Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko saikkua VTI oireista, pystyttekö keskittymään töihin?

Vierailija
14.04.2020 |

Minulla jo neljä viikkoa ollut virtsatieinfektion tapaisia oireita. Ekat kaksi viikkoa sinnittelin töissä, kun sieltä suurin osa on etänä, mutta itse siis olin paikalla. Yritin hoitaa vaivoja C-vitamiinilla. Kolmannella viikolla tuli välillä sietämättömiä kipuja, kun piti käydä autolla viemässä paketti, enkä päässyt vessaan.

Sain nettiajan terkkariin ja ilman labratestiä Trimopan-kuurin. Pyysin päästä kierukan poistoon, kun epäilin sen vaivaavan. Minulle oli jäänyt kierukka pitkäksi aikaa, eikä sitä tullut poistettua, vaikka se oli jo vanhentunut. Ikääkin on jo yli 55 vuotta, joten tuskin ehkäisyä tarvitsen. Kun kuuri oli lopullaan ja vaivat ainakin osittain edelleen jatkuivat, pääsin lääkärille sen verran, että kierukka nypättiin pois ja sain käskyn viedä virtsanäytteen labraan. Tuloksia ei ole vielä tullut, mutta jonkinmoista vaivaa on edelleen, joka tekee keskittymisen töihin vaikeaksi. Lääkärin mukaan (ei gyne) kohtu tuskin on tulehtunut.

Miten te muut kestätte näitä vaivoja? Otatteko oireista saikkua vai miten jaksatte? Onko työnne sen luonteista, että vessaan pääsee/kehtaa mennä aina kun siltä tuntuu?

Olen määräaikaisessa työssä, pitäisi olla ahkera, että voisi saada jatkoa. Firma on pieni, en haluaisi käyttää firman sopimuslääkäriasemaa (aika kaukana), joten kävin terveyskeskuksessa (lähempänä). Joskus aiemmassa työpaikassa oli helpompi sairastaa. Firma oli iso, oma työkkäri, paljon vessoja, lyhyt työmatka kävellen.

Kotitilanne (en lähde nyt avaamaan) on todella kuormittava ja minulla ei olisi varaa jäädä taas työttömäksi. Olen saanut paniikkioireita, jotka entisestään pahentavat vaivojani. Siksi jaksaminen on nyt aika tiukassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lääkäri ei tutkinut sua ( sisätutkimus), ei se voi sanoa ettei kohtutulehdusta ole.

Vierailija
2/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se lääkäri ei tutkinut sua ( sisätutkimus), ei se voi sanoa ettei kohtutulehdusta ole.

Lääkäri otatti CRP:n, vai mikä se tulehdusjuttu on, ennen vastaanottoa, nyhti kierukan pois ja paineli vatsan päältä ja kyseli sattuuko. Painelu ei erityisemmin sattunut eli siitä päätteli diagnoosin. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vastaavat vaivat katosivat paikallisesti käytettävällä estrogeenivoiteella, jota saa ilman reseptiä apteekista. Tulehdusta olen torjunut Tranemax-Karpalokapseleilla.

Vierailija
4/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vastaavat vaivat katosivat paikallisesti käytettävällä estrogeenivoiteella, jota saa ilman reseptiä apteekista. Tulehdusta olen torjunut Tranemax-Karpalokapseleilla.

Kiitos neuvosta. Saatan kokeilla estrogeenivoidetta, kun tässä jo vaihdevuodet varmaan on tulollaan. AP

Vierailija
5/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jäänyt virtsatieoireiden/ infektion takia saikulle koska pieni firma ja mun tekemättömät työt rasittavat sitten muita. Meillä on kaikilla korkea työmoraali ja puhutaan aika avoimesti asioista. Enemmistö naisia. Ja vessaan voi mennä kun siltä tuntuu.

Vierailija
6/14 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan jäänyt virtsatieoireiden/ infektion takia saikulle koska pieni firma ja mun tekemättömät työt rasittavat sitten muita. Meillä on kaikilla korkea työmoraali ja puhutaan aika avoimesti asioista. Enemmistö naisia. Ja vessaan voi mennä kun siltä tuntuu.

Itse olen ollut vaivasta ihan hiljaa, kun enemmistö työkavereista on miehiä. Pois en ole ollut.

Vierailija
7/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannan mukaan minulla ei ollut bakteereita virtsassa. Tippuritestin tulos ei ole vielä tullut. Tänään on taas ollut helvetillinen olo töissä eli vaivaa on edelleen. Voiko terveyskeskuksen kautta päästä gynekologille? Minulla ei ole varaa maksaa yksityisten hintoja. Veikkaan, että minulla on ollut jo pitkään jokin sisäelintulehdus, joka välillä äityy pahemmaksi ja yhdessä hermoilun kanssa on sitten pahimmillaan töissä.

Kohta en enää jaksa tämän vaivan kanssa ja toivon salaa, että korona iskisi kunnolla ja voisin antaa periksi. AP

Vierailija
8/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehu ja valmisteet auttaa kuulemma, jos ennen oireiden pahenemista ottaa.

Vierailija
9/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vti, olen täysin kyvytön tekemään mitään. Viimeksi oireet pahenivat muutamassa tunnissa sellaisiksi, että makasin kippurassa sängyssä itkua vääntämässä. Onneksi lääkkeet auttoivat pian eli seuraavana päivänä olin jo ihan kunnossa. Mutta missään tapauksessa en voi mennä opettamaan, jos minulla on akuutti vti eivätkä lääkkeet ole vielä toimineet. 

Vituttaa nämä, jotka puhuvat täällä korkeasta työmoraalista, jonka voimin mennään virtsatieinfektiossa töihin. Joo, hienoa teille, jos olette päässeet vähemmillä oireilla. Moni kuitenkin on ihan oikeasti työkyvytön.

Vierailija
10/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla kuin 9. En todellakaan ole työkuntoinen, jos saan virtsatieinfektion. Tulen aivan helvetin kipeäksi. Vaivaan olen syönyt jo vuosikausia estolääkettä (tarvittaessa, 1 tabletti yhdynnän jälkeen) ja se on onneksi pitänyt taudin aika hyvin loitolla.

Ehkä vähän kiusallinen juttu selittää esimiehelle, mutta ei kai siinä muu auta kuin kertoa suoraan. Itse nuorempana kesätöissä jouduin lähtemään kesken työvuoron lääkäriin hakemaan kuuria, kun tulehdus pamahti päälle, ja esimies tuijotti pitkään ja epäilevästi, kun kerroin että nyt on pakko lähteä tälläisestä syystä. Inhottavaa, mutta kun ei oikeasti pysty olemaan töissä sen kivun takia niin minkäs teet.

Vierailija
11/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla kuin 9. En todellakaan ole työkuntoinen, jos saan virtsatieinfektion. Tulen aivan helvetin kipeäksi. Vaivaan olen syönyt jo vuosikausia estolääkettä (tarvittaessa, 1 tabletti yhdynnän jälkeen) ja se on onneksi pitänyt taudin aika hyvin loitolla.

Ehkä vähän kiusallinen juttu selittää esimiehelle, mutta ei kai siinä muu auta kuin kertoa suoraan. Itse nuorempana kesätöissä jouduin lähtemään kesken työvuoron lääkäriin hakemaan kuuria, kun tulehdus pamahti päälle, ja esimies tuijotti pitkään ja epäilevästi, kun kerroin että nyt on pakko lähteä tälläisestä syystä. Inhottavaa, mutta kun ei oikeasti pysty olemaan töissä sen kivun takia niin minkäs teet.

Tunnen suurta myötätuntoa kaikkien vaivaisten puolesta. Minulla tosiaan on vaivaa jo yli neljän viikon ajan, mutta puhelimessa määrätty Trimopan ei ole auttanut eikä nyt sitten ilmeisesti myöhemmin otetussa labratestissäkään löytynyt bakteereja. Epäilen itse kohtutulehdusta, kun pissa kerran on tutkittu. Yleislääkäri tutki kohdun painelemalla, kun poisti kierukan. Ei usko tulehdukseen, koska samalla käynnillä otettu CRP oli normaali. Minulla ei kai ole kuumetta eikä kohdusta tule vuotoa, mutta alapää on niin kipeä, että haittaa töitä ja nukkumista ja välillä tulee oikein paha olo. AP

Vierailija
12/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä saikkua otetaan?

Vierailija
13/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagisania yms voiteita vielä lisäksi kannattaa laittaa, jos limakalvot on kuivat ja kirvelevät. Rauhoittuisi se alue sitten pikkuhiljaa.

Vierailija
14/14 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti vanhoista jo viime vuoden puolella otetuista kokeista. Minulla on kuulemma ulostenäytteen perusteella dientamoeba fragilis suolistossa. Se voi selittää osan oireistani. Saan siihen tänään lääkekuurin, joka saattaa auttaa myös mahdollisiin muihin tulehduksiin. Aloin eilen omin päin kuurin emättimen maitohappotasapainon parantamiseksi. Tänään on ollut siedettävämpi olo töissä, joskin tieto tuosta suolistoloisesta hermostuttaa. Avaan asiasta toisen ketjun. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme