Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä meikkivoide suojakertoimella kun iholla ruusufinni?

Vierailija
14.04.2020 |

Mitä punaisuutta taittavaa meikkivoidetta te muut ruusufinnistä/couperosasta ihosta kärsivät käytette? Suojakerroin olisi kiva koska auringonvalo pahetaa iho-ongelmaa, lisäksi se ettei tuotteessa olisi silikonia olisi erittäin suuri plussa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta It cosmetics:in meikkivoiteista?

Vierailija
82/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä joku jo on kommentoinutkin niin jos on ruusufinni, kannattaisi hoitaa talipunkki pois kuvioista ja sen jälkeen hoitaa päänahkaa, kasvoja ja hygieniaa niin ettei olosuhteet ole niille ominaiset. Asuvat karvojen juurissa ja syövät talia joten vaikka kasvoja hoitaisi, talipunkit ei poistu ennen kuin päänahka on hoidettu.

Joku kysyi että miten joistain voiteista tulee olo että ne levittäisi tulehdusta. No, monet öljyt ja rasvat muistuttaa koostumukseltaan talia ja on talipunkin juhlapäivä että noita rasvoja laitetaan ihoon. Esimerkiksi Lumenen CC voide sopinee siksi monille hyvin ettei sisällä komedogeenisiä ainesosia tai talipunkin ruokaa.

Avenen aurinkovoiteet (ei kemiallisia) tekee ihosta valkoisen mutta edellä mainituista syistä sopii herkälle ja ruusufinniselle iholle.

Ja kuten aiemminkin täällä mainittu niin talipunkit tosiaan syö talia, kulkee hiuksista kasvoille ja samalla kuljettaa bakteereita ja lopulta kuolee esimerkiksi huokoseen ja leväyttää kaikki bakteerinsa ja aiemmat eväät sinne. Eli vaikka kuulostaa erikoiselta niin kannattaa kuitenkin miettiä haluaako tuollaista elämää pään iholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että tuo Lumenen CC aiheuttaa näppylöitä. Nivea CC.voide oli hyvä, mutta liekö poistunut kokonaan markkinoilta?

Vierailija
84/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä joku jo on kommentoinutkin niin jos on ruusufinni, kannattaisi hoitaa talipunkki pois kuvioista ja sen jälkeen hoitaa päänahkaa, kasvoja ja hygieniaa niin ettei olosuhteet ole niille ominaiset. Asuvat karvojen juurissa ja syövät talia joten vaikka kasvoja hoitaisi, talipunkit ei poistu ennen kuin päänahka on hoidettu.

Joku kysyi että miten joistain voiteista tulee olo että ne levittäisi tulehdusta. No, monet öljyt ja rasvat muistuttaa koostumukseltaan talia ja on talipunkin juhlapäivä että noita rasvoja laitetaan ihoon. Esimerkiksi Lumenen CC voide sopinee siksi monille hyvin ettei sisällä komedogeenisiä ainesosia tai talipunkin ruokaa.

Avenen aurinkovoiteet (ei kemiallisia) tekee ihosta valkoisen mutta edellä mainituista syistä sopii herkälle ja ruusufinniselle iholle.

Ja kuten aiemminkin täällä mainittu niin talipunkit tosiaan syö talia, kulkee hiuksista kasvoille ja samalla kuljettaa bakteereita ja lopulta kuolee esimerkiksi huokoseen ja leväyttää kaikki bakteerinsa ja aiemmat eväät sinne. Eli vaikka kuulostaa erikoiselta niin kannattaa kuitenkin miettiä haluaako tuollaista elämää pään iholle.

Kerro nyt ihmeessä miten se hoidetaan päänahasta pois?

Vierailija
85/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta It cosmetics:in meikkivoiteista?

Minuakin kiinnostaisi tämä..

Vierailija
86/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missha perfect cover bb cream. huippu kamaa! peitto +++ luonnollinen, hoitaa ihoa, spf 42 !

Kyllä Korealaiset osaa! :) 

Vierailija
87/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missha perfect cover bb cream. huippu kamaa! peitto +++ luonnollinen, hoitaa ihoa, spf 42 !

Kyllä Korealaiset osaa! :) 

Enpä ollut ennen törmännyt. Piti käydä googlaan ja vaikutti lupaavalta

Vierailija
88/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni järkyttävä kutina nenässä. Mikään voide ei auta, nenä kutiaa sisältä. Rosacea voide auttaa poskiin,mutta nenän kutinaan ei. Allergiatalääkkeetkään eivät auta. Tulen hulluksi nenän kutinan vuoksi.

Vierailija
89/99 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan joku muu syy ku ruusufinni..

Vierailija
90/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin It cosmetics:in cc voidetta, joka on nimenomaan tehty ruusufinnistä kärsiville. Ja pakko kyllä tulla nyt kiertoon tänne, että oli hyvä ostos! Suojakerroinkin jopa 50. Oon ite käyttänyt estee lauderin double wearia, joten tarvin peittävyyttä ja oon tottunut peittävään meikkivoiteeseen. Siksi vähän epäilin, että mitenköhän tämä cc voide peittää, mutta peittävyys oli samaa luokkaa! Ja vaikka myyjä ja YouTube videot kehottaa levittään siveltimellä, niin mulla kyllä toimi beautyblenderin kopio ihan loistavasti. Levitty tosi kauniisti! Suositus siis tälle! Kicks myy sarjaa Suomessa..ja pullo oli jotain vähän alle 40€, joten ihan OK hinta mun mielestä :)

Vierailija
91/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luis widmer Sun protection anti age sensitive aurinkovoide alle spf 30, sitten päälle avenen couvrance aurinkomeikkivoide"puuteri"

sienilevityksellä.

Tää ruusufinni on perseestä, itsellä se muoto jossa tulee märkäpäitä ja muhkuraa. Ainia joka toimi lääkkeistä oli Soolantra jota käytin 9kk, mutta lekuri määräs aina 3kk tuubin kerrallaan joten maksoi tuosta 9kk hoidosta päälle 300 kun siellä lekurissa piti juosta. itse aine maksoi 30/tuubi. Seuraavaksi yritän uusia reseptin julkisen lekurin käynnin/etälekurin kautta. Pelkiltään reseptiä ei julkinen suostunut yksistään uusimaan.

Kannattaa kokeilla hoitoa jos märkäpäinen versio ruusufinnistä, Rozasol 1%toimi myös, mutta kun se aine on niin kuivaa niin pitää iskeä kosteuttava voide päälle niin on vaivalloinen. Soolanralla riitti illalla pelkkä itse tökötti.

Etkö missään vaiheessa ole käyttänyt roaccuttania? Jos et, niin pyydä että lääkäri määrää sitä sulle. Hyvin todennäköisesti auttaa todella tehokkaasti. En tiedä ketään joka ei olisi tuosta saanut apua. Vähintään puoli vuotta sitäkin on käytettävä, mutta kannattaa. Aika kova lääke on kyllä, ja vaatii seurantaa. Omassa tuttavapiirissä ei kuitenkaan ole kenellekään tullut mitään haittavaikutuksia. Itselläni on sen verran paha tauti, että se uusii helposti lääkityksestä huolimatta. Olen kolme roaccuttan kuuria syönyt elämäni aikana, ja nyt viimeiset 10 vuotta on tilanne pysynyt tasaisena.

Vierailija
92/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko mitään sivuvaikutuksia roaccutanista?

Vierailija
93/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin ruusufinnistä kärsivää välttämään meikkivoiteita. Itse sain samaan tautityyppiin kuuluvan suunympärysihottuman paranemaan vasta kun jätin meikkivoiteet pois ja aloin pestä kasvoja saippualla. Meikkisienissä on paljon bakteereja ja meikit tukkivat ihohuokoset. Ihotautilääkäriltä saat lääkkeet vaivaan.

Iho voi paljon paremmin kokonaisuudessaan ilman meikkivoidekerrosta ja näyttää paremmalta. Peitepuikkoa voi käyttää ongelmakohtiin, esim silmien alle.

Vierailija
94/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoisin ruusufinnistä kärsivää välttämään meikkivoiteita. Itse sain samaan tautityyppiin kuuluvan suunympärysihottuman paranemaan vasta kun jätin meikkivoiteet pois ja aloin pestä kasvoja saippualla. Meikkisienissä on paljon bakteereja ja meikit tukkivat ihohuokoset. Ihotautilääkäriltä saat lääkkeet vaivaan.

Iho voi paljon paremmin kokonaisuudessaan ilman meikkivoidekerrosta ja näyttää paremmalta. Peitepuikkoa voi käyttää ongelmakohtiin, esim silmien alle.

Ite oon huomannut päinvastaisen efektin. Jos en käytä meikkivoidetta, niin illalla kyllä kasvot helottaa ja kuumottaa. Asiassa on selvä ero ulkoilenko ilman meikkivoidetta vai meikkivoiteen kans. Meikkivoide antaa kuiten jotain suojaa viimaa, kylmää ja aurinkoa vastaan, mutta Ilman meikkivoidetta illalla kuumottaa poskia tosi pahasti aina. Mutta hyvä jos joku löytää avun siitä, että ei käytä meikkiä. Itse en asiakaspalvelutyönkään vuoksi pystyisi menemään meikittä töihin. Ja varmasti laaduissakin on eroja. Toiset voi tukkia pahemmin ja toiset olla hoitavampia

Vierailija
95/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitatte sitä aurinkovoidetta kasvoille todellakin niin paljon kuin ”pitäisi”, eikö teillä jää iho siitä ihan hirveän lähmäiseksi? Ne aurinkorasvat usein ovat vielä jotenkin tahmaisempia kuin tavalliset kosteusvoiteet... kiva sitten sellaiselle yrittää levittää meikkiä nätisti.

Itse kärsin todella voimakkaasta punoituksesta (kestopunoitus, päivittäin tulee lisäksi lehahduksia), vanhoista edelleen tulipunaisista aknearvista, laajentuneista ihohuokosista, hormonifinneistä ennen kuukautisia ja kylminä vuodenaikoina ihon pinta kuivuu hilseileväksi hoitamisesta huolimatta. En ole löytänyt vielä hyvää meikkivoidetta. Tällä hetkellä käytän it cosmeticsin bye bye redness -neutraloijaa koko kasvoilla ja sen päälle ohuelti Lumenen cc. Ihan ok, mutta silti olen punakka possu puolen päivän jälkeen kun alkaa kuultaa läpi.

Jostain kuulin vinkin, että kannattaisi käyttää iholla asteen-pari oikeaa ihonväriä tummempaa sävyä meikkivoiteessa, vaaleat ei jostain syystä peitä yhtä hyvin. Sitten pitäisi vaan jollain tummentaa kaula ja rintakehä.

Kasvoille tarkoitetut aurinkovoiteet eivät ole niin tahmeita kuin joku perus koko kropalle tarkoitettu. Varsinkin korealaisilla merkeillä on tosi kevyitä jotka ei jää yhtään tahmeiksi kasvoille.

Vierailija
96/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyn Dermablend -meikit ja Joe Blascon meikkivoidenappi. 

Vierailija
97/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut, eikä kukaan muukaan tuntemani ole saanut (äitini ja kaksi siskoani sekä kaksi kaveria). Pitkä lista haittavaikutuksia on kyllä lääkeselosteessa, mutta toisaalta, niin on ihan kaikissa lääkkeissä. Ihan perus buranassakin. Mulle toi roaccuttan sopi ainakin loistavasti, ja teho oli uskomattoman hyvä! Niin no, jos ihon kuivuminen on haittavaikutus, niin sitä kyllä oli, varsinkin alussa. Huulirasvaa ja kosteusvoidetta kului paljon.

Vierailija
98/99 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut, eikä kukaan muukaan tuntemani ole saanut (äitini ja kaksi siskoani sekä kaksi kaveria). Pitkä lista haittavaikutuksia on kyllä lääkeselosteessa, mutta toisaalta, niin on ihan kaikissa lääkkeissä. Ihan perus buranassakin. Mulle toi roaccuttan sopi ainakin loistavasti, ja teho oli uskomattoman hyvä! Niin no, jos ihon kuivuminen on haittavaikutus, niin sitä kyllä oli, varsinkin alussa. Huulirasvaa ja kosteusvoidetta kului paljon.

Tuon kuivumisen oon kans kuullut, mutta senhän nyt luulis kestävän :)

Yks tuttu vain söi roaccutanin akneen, jolloin annostus oli isompi kylläkin, mutta höllässä oheni hiukset sen myötä. Jotenki oon jännittänyt sit tuon roaccutanin ottamista, jos sattuis sama käymään, että hiuksia lähtee. Tosin iho on nyt hyvässä kunnossa eikä tarvi miettiä sitä, mutta viimeksi ihotautilääkäri sano, että sitä voi seuraavaksi harkita jos tämän hetkiset keinot ei auta enää.

Vierailija
99/99 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymekkivoiteissa on se ongelma, että ne sisältävät joskus korkeankin SPF:n ja se selvästi aiheuttaa minulle ruusufinnin pahentumista ja näppyjä poskipäihin/poskiin.

Esimerkiksi Cliniquen Even Better Clinical Foundation, jonka piti olla todella hyvä ja "clinical", aiheuttaa näppylöitä. Luulen, että syy on tuo korkea SPF. Onko muilla kokemuksia tästä?

Aurinkovoiteet on muutenkin todella hankalia. Toisaalta pitäisi suojata, toisaalta aiheuttavat saman tien näppyä. Osittain voi johtua siitä etteivät ne illalla puhdistu kunnolla jämäkän pitonsa vuoksi.