Aukeaako se raja vai ei 19.4. Ihmisten pitäisi tehdä
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ei jatketa. Sitä voi laillisesti jatkaa vain, jos eristys on täysin välttämätön. Se että se saattaa olla järkevää ei riitä lailliseksi perusteluksi.
Järkeväähän eristyksen jatkaminen nimenomaan ei nykymuodossaan ole koska rajan saavat ylittää kaikki muut paitsi mökille eristyksiin halajavat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se raja aukeaisikin, niin sen verran pitää olla järkeä päässä ihmisillä, että ei lähdetä muihin maakuntiin ravaamaan huvireissuille. Ainoastaan, jos joku aivan pakollinen syy. Ja mökkireissut ja sukulaisten luona vierailut ei tämmösiä ole. Pahoin kyllä pelkään, että ihmisiltä ei sitä järkeä löydy.
tottakai ihmiset menee mökeilleen pääkaupunkiseudulta.
Itse kartan ihmisiä edelleen. Asun punaisimmalla alueella. Onpa väljempää kun ja jos Hgistä lähtevät juurilleen ja mökeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se raja aukeaisikin, niin sen verran pitää olla järkeä päässä ihmisillä, että ei lähdetä muihin maakuntiin ravaamaan huvireissuille. Ainoastaan, jos joku aivan pakollinen syy. Ja mökkireissut ja sukulaisten luona vierailut ei tämmösiä ole. Pahoin kyllä pelkään, että ihmisiltä ei sitä järkeä löydy.
Miksi ihmeessä uutisoidaan kuinka Oulusta on lähdetty huvikseen Uudenmaan suljettua rajaa kokeilemaan? Ihan kuin heidän mukanaan ei paremmin taudit leviäisi. Ja niin kauan kun tartuntaketjut tunnistetaan, on asia hallinnassa. Nyt ei enää myysteeritartuntoja ole etelässä.
Tämä oululaisten ajelu läpi Suomen, uudenmaan rajalle, menee kyllä heittämällä ykköseksi, jos pääsiäisen idioottimaisinta tempausta haetaan. Jaetulle ykkössijalle päätyköön myös Porin mopomiittiläiset, kuten myös Seinäjoen, ja missä kaikkialla näitä nyt olikaan satapäin parveilemassa 😳 Mut ei me, kun ne siellä Helsingissä... Eiku..
Kai se kuolemankauppias sen avaa ja päästää koronan valloilleen.
Minä en ajatellut tehdä mitään sellaisia suunnitelmia, jotka edellyttäisivät maakuntarajan ylittämistä. Käsittääkseni suositus on edelleen se sosiaalisten kontaktien välttäminen ja kotona pysyttely mahdollisuuksien mukaan, vaikka sulku poistettaisiinkin. Työn takia rajan ylityshän on ollut kokoajan sallittua.
Mulla on ystävä, jolla on suht tuore suhde Uudenmaan ulkopuolella asuvan miehen kanssa. Hän toki odottaa kovasti että sulku poistettaisiin, jotta voisi tavata miestä taas. Kyllä hän silti ymmärtää että nyt on poikkeustilanne ja luottaa siihen, että valtionjohto ja viranomaiset osaavat tehdä parhaat ratkaisut suomalaisten terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä uutisoidaan kuinka Oulusta on lähdetty huvikseen Uudenmaan suljettua rajaa kokeilemaan? Ihan kuin heidän mukanaan ei paremmin taudit leviäisi. Ja niin kauan kun tartuntaketjut tunnistetaan, on asia hallinnassa. Nyt ei enää myysteeritartuntoja ole etelässä.
Tämä oululaisten ajelu läpi Suomen, uudenmaan rajalle, menee kyllä heittämällä ykköseksi, jos pääsiäisen idioottimaisinta tempausta haetaan. Jaetulle ykkössijalle päätyköön myös Porin mopomiittiläiset, kuten myös Seinäjoen, ja missä kaikkialla näitä nyt olikaan satapäin parveilemassa 😳 Mut ei me, kun ne siellä Helsingissä... Eiku..
Siellä helsingissä silti se pahin tautipesä on edelleen, vaikka porissa ja oulussa olisi kuinka paljon idiootteja.
Ei missään nimessä kannata vielä avata rajoja! Aivan liian aikaista! Todella turhauttavaa, kun kaikki nämä taloudelliset uhraukset on nyt tehty ja sitten mokataan avaamalla rajat! Olisi hyvö ottaa vaikka 3viikon aikalisä ja katsoa sitten uudestaan!
Nyt vain hallitukselle voimia tehdä oikea päätös ja palata asiaan vaikka muutaman viikon päästä! Ekaksi testaus- ja maakaasuauton kuntoon, sitten vasta raja-asiat!
Minä vaan en ymmärrä, mitä siellä Uudenmaan rajan takana on, mihin pitäisi päästä. Itse olen Hgissä syntynyt, ikäni pk-seudulla asunut, enkä kaipaa lääninrajan ulkopuolelta yhtikäs mitään. Pitäkää vaan raja suljettuna vaikka maailman tappiin asti!
Vierailija kirjoitti:
Paha tulla maskipakko jos niitä ei ole.
Netti on pullollaan ohjeita. Jos ei neula pysy kädessä ota huivi ja solmi se takaa.
Valitettavasti ihmiset eivät osaa noudattaa suosituksia, tarvitaan sääntöjä! Olen ymmälläni, kun fiksuiksi luulemani ihmiset ovat osoittaneet käsittämätöntä välinpitämättömyyttä säädetty kieltoja vastaan! Ollaan mökeillä tekemässä erätöitä, vaikka koti on Uudellamaalla! En vaan ymmärrä! Suhtautuvat tähän muutenkin aika kevyesti, koska oma työpaikka ei kriisin vuoksi ole menossa alta. On ollut todellista perheen laatuaikaa siellä mökillä perheen kesken, kun sinne ollaan salaa livahdettu! Hävetkää te ketä näin olette toimineet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä helsingissä silti se pahin tautipesä on edelleen, vaikka porissa ja oulussa olisi kuinka paljon idiootteja.
Noh, katsotaan sitten, kun mopomiittien ja oululaisten huviajeluiden satoa korjataan. Voi siinä tulla vielä itku silmään monella. Vaikka Helsinki nyt olisi kuinka "tautipesä", niin samaan tilanteeseenko pitää ihan ehdointahdoin pyrkiä? Niin kai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ajatellut tehdä mitään sellaisia suunnitelmia, jotka edellyttäisivät maakuntarajan ylittämistä. Käsittääkseni suositus on edelleen se sosiaalisten kontaktien välttäminen ja kotona pysyttely mahdollisuuksien mukaan, vaikka sulku poistettaisiinkin. Työn takia rajan ylityshän on ollut kokoajan sallittua.
Mulla on ystävä, jolla on suht tuore suhde Uudenmaan ulkopuolella asuvan miehen kanssa. Hän toki odottaa kovasti että sulku poistettaisiin, jotta voisi tavata miestä taas. Kyllä hän silti ymmärtää että nyt on poikkeustilanne ja luottaa siihen, että valtionjohto ja viranomaiset osaavat tehdä parhaat ratkaisut suomalaisten terveyden kannalta.
Minäkään en ole nähnyt miestäni yli kahteen viikkoon tämän takia. Vaikka ajaisin autolla 150km pysähtymättä suoraan häneen kotiinsa ja pysyisin siellä, en saa nähdä häntä. Vain tämän rajoituksen kohteeksi joutuvat ymmärtävät, että tämä on julmaa, jos kestää pitkään. Muuten saamme osaksemme vain raivoa. Raivoa siitäkin huolimatta, että uutisoinnista päätellen monet Uudenmaan ulkopuolella asuvat ne vasta vastuuttomasti toimivatkin, ja itse ymmärtäisin toimia mahdollisimman vähäisin riskein ja ihmiskontakteja vältellen.
Toinen esimerkki oli Hesarissa pari päivää sitten, jossa vastikään isoäidiksi tullut ei ole vieläkään 2 viikon jälkeen nähnyt lapsenlastaan tämän sulun takia. Lapsi ehtii melkoisesti kasvaa, jos sulku kestäisi vielä kuukausitolkulla. En tiedä, auttavatko tällaisetkaan esimerkit ihmisiä havainnollistamaan, miten epäreilusta perusoikeuksia polkevasta rajoituksesta on kyse. Etenkin, kun se ei koske koko kansaa. Samaan aikaan Oulusta ajellaan huvikseen Uudenmaan rajalle, porilaiset mopojengit spurdoilee, ja taatusti kaikki Uudenmaan ulkopuolelta mökkeilevät ja elävät suht koht normaalia elämää piittaamatta suosituksista.
Uudenmaan rajat auki, tai sitten koko maahan liikkumiskielto.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ihmiset eivät osaa noudattaa suosituksia, tarvitaan sääntöjä! Olen ymmälläni, kun fiksuiksi luulemani ihmiset ovat osoittaneet käsittämätöntä välinpitämättömyyttä säädetty kieltoja vastaan! Ollaan mökeillä tekemässä erätöitä, vaikka koti on Uudellamaalla! En vaan ymmärrä! Suhtautuvat tähän muutenkin aika kevyesti, koska oma työpaikka ei kriisin vuoksi ole menossa alta. On ollut todellista perheen laatuaikaa siellä mökillä perheen kesken, kun sinne ollaan salaa livahdettu! Hävetkää te ketä näin olette toimineet!
Nämä ovat näitä, jotka nyt haluaisivat palata jo kotiin ja kaikkeen siihen normaalielämään. Eivät ole oikein halunneet edes puhua kriisi, vaan ottavat tämän jotenkin kauhean kevyesti! Ehkä suurin huoli on siellä sen perheen teini-ikäisen tylsistyminen, nyt olisi jo korkea aika päästä sieltä mökiltä kavereita tapaamaan! En vain ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole nähnyt miestäni yli kahteen viikkoon tämän takia. Vaikka ajaisin autolla 150km pysähtymättä suoraan häneen kotiinsa ja pysyisin siellä, en saa nähdä häntä. Vain tämän rajoituksen kohteeksi joutuvat ymmärtävät, että tämä on julmaa, jos kestää pitkään. Muuten saamme osaksemme vain raivoa. Raivoa siitäkin huolimatta, että uutisoinnista päätellen monet Uudenmaan ulkopuolella asuvat ne vasta vastuuttomasti toimivatkin, ja itse ymmärtäisin toimia mahdollisimman vähäisin riskein ja ihmiskontakteja vältellen.
Toinen esimerkki oli Hesarissa pari päivää sitten, jossa vastikään isoäidiksi tullut ei ole vieläkään 2 viikon jälkeen nähnyt lapsenlastaan tämän sulun takia. Lapsi ehtii melkoisesti kasvaa, jos sulku kestäisi vielä kuukausitolkulla. En tiedä, auttavatko tällaisetkaan esimerkit ihmisiä havainnollistamaan, miten epäreilusta perusoikeuksia polkevasta rajoituksesta on kyse. Etenkin, kun se ei koske koko kansaa. Samaan aikaan Oulusta ajellaan huvikseen Uudenmaan rajalle, porilaiset mopojengit spurdoilee, ja taatusti kaikki Uudenmaan ulkopuolelta mökkeilevät ja elävät suht koht normaalia elämää piittaamatta suosituksista.
Uudenmaan rajat auki, tai sitten koko maahan liikkumiskielto.
Ymmärrän toki turhautumisesi. Mieti kuitenkin asiaa esimerkiksi miksi näitä rajoituksia on tehty. Itse olen sairaanhoitaja ja olen todella helpottunut, kun näin on toimittu. Joudun ammatistani johtuen hoitamaan näitä koronapotilaita. Joku päivä se potilas voi valitettavasti olla sinä tai joku läheisesi. Silloin varmaan olet tyytyväinen tekemiisi uhrauksiin ja siihen, että meillä on silloin kapasitettia hoitaa sinua tai läheistäsi. Minun täytyy sanoa, että minua pelottaa altistaa itseni ja läheiseni työni vuoksi. Ehkäpä tämän vuoksi minusta kuvailemasi uhraukset eivät tunnu niin suurilta! Kaikki tosiaan on niin suhteellista! Kaikkea hyvää ja pysykää terveinä!
Ei niitä rajoja pidä vielä missään nimessä avata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen voi velvoittaa tekemään maskin itse
Jos ei maskia, ei asiaa ulos
Voi toki, mutta ei tule tapahtumaan. Itsetehdyn maskin käyttö on yhtä hyödyllistä kuin sanomalehden käyttö sateenvarjona.
Todella huono vertaus.
Kevytkin maski + hanskat estää suuren osan tartunnoista.
Miksi kaikki asiantuntijat sitten sanovat ihan muuta?
Haluat syödä räkää ja yskiä kuten ennenkin?
Suuret taloudelliset uhraukset vedetään kohta alas ja sama toistuu taas kohta! Joudutaan 2-3 viikon päästä tekemään taas rajoituksia, kun ihmiset eivät ymmärrä! Ei tämä ole kunnolla vielä alkanutkaan ja heti höllennetään, vaikka pitäisi valitettavasti rajoittaa lisää!
Julkisuudessa ei ole (ihan ymmärrettävistä syistä) paljon puhuttu siitä, että hengityskoneeseen joutuminen tietää lähes varmaa kuolemaa. Joten SO WHAT?