Kertokaa mikä on vuokramökkien oikea hintataso
Ja toivon että puhuttaisiin hyvin varustelluista mökeistä. Ne mökit joihin ei tule vesi eikä sähkö pysyköön eri keskustelussa. Samoin kuivan maan mökit ehkä turha ottaa tähän kun ne eivät ole vertailukelpoisia vesistön äärellä olevien kanssa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Jos mökissä on kaikki mukavuudet ja se on veden äärellä viihtyisällä paikalla tunnin päässä yli 200 tuhannen asukkaan kaupungista. Ja vuokra on 500 kuussa, niin onko halpa vai kallis?
Ja koko?
Viimeksi kun vuokrasimme mökin (isohko kolmalla makuuhuoneella), niin hinta oli tonnin viikko. Vuokraa kuului pieni moottorivene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taso on se millä saa vuokralaisia mökkiin.
Ei pidä välttämättä paikkansa. Jos keskiverto kansalainen vuokraa kerran kesässä mökin, hän ei välttämättä halua sitä mikä on lompakolle sopivin, vaan sen mikä on aidosti hänelle itselle viihtyisin. Mökkibisnes ei ole sellainen, jossa halvin tarjoaja saa kaikki asiakkaat.
Sellainen ei kysele täällä tyhmiä. Halvimmat mökit menevät ensin. Kokemusta on, 16 mökkiä vuokrattavana.
Ohis
Näinpä. Halvalle löytyy aina helpommin ottaja, se on ihan perusjuttuja.
Mitä korkeampi hinta, niin sitä pienemmäksi käy se joukko kenellä siihen on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mökissä on kaikki mukavuudet ja se on veden äärellä viihtyisällä paikalla tunnin päässä yli 200 tuhannen asukkaan kaupungista. Ja vuokra on 500 kuussa, niin onko halpa vai kallis?
Mahdoton sanoa onko hinta ok. Monellekko mökistä löytyy kunnollinen sänky?
Lomamatkaileva perhe vertaa mökkiä esimerkiksi hotellimajoitukseen. Hotellihuneen kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle voi saada vaatimattomasta hotellista esimerkisi noin satasella yöksi ja siinä on mahdollisesti aamupalat mukana, eikä tarvi kuljetella omia petivaatteita yms. mukana.
Sinänsä lomakaudella 500€ viikko on ihan kohtuullinen mökkivuokra.
Toi oli 500€/kk, ei viikko
No kappas vaan. Se on vuokrmökiksi halpa. Missä päin mökki on, voisin vuokrata kuukaudeksi jos on Varsinais-suomessa.
Kannattaa muistaa, että hyvää ja halpaa harvoin on.
Paljon pettymyksiä löytyy ja verot jää maksamatta jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosielämässä sanoi asiakas että 500 per kk on liikaa. Että on tarjolla huomattavasti halvempiakin ja paljon. Ja mun on mahdoton tuota uskoa.
Mutta et osaa itse katsoa esim. vuokrasivustoilta, että paljonko vuokrataso on?
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosielämässä sanoi asiakas että 500 per kk on liikaa. Että on tarjolla huomattavasti halvempiakin ja paljon. Ja mun on mahdoton tuota uskoa.
Älä helvet issä alihintaan vuokraa ja vielä kuukaudeksi?! Ties mitä roskasak kia saat sinne paikkoja rikkomaan.
Mökit on aina kalliita, oli hinta mikä tahansa
Vierailija kirjoitti:
500€ viikko ei ole kallis hinta. Netissä on monta nettiporttaalia, jossa voi hakea mökkejä ja hintahaitari on laaja. Et saa kyllä mitään mökkiä kuukaudeksi viidellä sadalla. Tuollainen hinta voi olla ok, jos vuokraa mökin vaikka kolmeksi vodeksi, jolloin siinä tulee tasoitusta talviajalta, jolloin mökille ei olisi viikkovuokraajia.
Joku tuttu ilmeisesti yrttää kusettaa itselleen mökin pokuhinnalla kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi noilla tiedoilla sanoa vielä yhtään mitään. Sopiva vuokran suuruushan riippuu siitä että mitä mahdollisuuksia mökki tarjoaa ja mitä vuokraan sisältyy.
Kaikki mukavuudet. Nukkumispaikka esim kuudelle. Ja vesistön äärellä. Eli voit saunoa, soudella ja uida. Autolla tietysti pihaan. Kauppaan kohtuullinen matka. Mikä on halpa ja mikä kallis hinta?
Onko vesivessa ja suihku? Onko kunnon telkkari ja kanavat näkyy ja mobiliverkko toimii alueella kunnolla? Onko pyykinpesukone ja astianpesukone?
Miksi ihmeessä kukaan lähtisi mökille katsomaan telkkaria?
Mutta muuten samoilla linjoilla.
Vuokramökin omistajana viiden tähden luokituksen mökin minimihinta kesällä on 800€ ja siitä ylöspäin.
Muuten ei jää yrittäjälle kulujen jälkeen palkkaa työstä mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vuokramökin omistajana viiden tähden luokituksen mökin minimihinta kesällä on 800€ ja siitä ylöspäin.
Muuten ei jää yrittäjälle kulujen jälkeen palkkaa työstä mitä tekee.
Ja lisään, että vko hinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asia ole niin yksiselitteisesti tutkittavissa. Netissä on monta väylää mitä kautta näitä vuokrataan ja en minä voi tietää kuka saa porukkaa mökkeihinsä ja kuka vain roikottaa ilmoitusta vailla asiakkaita. Enkä voi tietää sitäkään miksi joku saa asiakkaita. Onko syy sijainti vai hinta. Vai sekä että.
Käy katsomassa vaikka lomarengas.fi tai muita palveluita, näitähän on aika monta.
Kokeilin huvikseni hakea yhden viikon varausta Pirkanmaalta heinäkuussa.
Halvin mökki oli 355€/vko 25 neliöinen pikkumökki mukavuuksilla. Suurin osa mököistä on 500-800€/vko. Kalleimmat yli tonnin viikko.
500€/kk on sikahalpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asia ole niin yksiselitteisesti tutkittavissa. Netissä on monta väylää mitä kautta näitä vuokrataan ja en minä voi tietää kuka saa porukkaa mökkeihinsä ja kuka vain roikottaa ilmoitusta vailla asiakkaita. Enkä voi tietää sitäkään miksi joku saa asiakkaita. Onko syy sijainti vai hinta. Vai sekä että.
Onko sulla tarkoutus alkaa enemmänkin vuokrailemaan sitä mökkiä ja haluatko vuokrata sitä päivävuokralla, viikkovuokralla vai kuukausivuokralla. Luulen että 500€/viikko sille löytynee kysyntää. Sen mukaan sitten säädät hintaa jatkossa että alkaako tulla varauksia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi noilla tiedoilla sanoa vielä yhtään mitään. Sopiva vuokran suuruushan riippuu siitä että mitä mahdollisuuksia mökki tarjoaa ja mitä vuokraan sisältyy.
Kaikki mukavuudet. Nukkumispaikka esim kuudelle. Ja vesistön äärellä. Eli voit saunoa, soudella ja uida. Autolla tietysti pihaan. Kauppaan kohtuullinen matka. Mikä on halpa ja mikä kallis hinta?
Onko vesivessa ja suihku? Onko kunnon telkkari ja kanavat näkyy ja mobiliverkko toimii alueella kunnolla? Onko pyykinpesukone ja astianpesukone?
Jos meinaa saada teinit mukaan mökkeilemään, niin telkkari pitää näkyä ja netti toimia. Suomen kesässä voi olla joskus pari sadepäivääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt hieman tarkempi listaus mökkisi ominaisuuksista ja sijainti edes läänin tarkkuudella ja kuinka pitkä matka on lämimpään kauppaa.
Tuohon sinun kysymykseen on ihan mahdotonta vastata.
Mökin päivävuokra on suunnilleen samaa luokkaa kuin hotellihuoneen hinta ja siihen lomalaiset myös vertaa sitä.
Asiakas on liian köyhän vuokraamaan mökkiä, jos pitää 500€/kk kalliina. Tai sitten asiakas luuli että puhutaan viikkohinnasta, joka voisi olla kova tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella portaalilla on varauskalenteri, siitähän näkee heti että miten paljon on myymättömiä viikkoja.
Haet sitä omaa mökkiäsi vastaavia ja katsot mitä niistä pyydetään ja joko on kesäksi varauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mökin päivävuokra on suunnilleen samaa luokkaa kuin hotellihuoneen hinta ja siihen lomalaiset myös vertaa sitä.
Asiakas on liian köyhän vuokraamaan mökkiä, jos pitää 500€/kk kalliina. Tai sitten asiakas luuli että puhutaan viikkohinnasta, joka voisi olla kova tähän aikaan vuodesta.
Ei välttämättä. Alkaa olla hyvät ajat kalastukselle, ja jos mökki on jossain kalavesien äärellä, niin 500€ ei juuri tunnu budjetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa katsoa telkkua myös mökillä. Kaikki tämän tietää, turha sitä on taivastella.