Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varma tieto: muumimukien hinnat tulevat romahtamaan

Vierailija
14.04.2020 |

Kannattaa hankkiutua nyt viimeistään eroon kupeista ja kipoista, kun niillä on vielä jotain arvoa. Suomessa on massiivinen määrä tuotteita yksityisomistuksessa ja kohta tavaraa on markkinoilla siihen malliin, että arvonalennus on väistämätön tosiasia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ostanut lapsia ja lastenlapsia varten. Ihan hyvä "sijoitus" mun mielestä.

Ne kuule vähät välittää sun mukeistasi. Maku ja mieltykset ei valitettavasti kopioidu jälkipolville samanlaisina.

Mun mummu oli aikoinaan teki selväksi, että hän haluaa ehdottomasti myrna-astiastonsa jättää mulle. Kiitos vaan mummu, mutta.... Mun äidillä se astiasto on nyt odottamassa laatikossa mun mielen muutosta.

Vierailija
22/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Keräily on siirtynyt Ruotsiinkin. Sinne rakennettava uusi Muumimaailma voi lisätä buumia.

Suomessa käyvien ulkomaalaisten suuri ihmetyksen aihe on nää joka taloudesta löytyvät lastenmukit, joista raavaat miehet ja aikuiset naiset ryystää sumppia naama muikeena. Ei hyvää päivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi ihmiset jotka eivät tykkää ja keräile muumimukeja pitävät tällaista älämölöä toisten asioista, vaikuttaa vähän kuitenkin kateudelta.

Eikö ollut varaa vai miksi per##ttäsi kutittaa tämä asia

Vierailija
24/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turhan monta muumimukia. Mutta tykkään niistä. Suurin osa on käytössä. En odota, että perikuntani tekisi niillä voittoa kuolemani jälkeen.

Vierailija
25/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi ihmiset jotka eivät tykkää ja keräile muumimukeja pitävät tällaista älämölöä toisten asioista, vaikuttaa vähän kuitenkin kateudelta.

Tämän kommentin kirjoittajaa taisi totuus kirpaista enemmän kuin äkkiseltään arvaisikaan :D

Vierailija
26/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli keräily nyt vähenee, niin aina tulee ennemmin tai myöhemmin uusi keräilybuumi, jolloin nämä aikaisemmat ovat juurikin sitä kysytyintä ja arvokkainta hottia.

Parhaat keräilijät ovat pitkäjänteisiä ja siinä juuri asian tosi harrastajat punnitaan ja erotellaan tuuliviirikeräilijöistä jotka ratsastaa vain kulloistenkin trendien mukaisissa keräilykohteissa

Vierailija
27/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanvanlainen arvon lasku tapahtui 1990-luvun alussa LP-levyille, kun CD-soittimet alkoivat yleistyä kodeissa.  Levyjen hinta divareihin myytäessä romahti parissa viikossa.

Vierailija
28/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan mukien arvosta. Mukien arvo ei koskaan ole ollut kummoinen, mutta jostain joidenkin mukien hinta on noussut pilviin.

Vierailija
29/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää suomalaisia joten mitä väliä. Enkä puhu nyt valmistuksesta.

Vierailija
30/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kommentin kirjoittajaa taisi totuus kirpaista enemmän kuin äkkiseltään arvaisikaan :D

Ei kirpaise, en omista ko. mukeja, mutta et vastannut kysymykseen.

Miksi sinua kirpaisee toisten kipot?

Vierailija
31/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Ei mulla ole kuin ruskea Nipsu ja jos se ei ole enää minkään arvoinen, otan sen vain takaisin käyttöön.

Vierailija
32/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat keräilijät ovat pitkäjänteisiä ja siinä juuri asian tosi harrastajat punnitaan ja erotellaan tuuliviirikeräilijöistä jotka ratsastaa vain kulloistenkin trendien mukaisissa keräilykohteissa

Ihan vain tiedoksesi: parhaat keräilijät ei sorry mihinkään massatuotettuihin juttuihin. He hankkivat uniikkeja tavaroita joilla voi tienata sievoisia summia kun myy oikeaan aikaan oikealle ostajalle.

Vierailija
33/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain tiedoksesi: parhaat keräilijät ei sorry mihinkään massatuotettuihin juttuihin. He hankkivat uniikkeja tavaroita joilla voi tienata sievoisia summia kun myy oikeaan aikaan oikealle ostajalle.

Tosi keräilijä ei luovu osasta kokoelmaansa mistään hinnasta. Ylimääräisistäkin vain hyvin vastentahtoisesti ja mieluummin vaihtaen.

Vierailija
34/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä möin kaikki mulle lahjoitetut muumimukit mistä en tykännyt. Säästin vain ne joista pidän ja ne on päivittäisessä käytössä, aikuisilla ja lapsilla.

Jos joku tykkää muumimukeista niin kerätkööt niitä kaapit täyteen. Sijoitusmielessä keräilyä en ymmärrä.

Vierailija
35/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaanvanlainen arvon lasku tapahtui 1990-luvun alussa LP-levyille, kun CD-soittimet alkoivat yleistyä kodeissa.  Levyjen hinta divareihin myytäessä romahti parissa viikossa.

Mutta ne on nyt taas arvossaan. Ostin 2000-luvun alussa vinyylejä eurolla-parilla, yhden niistä myin juuri 80 eurolla.

Vierailija
36/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkikäytössä jotain 90-luvun alkupuolen muumimukeja. Pari viikkoa sitten oli työpaikan videokokous (etätöissä siis) ja hörpin siinä samalla kahvia mukistani. Yksi työkaveri sanoi, että hänen anoppinsa saisi halvauksen, jos näkisi. On kuulemma intohimoinen muumimukikeräilijä.

En sentään saanut tarjousta mukistani.

Vierailija
37/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne on nyt taas arvossaan. Ostin 2000-luvun alussa vinyylejä eurolla-parilla, yhden niistä myin juuri 80 eurolla.

Kuulostaa ihan J. Karjalaisen " Tähtilampun alla" -pitkäsoitolta..

Noita oli kirppareilla 15 vuotta sitten myynnissä eurolla, parilla, nyt niitä ei löydy mistään ja hinnat alkaen 50 euroa.

Vierailija
38/38 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on selvä. Kun tyhjästä maksaa paljon, ei siitä lopulta voi kauheasti saadakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi