Alatko käyttämään nyt maskia? Millä kuvioinnilla?
Suositus olisi ottaa maski käyttöön. Voin itse kertoa, en todellakaan!!!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miksi 90 asteen pesu? Eikö pesuaine tapa virusta? Miten sitten saippua käsipesussa tappaa?
Tämän voisi mullekin joku selittää. Jos virus kuitenkin kuolee kolmessa päivässä pinnoilta, niin eikö voisi seisottaa kolme päivää muovipussissa ja sitten pestä muun pyykin kanssa? Maskeja pitää muuten olla tosi monta, että riittää esim. yksi 90 asteen pesukoneellinen viikossa, ei meillä muuta sellaista pyykkiä tule ainakaan useampaan pesukertaan.
Maskien puolesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 90 asteen pesu? Eikö pesuaine tapa virusta? Miten sitten saippua käsipesussa tappaa?
Tämän voisi mullekin joku selittää. Jos virus kuitenkin kuolee kolmessa päivässä pinnoilta, niin eikö voisi seisottaa kolme päivää muovipussissa ja sitten pestä muun pyykin kanssa? Maskeja pitää muuten olla tosi monta, että riittää esim. yksi 90 asteen pesukoneellinen viikossa, ei meillä muuta sellaista pyykkiä tule ainakaan useampaan pesukertaan.
Itse kyllä kiehuttaisin kattilassa ilman pesuainetta, tilkka etikkaa messiin.
Minä en osaa ommella enkä virkata enkä mitään marttajuttuja tehdä. Eikä mulla ole ompeluvälineitä eikä kankaita. Tai kankaita tietysti on, voishan sitä muutaman pussilakanan laittaa maskeiksi. Ai ei vai.
Jos velvoitetaan käyttämään, silloin osoitettava paikka, josta niitä saa ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Ne kädetkin pitää varmaan pestä ysikympissä. ;D
Vierailija kirjoitti:
Niin ja eihän astianpesukoneessakaan ole niin kuumaa vettä.
Voiko sen askarrella vaimon rintaliiveistä?
Käytän sitä joka suojaa minua eli FFP3 ja ffp2
Naurettavaa sitä esim. täällä Jänhiälässä pyöräillessä olisi käyttää (ja raskaampi hengittää toki)
Vierailija kirjoitti:
En ota käyttöön. Pesen käsiäni ja pidän turvaväliä.
Ihan kuin noita kaikkia menetelmiä ei voisi käyttää kun käyttää myös maskia? Voi hyvänen aika sinua!
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa ommella enkä virkata enkä mitään marttajuttuja tehdä. Eikä mulla ole ompeluvälineitä eikä kankaita. Tai kankaita tietysti on, voishan sitä muutaman pussilakanan laittaa maskeiksi. Ai ei vai.
Jos velvoitetaan käyttämään, silloin osoitettava paikka, josta niitä saa ostettua.
Älä naurata. Ihmisiä velvoitetaan käyttämään myös esim. kypärää, heijastinta ja turvavöitä eikä kenenkään tarvitse osoittaa niiden ostopaikkaa.
Jankutat tätä mantraasi, jolle ei ole mitään perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin toi thl:n dirika kehottaa ihmisiä käyttämään kangasmaskeja. No mistä niitä saa ja kuka antaa oikeat ohjeet niiden käyttämisestä ja puhtaana pidosta. Helppo se on huudella, kun varmaan itse saa kaikkein parhaimpia maskeja omia kontaktejaan käyttäen. Joku kotiompelija mainosti jossain itse kyhäämiään maskeja. Juu kiitos mutta ei kiitos, mä en todellakaan osta kenenkään vanhoista kalsareista kyhättyjä tekeleitä.
Vastatkaa nyt THL ja kaikki muutkin, jotka tätä ehdotatte. Kuka valmistaa näitä luotettavasti. Paikkakunta Helsinki ja riskiryhmäläinen.
Katso vaikka Marttojen sivuilta teko-ohjeet tai tilaa Tam-Silkin nettikaupasta.
Käytetyt pikkarit voi myös huljauttaa veden alla. Eihän niitä kannata 90 asteessa pestä
Vierailija kirjoitti:
Tarviitaanko tuohon -tee se itse- maskiin ompelukonetta?
Kyllä nuo pistot voi ihan käsin pistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos velvoitetaan käyttämään, silloin osoitettava paikka, josta niitä saa ostettua.Älä naurata. Ihmisiä velvoitetaan käyttämään myös esim. kypärää, heijastinta ja turvavöitä eikä kenenkään tarvitse osoittaa niiden ostopaikkaa.
Jankutat tätä mantraasi, jolle ei ole mitään perusteita.
No pyöräkyrpälöitä kyllä löytyy. Toista se on näiden kankaiden kanssa. Mistäs sitä tietää mitä kangasta se pitää olla. Vahakankaalla tappaa varmasti itsensä. Sama kun laittais muovipussin suljetuna päähän.
Tässä taas nähdään! Jos annetaan suositus ja ohjeet miten käytetään ja mitä käytetään, mitä kangasta ja miten pestään, niin johan on kaikilla oma mielipide virkatuista räteistä ja etikalla pesusta. Koita siinä antaa ohjeita kun kuaan ei tajua ottaa mitään vastaan
En tosiaan ala. Jos se on pakollista niin niitä tulee sitten varmaan tarjolle esim. ruokakauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviitaanko tuohon -tee se itse- maskiin ompelukonetta?
Kyllä nuo pistot voi ihan käsin pistellä.
Mä olen niin paska ompelija että varmaan neuloisin sen kankaan sormeeni kiinni.
Virkkausohjeet pinterestissä.