Aukeaako se raja vai ei 19.4. Ihmisten pitäisi tehdä
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen voi velvoittaa tekemään maskin itse
Jos ei maskia, ei asiaa ulos
Voi toki, mutta ei tule tapahtumaan. Itsetehdyn maskin käyttö on yhtä hyödyllistä kuin sanomalehden käyttö sateenvarjona.
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelevat rajoituksia "vain" pk-seutu. Kun rajoitus loppuu, ihmiset muuttaa pois pk- seudulta sankoin joukoin. Ei kukaan jaksa tälläistä!
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät elää monta vuotta 20km säteellä kodistaan.
Kyse psykologisesta asiasta myös.
Pakko ei ole koskaan hyvä. Se äärimmäinen keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta ei tule tapahtumaan. Itsetehdyn maskin käyttö on yhtä hyödyllistä kuin sanomalehden käyttö sateenvarjona.
Todella huono vertaus.
Kevytkin maski + hanskat estää suuren osan tartunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä näkisi ihmisten luovuuden :D
Vierailija kirjoitti:
Uskottavuus kärsii jos ei avata kun jo sanottiin niin. Nimenomaan tälläisessä tilanteessa on tärkeää luottaa päättäjiin. Ihmiset nousee kapinaan.
Ai Suomessa?
Äläpä naurata.
Ei jatketa. Sitä voi laillisesti jatkaa vain, jos eristys on täysin välttämätön. Se että se saattaa olla järkevää ei riitä lailliseksi perusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono vertaus.
Miksi kaikki asiantuntijat sitten sanovat ihan muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono vertaus.
Aivan varmasti juu. Sairaaloissa vaan muodonvuoksi käyttävät kunnon maskeja. Mitään tekemistä sillä ei tietenkään ole maskin tehon kanssa. Pala puuvillaahan on ihan sama sertifioitu suojamaski. Eikun hetkonen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelevat rajoituksia "vain" pk-seutu. Kun rajoitus loppuu, ihmiset muuttaa pois pk- seudulta sankoin joukoin. Ei kukaan jaksa tälläistä!
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät elää monta vuotta 20km säteellä kodistaan.
No niiden itsekeskeisten matkustelevien p*skiaisten takiahan tässä pulassa ollaan...
Nythän tää on mennyt hyvin. Töissä on voinut käydä ja diipadaapa humppaajat on pois liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono vertaus.
Miksi kaikki asiantuntijat sitten sanovat ihan muuta?
Sun "asiantuntijat" ei näköjään sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono vertaus.
Laiskat ja väliinpitämättömät alapeukuttaa.
Pienellä ryhtiliikkeellä saatiin radikaalisti vähennettyä kausiflunssan leviämistä.
Mutta normaalisti ei voida pestä käsiä vaikka niihin on niistetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempia ongelmia luvassa joka elämän osa-alueella jos sulku jatkuu. Ja ihan turha huudella sieltä Uudenmaan ulkopuolelta, ette tiedä mitä tämä on.
Luettele nyt edes viisi.
t. Huutelen sisäpuolelta
Jollain rajan lähellä asuvalla lähin kauppa tai apteekki voi olla toisella puolella, ja nyt sulun aikana pitää sitten ajaa pidempi matka oman maakunnan puolella oleviin.
Toisilla on iäkkäitä sukulaisia rajan takana ja nyt eivät pääse heitä auttamaan.
Ja jos on pariskunta joka sattuu asumaan rajan eri puolilla (esim. toinen Hyvinkäällä ja toinen Lahdessa) niin hankalaksi menee. Ja jos toinen haluaa muuttaa toisen luo, toinen ei pääse auttamaan muuttokuorman pakkaamisessa ja kuljettamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono vertaus.
Aivan varmasti juu. Sairaaloissa vaan muodonvuoksi käyttävät kunnon maskeja. Mitään tekemistä sillä ei tietenkään ole maskin tehon kanssa. Pala puuvillaahan on ihan sama sertifioitu suojamaski. Eikun hetkonen...
Onko niistä julkisilla paikoilla liikkuvista suurin osa tartunnan saanneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ap paskoo housuunsa morfiini päissään hengityskoneessa on suunnitelmat täytetty.
Ai kamala, tajusin tästä viestistä just, että mikäli joutuu hengityskoneeseen, niin todellakin padkoo housuun samoin pissaa.
Älä huoli, kyllä hoitaja laittaa katetrin tai vaipat.
Rajoitukset koskee kaikkia. Ei ainoastaan etelässä asuvia. Mutta etelästä kaikki lähtivät sankoin joukoin juurilleen, niin siksi rajan sulkeminen oli perusteltua. Jos ihmiset uskoivat suosituksia, niin ei tarvittaisi pakkoja. Ja jos muu maa ei pysy poissa mökkeiltään, niin ei ole perusteltua sulkea pelkästään Uudenmaan rajaa.
En mene sinne landelle muutenkaan ja toivon ettei sieltäkään tulla enää stadiin.
Ihan sama mulle vaikka pitäisivät rajan aina kiinni.