Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä meikkivoide suojakertoimella kun iholla ruusufinni?

Vierailija
14.04.2020 |

Mitä punaisuutta taittavaa meikkivoidetta te muut ruusufinnistä/couperosasta ihosta kärsivät käytette? Suojakerroin olisi kiva koska auringonvalo pahetaa iho-ongelmaa, lisäksi se ettei tuotteessa olisi silikonia olisi erittäin suuri plussa.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap hoitaa ihoaan? Minulle on tuottanut Ahavan suolapitoiset tuotteet avun. Nyt korona-aikaan en edes putsaa naamaa kuin kerran viikossa, laitan vain suolapitoista voidetta.

Kiitos kysymästä. Kasvot olen alkanut pesemään lactacydilla ( https://www.yliopistonapteekki.fi/lactacyd-duschcreme-hajustamaton-250-… ). Pesen kasvot päivittäin, koska etenkin nenänpieliin tulee usein mätiviä rakkuloita, korostuneesti pms.n aikaan. Pms.n aikaan käytän "mätiviin nenänpieliin" Basironia. Basironista mätiminen kyllä lakkaa, mutta voi pojat tuon hapotuksen jäljiltä nenänpielet ovat arat, punoittavat entisestään ja hilseilevät voimakkaasti. Tilanne onneksi rauhoittuu nenänpielissä muutamassa päivässä Basironin käytön lopettamisen jälkeen, tosin punoitus ja laajentuneet suonet pysyvät. Pesen tyynyjä usein ja laitan arkkupakastimeen muovipussissa päivän ajaksi myös melkein päivittäin ja joka ilta vaihdan puhtaat tyynyliinat. Olen lukenut useista lähteistä, että ruusufinnistä kärsivillä on huomattavasti enemmän talipunkkeja kasvojensa ihoissa niin siitä johtuen tyynyjen kunnossa pitä; saisi sillä sitä talipunkki kantaa hillityski. Tuntuisi turhalta hoitaa illalla kasvojen ihoa ja läntätä pää se jälkeen talipunkkeja täyteen olevaan tyynyyn :D Otsa on inhottavan röpelöinen ja tällä hetkellä toisessa silmässä ruusufinnin aiheuttama tulehdus. Nenän pielistä nousee erittäin näkyviä verisuonia eri suuntiin, näistä ihan ulkopuolisetkin kommentoineet, posket myös kesto kirkkaan punaiset ja kasvoja polttaa. Absolutistiksi aloin noin viisi vuotta sitten eli alkoholi ei osallani ainakaan ole oireita pahentamassa. Aurinkoa välttelen parhaani mukaan ja harvoin saunon. Kesäisin esim ennen pihatöitä laitan kasvoille ja muille ihoalueille Acon aurinkosuojarasvaa. Kun olen halunnut hieman peitellä punaisuutta ja ihon epätasaisuuksia olen käyttänyt Santen pumppupullossa olevaa soft cream foundation meikkivoidetta yhdessä lilylolon blus away irtopuuterin kanssa. Ripsaria, luomiväriä ja huulipunia ja kiiltoja en koskaan käytä. Pahoittelut pitkästä sepustuksesta. Ap

Ihan samalla lailla aurinko vaikuttaa sinne ihoon olet sitten pihatöissä tai kävelemässä kauppaan. Aina siis aurinkorasva, meikkivoiteen alle myös.

Helpointa on kun välttelee kesällä ulkona olemista klo 11-16, ei tarvi läträtä aurinkorasvojen kanssa.

Helpointa? En sanoisi sisällä istumista keskellä kauneinta kesää jotta säästää n. 30s aikaa helpommaksi ratkaisuksi...

Rasvat itsesi kokonaan 30 sekunnissa?

Vierailija
62/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aurinkovoide, suojakerroin 50 kesät talvet alimmaiseksi. Sen päälle mitä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kosteusvoide pahentaa?

Olen montaa merkkiä kokeillut ja nyt viimeisimpänä lumenen herkän ihon voidetta mutta kun jotenkin tuntuu kuin voiteen mukana levittäisin ihottumaa kaajemmalle kasvoihin. Onko mahdollista?

Nyt en taas laita mitään päivävoudetta ollenkaan. Sama on ongelma on tullut vastaan ennenkin.

Vierailija
64/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap hoitaa ihoaan? Minulle on tuottanut Ahavan suolapitoiset tuotteet avun. Nyt korona-aikaan en edes putsaa naamaa kuin kerran viikossa, laitan vain suolapitoista voidetta.

Kiitos kysymästä. Kasvot olen alkanut pesemään lactacydilla ( https://www.yliopistonapteekki.fi/lactacyd-duschcreme-hajustamaton-250-… ). Pesen kasvot päivittäin, koska etenkin nenänpieliin tulee usein mätiviä rakkuloita, korostuneesti pms.n aikaan. Pms.n aikaan käytän "mätiviin nenänpieliin" Basironia. Basironista mätiminen kyllä lakkaa, mutta voi pojat tuon hapotuksen jäljiltä nenänpielet ovat arat, punoittavat entisestään ja hilseilevät voimakkaasti. Tilanne onneksi rauhoittuu nenänpielissä muutamassa päivässä Basironin käytön lopettamisen jälkeen, tosin punoitus ja laajentuneet suonet pysyvät. Pesen tyynyjä usein ja laitan arkkupakastimeen muovipussissa päivän ajaksi myös melkein päivittäin ja joka ilta vaihdan puhtaat tyynyliinat. Olen lukenut useista lähteistä, että ruusufinnistä kärsivillä on huomattavasti enemmän talipunkkeja kasvojensa ihoissa niin siitä johtuen tyynyjen kunnossa pitä; saisi sillä sitä talipunkki kantaa hillityski. Tuntuisi turhalta hoitaa illalla kasvojen ihoa ja läntätä pää se jälkeen talipunkkeja täyteen olevaan tyynyyn :D Otsa on inhottavan röpelöinen ja tällä hetkellä toisessa silmässä ruusufinnin aiheuttama tulehdus. Nenän pielistä nousee erittäin näkyviä verisuonia eri suuntiin, näistä ihan ulkopuolisetkin kommentoineet, posket myös kesto kirkkaan punaiset ja kasvoja polttaa. Absolutistiksi aloin noin viisi vuotta sitten eli alkoholi ei osallani ainakaan ole oireita pahentamassa. Aurinkoa välttelen parhaani mukaan ja harvoin saunon. Kesäisin esim ennen pihatöitä laitan kasvoille ja muille ihoalueille Acon aurinkosuojarasvaa. Kun olen halunnut hieman peitellä punaisuutta ja ihon epätasaisuuksia olen käyttänyt Santen pumppupullossa olevaa soft cream foundation meikkivoidetta yhdessä lilylolon blus away irtopuuterin kanssa. Ripsaria, luomiväriä ja huulipunia ja kiiltoja en koskaan käytä. Pahoittelut pitkästä sepustuksesta. Ap

Ihan samalla lailla aurinko vaikuttaa sinne ihoon olet sitten pihatöissä tai kävelemässä kauppaan. Aina siis aurinkorasva, meikkivoiteen alle myös.

Helpointa on kun välttelee kesällä ulkona olemista klo 11-16, ei tarvi läträtä aurinkorasvojen kanssa.

Helpointa? En sanoisi sisällä istumista keskellä kauneinta kesää jotta säästää n. 30s aikaa helpommaksi ratkaisuksi...

Rasvat itsesi kokonaan 30 sekunnissa?

No okei, säästäähän siinä sitten ehkä kokonaisen minuutin😂

Vierailija
65/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide ei riitä aurinkosuojaksi! Meikkivoidetta ei kukaan käytä sellaisia määriä kasvoilleen että purkissa oleva spf toteutuisi. Aina ns oikea aurinkosuoja alle.

Käyttääkö joku sitten aurinkovoidetta naamalla jotenkin tosi paljon? Ihan saman verran meikkivoidetta naamaan laitetaan kun muitakin voiteita.

Jotta aurinkosuoja antaisi sen suojan mitä ilmoitetaan, on sitä laitettava kasvoille riittävä määrä. Se määrä on ehdottomasti enemmän mitä kukaan normaali ihminen laittaa meikkivoidetta naamalleen.

Vierailija
66/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte sitä aurinkovoidetta kasvoille todellakin niin paljon kuin ”pitäisi”, eikö teillä jää iho siitä ihan hirveän lähmäiseksi? Ne aurinkorasvat usein ovat vielä jotenkin tahmaisempia kuin tavalliset kosteusvoiteet... kiva sitten sellaiselle yrittää levittää meikkiä nätisti.

Itse kärsin todella voimakkaasta punoituksesta (kestopunoitus, päivittäin tulee lisäksi lehahduksia), vanhoista edelleen tulipunaisista aknearvista, laajentuneista ihohuokosista, hormonifinneistä ennen kuukautisia ja kylminä vuodenaikoina ihon pinta kuivuu hilseileväksi hoitamisesta huolimatta. En ole löytänyt vielä hyvää meikkivoidetta. Tällä hetkellä käytän it cosmeticsin bye bye redness -neutraloijaa koko kasvoilla ja sen päälle ohuelti Lumenen cc. Ihan ok, mutta silti olen punakka possu puolen päivän jälkeen kun alkaa kuultaa läpi.

Jostain kuulin vinkin, että kannattaisi käyttää iholla asteen-pari oikeaa ihonväriä tummempaa sävyä meikkivoiteessa, vaaleat ei jostain syystä peitä yhtä hyvin. Sitten pitäisi vaan jollain tummentaa kaula ja rintakehä.

Vierailija
67/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on couperosa ja herkkä iho.

Rupean käyttämään aurinkovoidetta heti tähän aikaan vuodesta, kun UV-indeksi on yli 3. Katson pikkukaavion kohdalta Helsingin (asuinpaikkani) UV-indeksi joka päivä.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste

En yleensä oleskele auringossa keskipäivällä enkä etenkään rannalla tms. Aurinkosuojana on LV aurinkovoide sk30. Sopii mun herkälle iholle, helppo levittää, ei ole liian valkoista mönjää.

Aurinkosuojavoiteen päälle laitan Avenen Couverance Compact Foundation Cream Comfort - meikkivoidetta. Siinä on sk30 myös. Peittää punaisuutta jonkin verran, varsinkin sävy Sand.

Päälle laitan Avenen Mosaic-puuuteria, Translucent.

Näillä olen pärjännyt.

Vierailija
68/99 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet suosittelee tuotteita, mutta ettekö tiedä ruusufinnistä- että hetken aikaa joku kosmetiikkatuote toimii ja sitten pitää taas vaihtaa merkkiä? 

Vierailija
69/99 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin myös että teepuuöljy auttaa tulehduksen aikaan, kun iho märkii. En edes laimentanut, olisiko pitänyt? Kuivattaa ihoa, mutta sitten se tulehdus tulee nopeammin ulos.

Teepuuöljyä pitäisi laimentaa, on liian vahvaa pelkiltään. Sekoittaa rasvaan tai öljyyn pari tippaa.

Sitten voi vielä pestä teatree pesuaineella.

Teatreestä on löydetty ainesosa joka tappaa niitä punkkeja.

Ainoa haitta aineessa on että sillekin voi allergisoitua, luin jostain että syynä voi olla jos aine on vanhaa, eli sen hajoamistuotteet allergisoi.

Vierailija
70/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti aloittaa uutta ketjua, mutta kysympähän yleisesti, että mitä meikkivoiteita ootte huomannut hyviksi? En tajua, et miten niin monet kehuu jotain CC-voidetta. Mulla on sitte vissiin jotenki tosi punainen iho, ku ei mulle pelkät cc-voiteet riitä. Itsellä on estee louderin double wear, mutta vois välillä kokeilla jotain muutakin..

Vierailija
71/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitti aloittaa uutta ketjua, mutta kysympähän yleisesti, että mitä meikkivoiteita ootte huomannut hyviksi? En tajua, et miten niin monet kehuu jotain CC-voidetta. Mulla on sitte vissiin jotenki tosi punainen iho, ku ei mulle pelkät cc-voiteet riitä. Itsellä on estee louderin double wear, mutta vois välillä kokeilla jotain muutakin..

Laitan sitälumenen vihreän väristä korjauskynää (samanlaisessa myydän kuin valokynäkin) ensin pahimpiin punoituskohtiin ja sitten cc päälle. ei mullakaan pelkkä cc toimi

Vierailija
72/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa käyttää meikkivoiteita kutta uskoisin että niihin La Rochey Posseyn +50 aurinkorasvoihin (tosi hyviä) voi päälle levittää minkälaisen meikkivoiteen vain?

Rozasol ja otsonoitu oliiviöljy ovat hyviä. Kukaan onko maininnut Skinoren-voidetta? Sitä saa reseptillä ja joskus sitä minulla olikin, ja oli ihan ok, mutta esim.Rozasolia myydän ilman reseptiä ja se toimii hyvin myös.

Vierailija
73/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta mineraalimeikkipohjista, esim Jane iredale tai youngblood

Vierailija
74/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen teint idole ultra on mahtava meikkivoide ruusufinni iholle. Oon käyttänyt sitä 10 vuotta. Peittää ja kestää.

Vierailija
75/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bareminerals prep step spf 50 ja sen päälle complexion rescue tinted hydrating gel cream spf 30. Ei maailman peittävin mutta tasoittaa hyvin ihon sävyn. Toimii itsellä, ei ärsytä ihoa.

Vierailija
76/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikin alla toimii hyvin La Roche Posayn ANTHELIOS Dry Touch SPF50. Käytän ympäri vuoden aurinkoisella säällä. Vaikka menisin viideksi minuutiksi ulos.

Toimivat jutut ovat yksilöllisiä, mutta minulla huono tilanne rauhoittui Differin-geelillä. Söin myös muutaman kuukauden ajan probiootteja. Näillä keinoilla iho pysyy hallinnassa.

Vierailija
77/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ruusufinniä esiintyy vain talvisin, aurinko paranataa aina keväisin vaivan puoleksi vuodeksi pois, kunhan en käytä mitään auringonsuojamömmöjä. Jos niitä käytän, couperosa jää muhimaan.

Noihin peittojuttuihin: mulla on hyvin kalpea iho ja talvisin todella häijyn sinipunainen se keskikasvojen rosacea-alue, joten silloin tulee aina pakkeloitua naamansa tasaiseksi. Hyvin toimivat esim:

- Monet mineraalimeikit: Apteekin Idun Minerals, Jane Iredale, Bare Minerals (sen sijaan Lily Lolo on ihan turha, ei peitä oikein mitään)

- La Roche-Posay Toleriane värillinen kosteusvoide, peittää yllättävän hyvin mutta valitettavasti mun talvi-iholle on turhan tumma

- Joe Blascon meikkipohjat

- Jos oikein pahaksi menee niin Dermablendin tuotteilla pakkeloituu kaikki peittoon. Mutta helposti tulee vähän maskimainen efekti myös.

Vierailija
78/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma iho muutti huomattavasti parempaan kuntoon kun aloin syömään E-pillereitä. En uskonut, että se vaikuttaa myös ruusufinnin, jonka kans oon taistellu jo 15v.

Mutta siis nyt iho on hyvässä kunnossa, ei ole mitään näppylän tapaisia, mutta iho punoittaa käytännössä koko ajan ja nenäkäs, joka ennen on ollut ihan normaalin värinen, on nykyisin yleensä kestopunakka. Mutta nyt olin lomalla viikon ja tein kaikkea poikkeavaa..ulkoilun joka päivä ilman meikkivoiteita, saunoin...ja kas kummaa, ihon väri oli paljon tasaisempi. Jopa saunan jälkeen, NI eka tietty oli tosi punainen..niinku yleensäkin ihmiset saunan jälkeen, mutta vähän sen jälkeen iho oli tosi tasaisen värinen.

Summasummarum..kaupungissa ja normioloissa en kehtaa olla ilman meikkiä, koska esim jännittäessä posket on ihan tulipunaiset, mutta meikki jotenkin suojaa ihoa ja ei tuo näitä lehahduksia niin pahasti, mutta mietin et olisko aiheellista vaihtaa merkkiä johonkin hengittävämpään tms.

Mut kyllä tämä on kurja tauti..oikein kateeksi käy toisten ongelmattomat ihot :/

Vierailija
79/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei..tulipas automaattisyötön takia paljon virheitä...nenäkäs esim! Ihan vaan nenä piti olla!

anna mun kaikki kestää 😂

Vierailija
80/99 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan sitälumenen vihreän väristä korjauskynää (samanlaisessa myydän kuin valokynäkin) ensin pahimpiin punoituskohtiin ja sitten cc päälle. ei mullakaan pelkkä cc toimi

Miksei kerralla ostaisi jotain mikä peittää itsessään kunnolla? Noiden vihreiden taittoaineiden vika on se, että jos se meikki päivän aikana kuluu päältä pois, on naama aika karmean näköinen kun vihertävä tai harmahtava tulee esiin. Jos erillistä punaisen peittäjää haluaa käyttää, Joe Blascon vain aavistuksen vihertävään taittava beige Red Neutralizer on varmin ja myös kestää hikoilua ja sadetta.

Mineraalimeikeistä voi löytää sellaisia jotka pystyy ruusufinnialueelle kerrostamaan täysin peittäviksi. Ainakin Jane Iredale, Youngblood ja Idun Minerals on tällaisia. Muulle osalle kasvoja voi laittaa vain kevyen mineraalipuuterikerroksen ja kerrostaa sitten punoitukselle. Voidemaisista tuotteista IT Cosmeticsin Your Skin But Better peittää totaalisesti, vaikka onkin CC-voiteen nimellä ja useimmat CC voiteet ei kyllä peitä kunnon punoitusta yhtään.