No onko siittä kotivarasta ollut mitään hyötyä
Kommentit (21)
Meillä on aina isot kotivarat ja kyllä ei olla käyty kaupassa pitkiin aikoihin, viimeksi ennen kuin koulut suljettiin niin vähän ennen sitä kun lapsetkin oli poissa koulusta jo viikon ennen sulkua. Me asutaan tosin maalla että ei tää nyt meidän elämää kovin kummoisesti hetkauta .
Olen käynyt kaupassa lähes joka päivä joten kotivarat ovat riittäneet.
Oli siitä se hyöty ettei tarvinnut lähteä koronassa kauppaan.
Ei niin mitään hyötyä. Vessapaperia on kylpyhuone niin täynnä vieläkin etten pääse edes sinne paskalle. Mitä tehdä?
Silloin kun jauhelihahylly ammotti tyhjyyttään hamstraajien jäljiltä, eikä marinaaditonta kanaakaannollut jäljellä, niin ei paljon stressannut, kun sulatin jauhelihaa ja kanaa pakastimesta.
Siellä oli rivi ihmisiä puhelimessa neuvottelemassa, mitä vaihtoehtoista ruokaa tehtäis...
Siitä jäi muuten mietityttämään, että kun niitä marinoituja kanoja oli aina saatavilla, että kuka niitä yleensä ostaa, kun silloin näytti, etteivät kelpaa kenellekään.
Mä saan tuoretta kanaa tuolta tarhasta, senkun valkkaa pulleimman:)
Syödään loppuvuosi näitä kotivaroja. Vessapaperia meillä on 10 vuoden tarpeeksi.
Prkl, kun pitää olla näin tyhmä.
Kannattaa pitää sitä kotivaraa , nyt on vasta tulossa pahat ajat .
Kotivaraa on noin parin viikon tarpeeksi. Joka päivä sitä on syöty ja lähes joka päivä on haettu kaupasta lisää tilalle.
Käyn edelleen kerran viikossa kaupassa. Kotivara on tarkoitettu siihen tilanteeseen, kun kauppaan ei pääse tai sinne ei pystytä toimittamaan tavaraa.
Ei ole vielä tarvinnut käyttää, kun viikottainen kotiinkuljetus toimii vielä. Jos se menee tukkoon, sitten aletaan käyttää kotivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn edelleen kerran viikossa kaupassa. Kotivara on tarkoitettu siihen tilanteeseen, kun kauppaan ei pääse tai sinne ei pystytä toimittamaan tavaraa.
Juuri näin. Kiitos viisaasta kommentista.
Kotivara on hätävara johon kosketaan vain hätätilanteessa.
Käyn kerran viikossa kaupassa, koska pidän tuoretuotteista.
Tänään kävin kaupassa, jossa lisäkseni oli siivooja, kassa ja 2 asiakasta. Kaikkea oli, vaikka on pyhäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin kaupassa, jossa lisäkseni oli siivooja, kassa ja 2 asiakasta. Kaikkea oli, vaikka on pyhäpäivä.
Vaikka ne hernkeittopurkit ja papupurkit ei nyt houkuta, kyllä sen kotivaran perimmäinen ajatus on, että syödään hiljalleen ja täydennetään tuoreemmalla, kun tarvitsee. Ihan hukkaan menee jos hamstrasit kaapit täyteen purkkiruokaa etkä syö, koska pidät tuoreruoasta.
Mun kotivara on ollut noin viikon-kahden ruoat. Kun tein ensimmäisen kerran hamstrauskierroksen, ostin tosiaan reilusti ruokaa, kävin ostamassa paketin kuumelääkkeitä ja käytiin vielä lapsen kanssa kirjastossakin, taisi olla viimeisiä päiviä auki silloin. Seuraavana päivänä sairastuin. Kyllä kiitin itseäni, että olin hankkinut ruokaa. Olin unohtanut kissanruoan, joten mun oli pakko vaivata kaveria kauppareissulla, mutta muutoin saatoimme olla varastojen varassa. Maltillinen ruokavarasto toi myös rauhaa pelon keskelle.
En tiedä, oliko korona vai ei, mutta nyt olemme terveitä.
En ole tarvinnut kotivaraani mihinkään, mutta ehkä vielä joskus. Eikä haittaa jos se päätyy joskus vuosien päästä roskiin, koska se on EU:n ruoka-apua enkä maksanut siitä centtiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sitä käytetään ja täydennetään jatkuvasti. Ei sitten käy niin kuin huoltovarmuuskeskukselle, että tosipaikan tullen havaitaan, että tavara on vanhentunut vuosia sitten eikä niitä voi käyttää.
Meillä on kyllä käyty kaupassa, mutta harvemmin kuin ennen. Vähän ovat kuiva-ainekaapin ruuat huvenneet.
Meillä mies söi jo kotivara suklaatkin.
En oo 5 viikkoon käynyt kaupassa ja ei tarvi ennen vappua mennä.
Rahaa on säästynyt älyttömästi ja oon vähän laihtunutkin
Tietenkin on. Ei tarvitse lähteä kauppoihin viikkokausiin hankkimaan tartuntaa.
Kun tämä kotivara on syöty, tilaan kotiintoimituksena uuden satsin.