Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätyt tavarat taloyhtiön häkkikellarissa - voiko ottaa?

Vierailija
14.04.2020 |

Taloyhtiön häkkikellariin on jätetty tavaraa, siis lojumaan siihen missä lukee että ”älä jätä tähän mitään”. Joukossa on yksi juttu jolle mulla olisi käyttöä. Teenkö hirvittävän rikoksen, jos vien sen siitä omaan asuntooni?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Yhtiökokouksessa, jonka saa pitää esim. teamsin kautta, tai jopa hallitus voi päättää, että roinat on siitä poistettava ja annettava tietty aika poistaa roinat - koska paikka on kielletty, niin sitten aika voi olla kohtalaisen lyhyt. Hallitus sitten päättää, mitä rojuille tehdään, esim. laittaa lavalle ota tästä. Monesti ne ovat poismuuttaneiden tahallaan jättämiä tavaroita.

Vierailija
2/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on hylätty silloin. Meillä on varastotiloissa isot kyltit, joissa lukee että kaikki käytäville jätetyt tavarat viedään välittömästi jäteasemalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nähdäkseni et, kun selvästi hylätty tavara. Siitä vaan. Ei kukaan arvotavaroita jätä käytäville lojumaan ilman nimilappuja.

Meillä on paljon sijoitusasuntoja taloyhtiössä ja vuokralaisilta jää oudosti tavaraa jälkeen. Osa romuista lienee myös peräisin kuolleilta asukkailta, joiden omaiset ei ole tajunneet siivota häkkikomeroita ja pyöräkellareita. Vaihtuvuus on viime vuosina ollut suurta. Pidimme syksyllä talkoot ja ilmoitimme toista kuukautta ennen, että kaikki mikä ei ole käytävillä ja pyöräkellarissa nimilapulla merkitty, päätyy sitten jätelavalle. Sinne lähti 10 paksussa pölyssä ollutta polkupyörää ja parit lastenrattaat. 3 pyörää sai uuden omistajan, eikä ole kukaan vaatinut fillariaan takaisin. Itsellä on nyt kellarissa yksi, jonka lukko pitää vetää rälläkällä auki, jahka päästään mökiltä se rälläkkä noutamaan.

Hylätty on hylätty.

Vierailija
4/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinlahden Lintuja siteeratakseni: "Ota siitä vaan!"

Vierailija
5/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti sinulla ei ole mitään oikeutta hylättyyn tavaraan, koska siitä vastaa se asunto-osakeyhtiö, et sinä.

Vierailija
6/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet varkauden viemällä toisen omaisuutta.

Vierailija
7/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ilman taloyhtiön lupaa saa ottaa. Meillä esimerkiksi viemäreiden pinnoituksen takia piti nostaa häkkikomerosta kaikki tavarat pois, kun se putki meni just siitä ja naapurikomeron kohdalta. Saimme luvan pitää ne tavarat siinä käytävällä sen remontin ajan. Tosin laitettiin varmuuden vuoksi nimi päälle ja vietiin sisälle mitä pystyttiin.

Vierailija
8/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ottaa.

Taloyhtiö tavoittelee omistajaa ja antaa takarajan.

Sit menee roskiin ja työ -ja kuljetuslasku lähtee niiden omistajalle.

Isännöitsijä

Vierailija
9/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa.

Mutta mikä tavara se on?

Vierailija
10/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, kun mun häkkivarastossa on vielä edellisen asukkaan tavaraa pari laatikollista, ja se edellinen asukas on kuollut? Saanko mä murtautua sinne ja tyhjentää omaan käyttöön? Vuokranantaja (kaupunki) tietää asian, koska näki kamat, kun esitteli asunnon mulle.

Vierailija
11/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ottaa? Outo kysymys, totta kai voi ottaa, mutta oleellista asiassa on se, että kuinka todennäköisesti jäät kiinni ja mitkä ovat seuraukset, jos niin käy.

Riski vs. hyöty. Suorita analyysi.

Vierailija
12/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, kun mun häkkivarastossa on vielä edellisen asukkaan tavaraa pari laatikollista, ja se edellinen asukas on kuollut? Saanko mä murtautua sinne ja tyhjentää omaan käyttöön? Vuokranantaja (kaupunki) tietää asian, koska näki kamat, kun esitteli asunnon mulle.

Et saa vaan vuokranantajan kuuluu hoitaa asia. 

Vierailija
13/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduimme viemään hätätilassa putkivaurion vuoksi käytävälle tavaraa, laitoimme lapun päälle ja isännöitsijältä oli lupa. Joku idoottii oli vienyt lapun pois kiusaallaan ja tavaroita varastettu. Oma moka, mutta kyllä se ärsytti. Naapurissa asuu pari näpäyttäjää ja aina jos joku ei mene kirjaimellisesti ohjeen mukaan, alkaa piinaus ja show. 

Esim muuttoa tehdessä pidettiin alaovea auki, koska muuttomiehillä ei avaimia. Aina sillä välin kun muuttomies hississä, kävi tämä mummo sulkemassa oven :D Ja pisti oveen ison lapun, että ei saa jättää auki. Teinit olivat pihan grillikatoksella hiljaa illalla, niin mummo kävi kysymässä missä asunnossa asuvat, ovatko kaikki talon asukkaita ja luetteli järjestyssääntöjä. On hyvä, että säännöt on ja noudatetaan, mutta välillä voisi höllätä pipoa.

Vierailija
14/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä kamaa vaan lojuu jossain tiellä, missä ei saisi olla, niin ottaisin karusti käyttöön vaan. Ei kai roskalavoiltakaan saisi ottaa, mutta niin vain olen hakenut kiipeilytelineen kissalle, pari tuolia, kukkatelineitä yms. Voithan jättää vaikka ilmoitustaululle viestin, että "löydetty" ja pyydät ottamaan yhteyttä että saat palauttaa "löytämäsi" jutun. Jos ei ilmoituksia tule, niin voit pitää sen.

Vierailija
15/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nähdäkseni et, kun selvästi hylätty tavara. Siitä vaan. Ei kukaan arvotavaroita jätä käytäville lojumaan ilman nimilappuja.

Meillä on paljon sijoitusasuntoja taloyhtiössä ja vuokralaisilta jää oudosti tavaraa jälkeen. Osa romuista lienee myös peräisin kuolleilta asukkailta, joiden omaiset ei ole tajunneet siivota häkkikomeroita ja pyöräkellareita. Vaihtuvuus on viime vuosina ollut suurta. Pidimme syksyllä talkoot ja ilmoitimme toista kuukautta ennen, että kaikki mikä ei ole käytävillä ja pyöräkellarissa nimilapulla merkitty, päätyy sitten jätelavalle. Sinne lähti 10 paksussa pölyssä ollutta polkupyörää ja parit lastenrattaat. 3 pyörää sai uuden omistajan, eikä ole kukaan vaatinut fillariaan takaisin. Itsellä on nyt kellarissa yksi, jonka lukko pitää vetää rälläkällä auki, jahka päästään mökiltä se rälläkkä noutamaan.

Hylätty on hylätty.

Esineen omistusoikeus ei siirry sille joka sen sattuu nappaamaan tulkittuaan että "tää on selkeesti hylätty".

Vaikka esine olisi roskiksessa, sen omistaja on edelleen se ihminen joka sen sinne heitti.

Maalaisjärkeä saa käyttää mutta kannattaa myös olla itsekriittinen: olenko nyt venyttämässä sääntöjä hyötyäkseni itse.

Vierailija
16/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ota, ja jos tulee urputusta jälkeenpäin sano että siellä on käynyt varkaita.

17/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä ei ole vedetty ketjulla kiinni, voi ottaa.

Ketjutettuihin kamoihin kun tarvitsee pulttisakset.

Vierailija
18/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tavaraa edes voi olla häkkikellarissa?

jos on semmosta kamaa että sinen vie,niin sama nakata roskiin.

eli ota vaa iha vapaasti

Vierailija
19/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa vaan vuokranantajan kuuluu hoitaa asia. 

Jees, kaipa ne sen joskus käy tyhjäämässä.

Vierailija
20/28 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jeesustelko, ihmiset! Jos joku pois muuttanut on jättänyt tavaroitaan kellariin tms. paikkaan, niin mitä helkkarin hyötyä siitä on, että niistä ilmoittelee ja kyselee perään? Mitä luulet tapahtuvan, jos otat sellaisen tavaran ja viet sen kotiisi? Tuleeko se tavaran jättänyt etsimään niitä ja ilmoittaa poliisille, että hänen käytävälle jättämänsä tavara on pöllitty? Ja kiinnostaako poliisia asia p*skan vertaa? Ihan hyvä, että joku vie edes osan niistä romuista pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä