Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina nuhainen -- mikä avuksi?

Vierailija
14.04.2020 |

Nenäni on ollut nyt ainakin vuoden enemmän tai vähemmän tukossa. Joudun myös aina syljeskelemään paksua limaa, varsinkin aamuisin. Isälläni on tietääkseni tätä samaa vaivaa. Kuulemma jopa kuulostan nuhaiselta joskus, vaikka en olisi kipeä. Hajuaisti tuntuu jotenkin turtuneen. Mikä neuvoksi? Luulin, että asuntoni oli liian pölyinen, mutta suursiivouksen jälkeen edelleen sama ongelma. Mietin myös hometta syyksi, mutta kuulemma asuntoni ei haise homeiselta muiden mielestä. En tupakoi. Onko tämä jotain allergiaa vai mitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home ei aina haise, näitä on lukuisia eri lajeja. Joten asunnon kunto kannattaa kartoittaa.

Myös astma testit voisi olla syytä ottaa.

Vierailija
2/4 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täkkiesi ja tyynyjesi sisällä on? Höyhenet voivat aiheuttaa allergiaa tai keuhkotulehdusta (https://www.theguardian.com/science/2019/nov/18/doctors-warn-of-danger-…).

Syö kokeeksi allergialääkkeitä hetken aikaa, jos niistä ei ole, syy on luultavasti joku muu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Home ei aina haise, näitä on lukuisia eri lajeja. Joten asunnon kunto kannattaa kartoittaa.

Myös astma testit voisi olla syytä ottaa.

Miten tuo kunnon kartoittaminen käytännössä tapahtuu? Asun vuokralla aika vanhassa talossa. Entä voiko astma oireilla tälleen vaikka ei ole koskaan tullut mitään astmakohtauksia, varsinkaan urheillessa?

Vierailija
4/4 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma voi oireilla kuvailemallasi tavalla. Itse olen astmaatikko eikä minulla ole koskaan ollut varsinaista astmakohtausta, pelkkää limaisuutta ja tukkoisuutta.

Refluksitauti voi myös aiheuttaa limaisuutta, koska silloin vatsan hapot kulkeutuvat nenän ja kurkun limakalvoille. Närästys ei ole refluksin ainoa oire. Googlaa LPR!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme