Mitä maksaa yhden huoneen seinien pintaremontti (maalaus/tapetointi)?
Eli 2 seinää pitäisi maalata ja 2 tapetoida, sellainen keskikokoinen makuuhuone. Mikä hintahaarukka ja tuleeko valmista yhdessä päivässä?
Kommentit (23)
ei kukaan voi sanoa. Riippuu 1. maaleista, 2 huoneen koosta, 3 tapeteista, 4 kuinka paljon tekee itse ....
Seinänhän nyt maalaa alta tunnissa, mutta tapetointi voi jo viedä aikaa ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Hyvin jos tekee niin ei maalaa tunnissa. Joku rakentajarane voi maalata, mutta hyvää jälkeä ei saa. Pohjatyöt vievät aikaa.
Seinät suunnilleen 3.5m x 3.7m ja tosiaan maalit ja tapetit omasta takaa eli pelkän työn hinta, edes suurinpiirtein missä luokassa pyörii?
Ap
Jos kalusteet on siirretty pois ja suojaus tehty, niin tuossa ei vie kauaa. Mutta matkat ja materiaalit tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Hyvin jos tekee niin ei maalaa tunnissa. Joku rakentajarane voi maalata, mutta hyvää jälkeä ei saa. Pohjatyöt vievät aikaa.
Hyvät pohjat pitää ottaa toki, ennenkuin alkaa röihin ..
Zinc
Tuntivelotus on noin 40 euroa, tämä siis karkea arvio. Kauanko menee pohjatöihin ja matkakulut päälle.
tee itse, niin 60 euroa hankintoineen.
No nyt on kyllä aika hintahaitaria, 100e-6200 e 😂 Voidaan siirtää huonekalut mutta ei suojata lattioita, ja seinissä on ennestään tumma väri, pitää maalata vaaleaksi ja tapetoida ja joitain reikiä myös mitkä pitää tukkia. Budjetti olisi ehkä max 150-200e, tai joudutaan tekemään itse jos ei saa tuohon hintaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä aika hintahaitaria, 100e-6200 e 😂 Voidaan siirtää huonekalut mutta ei suojata lattioita, ja seinissä on ennestään tumma väri, pitää maalata vaaleaksi ja tapetoida ja joitain reikiä myös mitkä pitää tukkia. Budjetti olisi ehkä max 150-200e, tai joudutaan tekemään itse jos ei saa tuohon hintaan.
Ap
Tumma seinä vaaleaksi, vaatii ainakin kaksi maalikerrosta, siis kahtena päivänä maalari tulisi, aina uudet tuntiveloitukset ja matkakulut. Ei riitä 200 euroa. Maalatkaa itse, ei se ole vaikeaa.
Eikä siis olla tehty ennen itse, mutta eiköhän se youtuben avulla onnistu meiltäkin jos menee firman tekemänä turhan hintavaksi 😅
Ap
tikkurilalla on hyviä maalausvideoita. tärkeintä on alueiden suojaus joille maalia EI saa mennä ja laadukas tela.
Haloo. Tekisitkö itse vieraalle tuon työn 200 eurolla?
Joo, tonnin maksaa jos joku firma tekee...
Joo ei riitä tuo raha, mutta hyvin riittää materiaaleihin jos ei osta kallista tapettia.
Huolelliset pohjatyöt vaan ja suojaus. Tapeteista kannattaa valita kuitutapetti, jolla pystyy tapetoimaan niin että levitetään tapettiliima suoraan seinään.
Paperitapetti on hankalampi, kun pitää lotrata liisterin ja tapetointipöydän kanssa.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kannattaa opetella itse. Siitä saa hyvän mielen, oppii uutta ja näkee kättensä jäljen :)
Vierailija kirjoitti:
Seinät suunnilleen 3.5m x 3.7m ja tosiaan maalit ja tapetit omasta takaa eli pelkän työn hinta, edes suurinpiirtein missä luokassa pyörii?
Ap
Suurin kuluerä on pohjatyöt eli maalattavan seinän pesu, paikkaus jne. Ja jos entisiä tapetteja, niiden poisto, listojen poisto jne
joka vie enemmän aikaa kun itse työ. Ja maalataanko seinät 1-3 kertaan, millainen tapetti, viekö kuviointi paljon aikaa jne.
Ammattilaisen tuntipalkka 45-60€/h eli työ kestää yhdestä kahteen päivään.
Maalata voi itse. Pohjamaalaa ainakin kaksi kertaa ja sitten kunnon telalla maali seinään pari kertaa.
Tapetointi on vaikeampaa, mutta jos yritätte itse niin ehdottamasti sellaista tapettia missä liisteri laitetaan seinään.
Ja siis tarkoitan työn hintaa jostain remppafirmasta, materiaalit omasta takaa.