Oikeassa rinnassa (siis tissin sisällä nännin "alla") outoja tuntemuksia, mitä muuta voi olla kuin rintasyöpää?
Sehän se ekana tietysti mieleen tulee, mutta olisko muita ideoita, mistä vois johtua?
Eilen alkoi, ihan yhtäkkiä. Tänään jatkunut. Ei tunnu koko aikaa, mutta välillä siellä tissin sisällä, about nännin kohdilla tuntuu kiristävältä, kutisevalta, kihelmöivältä. Ei mikään isosti tuntuva tunne, mutta sen huomaa.
Mitään poikkeavia kyhmyjä tms en huomaa. Rinnan ihossa ei näy mitään. Enkä ole raskaana, en myöskään käytä mitään hormonaalisia ehkäisyjä.
Ikää on 39.
Kommentit (24)
Kuulostaa enemmän joltain hormonaaliselta. Rintasyöpä ei yleensä aiheuta tuntemuksia, varsinkaan alkuvaiheessa. Jos oireilu jatkuu, niin keskustele lääkärin kanssa.
Mulla on tuommoista kerran kuussa. Olen ajatellut liittyvän kuulautiskiertoon, koska se on niin säännöllistä. Kestää max 3 päivää ja sitten on ohi. En ole ajatellutkaan, että voisi ola jotain syöpää.
Itellä ollut rinnoissa ajoittaista viiltelyä vuosikausia, mitään ei kuitenkaan esim. mammografiassa ole koskaan näkynyt.
Kannattaisi katsoa mammografialla. Minulla on kaksi tuttua, joilla löytyi rintasyöpä tuon tyypin oireilla. Toisella tuli myöhemmin kutiseva haavauma esiin, toisella ei pinnalle mitään mutta oli rintasyöpää. Molemmat ovat toipuneet leikkausten ja hoitojen jälkeen hyvin.