Oikeassa rinnassa (siis tissin sisällä nännin "alla") outoja tuntemuksia, mitä muuta voi olla kuin rintasyöpää?
Sehän se ekana tietysti mieleen tulee, mutta olisko muita ideoita, mistä vois johtua?
Eilen alkoi, ihan yhtäkkiä. Tänään jatkunut. Ei tunnu koko aikaa, mutta välillä siellä tissin sisällä, about nännin kohdilla tuntuu kiristävältä, kutisevalta, kihelmöivältä. Ei mikään isosti tuntuva tunne, mutta sen huomaa.
Mitään poikkeavia kyhmyjä tms en huomaa. Rinnan ihossa ei näy mitään. Enkä ole raskaana, en myöskään käytä mitään hormonaalisia ehkäisyjä.
Ikää on 39.
Kommentit (24)
Ei auta muu kuin mennä tutkimuksiin. Jonkin sortin kasvain kuitenkin todennäköisesti.
Mullakin kutisee tissit sisältä päin. En edes ajatellut että voisi olla jotain ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin kutisee tissit sisältä päin. En edes ajatellut että voisi olla jotain ihmeellistä.
Itse kiinnitin huomiota, kun tämä on jotain ihan uutta ja outoa.
No, seuraan vielä muutaman päivän. Jos ei lopu, täytynee mennä tutkimuksiin.
Ap
Hiivatulehdus? Kokeile kastaa vanulappu vichyyn, laita nännin päälle ja anna vaikuttaa. Toista useampana päivänä. Pese myös rintaliivit hyvin ettei pääse uusimaan.
Vierailija kirjoitti:
Hiivatulehdus? Kokeile kastaa vanulappu vichyyn, laita nännin päälle ja anna vaikuttaa. Toista useampana päivänä. Pese myös rintaliivit hyvin ettei pääse uusimaan.
Kai se hiivatulehdus näkyis tai ainakin tuntuis iholla? Mulla siis nää tuntemukset tuntuu rinnassa jossain sisäpuolella.
Ap
Voisi olla hyvälaatuinen kasvain esim. nesterakkula. Minulla oli pitkään viiltävää pistävää kipua syvällä rinnassa eikä mitään kyhmyä tuntunut. Mammografiassa löytyi sentin kokoinen adenooma, jolle ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta muu kuin mennä tutkimuksiin. Jonkin sortin kasvain kuitenkin todennäköisesti.
Ei taida kasvaimissa olla kyllä ensioireena mitkään tuntemukset.
Hiiva nännissä tuntui itsellä kirvelynä/vihlontana nännin takana. Päällepäin ei näkynyt mitään. Vichy aluksi vähän pahensi kirvelyä, mutta muutamien minuuttien jälkeen alkoi helpottaa.
hormonaalista vaihtelua todennäköisesti. Voi olla kysta eli nesterakkula.
Mulla on ollut tuollaisia tuntemuksia jo pari kolme vuotta.
Ei oo gynekologi löytänyt mitään eikä mammografia.
Vierailija kirjoitti:
Mikään hiiva ei kuole vichyllä.
Lähtee samalla tavalla kuin sammas suusta, eli sitruunalla, puolukalla tai vichyllä.
Vierailija kirjoitti:
finni tulossa
Ei oo semmosta. Tuntuu syvemmällä rinnan sisällä, ja laajemmalla alueella, kuin missä finnin tulo tuntuisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tuollaisia tuntemuksia jo pari kolme vuotta.
Ei oo gynekologi löytänyt mitään eikä mammografia.
Ootko minkä ikäinen?
Itsellä tuli mieleen, että olisko jotain
mahdollisiin esivaihdevuosioireistoon liittyvää.. hämärä muistikuva, että nää tuntemukset olis vähän kuin joskus imettäessä (noin 15 vuotta sitten...) kun maito nousi rintoihin... en kyllä muista tarkkaan enää...
Ap
Ei ole yhtään mitään syöpää, verisuonet ja hermosto voivat kipeytyä ihan mistä syystä vaan. Älä pelästy toki. Vasta sitten jos se piha vetäytyy sisään tai muuta muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään mitään syöpää, verisuonet ja hermosto voivat kipeytyä ihan mistä syystä vaan. Älä pelästy toki. Vasta sitten jos se piha vetäytyy sisään tai muuta muutosta.
Kiitos tästä :)
ja muistakin kommenteista.
Yritän nyt olla ajattelematta asiaa (ainakaan sitä pahinta) ja kyselen lekurilta sitten lisää, jos jatkuu/pahenee/tulee muita oireita.
Ap
Älä toki kokeile tuota ilmaista vichy-vinkkiä. Mutta käske miehen nuolla ensi kerralla toistakin nänniä ja tule sitten tänne kertomaan että vihlooko nyt vasemmallakin puolella. Sanot itse että tuntemuksessa on jotain samaa kuin joskus imetysaikoina. Ehkä silloinkin vauvan suusta on sammas päässyt leviämään maitotiehyihin?
Voi olla myös hyvälaatuinen kasvain tai rasvapatti ja märkäpatti. Kannattaa käydä näyttämässä sitä lääkärille ja poistattamassa.