne työt hoidettaisiin?

Vierailija
33/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Kotona teen töitä enemmän, kun saa keskityttyä paremmin ja kaikki palaverit ovat etänä = voi tehdä toisella silmällä töitä koko ajan.

Ja tuntuu, että noissa etäpalavereissa keskitytään paljon paremmin itse asiaan, kun kaikki turha höpötys on jäänyt vähemmälle. Eli ovat tehokkaampia.

Vierailija
34/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottelen, teen välillä vähän töitä jotta kukaan ei epäile mutta pääasiassa pelaan videopelejä ja tuijottelen youtubea/netflixiä koko työpäivän.

Vierailija
35/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän suppea käsitys työstä ihmisillä vielä vuonna 2020. Ihan kuin ainoa tapa tehdä töitä olisi istua koneella 8-16 ja kirjata tunnit tarkalleen ylös. 

Ja totta kai teen töitä etänä normaalisti sen 8 tuntia. Miten muuten ne työt hoidettaisiin?

Esimerkiksi joustavalla työajalla silloin kun itsestä parhaalta tuntuu. Tai urakkaluontoisesti tunteja laskematta. Etkö oikeasti ole koskaan kuullut muusta tavasta tehdä töitä orjallisesti työskennellä 8-16? 

Vierailija
36/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleisesti asiakkaille tavoitettavissa kello 9-19, kuten normaalisti. Projektitöissä hommat eivät ole vähentyneet vaan sama tulos pitää tehdä kuin toimistolla. Näissä hommissa "deadline" on tiukka eli miljoonien arvoinen projekti jää saamatta jos ei ole tarjous valmiina rahoittajan asettamaan takarajaan mennessä. Jos löysäilet päivällä, niin illat/viikonloput eivät ole sitten vapaita vaan teet töitä vaikka yöt ympäriinsä.

Vierailija
37/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joustavalla työajalla silloin kun itsestä parhaalta tuntuu. Tai urakkaluontoisesti tunteja laskematta. Etkö oikeasti ole koskaan kuullut muusta tavasta tehdä töitä orjallisesti työskennellä 8-16? 

Voin toki tehdä työni klo 7 ja 18 välillä, mutta varsinkin etätyössä työaikani on vakiintunut 8-16, kun asiakkaatkin ovat töissä.

Vierailija
38/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee toimistollakaan toitä ihan tauotta, ajattelutyossä se olisi ihan mahdotontakin - ei kukaan pysty tauotta tekemään vaativia hommia. Siellä käyn kävelemässä eri kerrokissa, juttelen kollegoille, käyn kahvilla tai kävelyllä talon ympäri, surffaan netissa jne. Kotona laitan pyykit kuivumaan, lataan tiskikoneen, surffaan netissä, jne. Toisaalta myos usein mietin tyoasioita vaikka suihkussa tai kävelyllä. Koneen ääressä olen vaihtelevasti, useimmiten 9-16 -+ tunti suuntaansa, en seuraa koska keskimäärin tasoittuu - esim. tänään palavereja on 9-18:30 ja välissä vain tunnin tauko.

Kysymyksenasettelu kuulostaa siltä että ap on tottunut tekemään toitä jossain liukuhihnalla, jossa tosiaan tyoaika on tasan se aika mikä hihnan vieressä liikutellaan käsiä.

Vierailija
39/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mukavaahan se on saada täysi palkka siitä, että vastailee pariin sähköpostiin lattea juodessa ja loppu aika menee lapsia kotikoulussa auttaessa ja leppoisia kotitöitä tehdessä. Me muut kun joudutaan tekemään se täysi työpäivä siellä työpaikalla ja päivän päätteeksi tehdä kaikki ne kotihommat.

Vierailija
40/82 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sinun on sitä täällä kysellä kun asiahan on ihan tutkittu jo. Etätöissä tehdään enemän töitä kuin normaalisti.

🤣