Aukeaako se raja vai ei 19.4. Ihmisten pitäisi tehdä
Kommentit (95)
Vaikka se raja aukeaisikin, niin sen verran pitää olla järkeä päässä ihmisillä, että ei lähdetä muihin maakuntiin ravaamaan huvireissuille. Ainoastaan, jos joku aivan pakollinen syy. Ja mökkireissut ja sukulaisten luona vierailut ei tämmösiä ole. Pahoin kyllä pelkään, että ihmisiltä ei sitä järkeä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempia ongelmia luvassa joka elämän osa-alueella jos sulku jatkuu. Ja ihan turha huudella sieltä Uudenmaan ulkopuolelta, ette tiedä mitä tämä on.
Luettele nyt edes viisi.
t. Huutelen sisäpuoleltaJollain rajan lähellä asuvalla lähin kauppa tai apteekki voi olla toisella puolella, ja nyt sulun aikana pitää sitten ajaa pidempi matka oman maakunnan puolella oleviin.
Toisilla on iäkkäitä sukulaisia rajan takana ja nyt eivät pääse heitä auttamaan.
Ja jos on pariskunta joka sattuu asumaan rajan eri puolilla (esim. toinen Hyvinkäällä ja toinen Lahdessa) niin hankalaksi menee. Ja jos toinen haluaa muuttaa toisen luo, toinen ei pääse auttamaan muuttokuorman pakkaamisessa ja kuljettamisessa.
No tajuutko ettet voi nyt reissata ristiin rastiin niiden sukulaisten takia?
Sehän lisää tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelevat rajoituksia "vain" pk-seutu. Kun rajoitus loppuu, ihmiset muuttaa pois pk- seudulta sankoin joukoin. Ei kukaan jaksa tälläistä!
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät elää monta vuotta 20km säteellä kodistaan.
No niiden itsekeskeisten matkustelevien p*skiaisten takiahan tässä pulassa ollaan...
Ja tietysti hallituksen nukkumisen tässä asiassa silloin! Kunnon eristykset hiihtolomalaisille. Nyt taas ollaan tekemässä virhettä avaamalla rajat liian aikaisin. Ettekö ymmärrä? Pitäisi olla systemaattiseen hyvä suunnitelma testauksista, riittävästi maskeja myös kansalaisille eli maskipakko ja hyvät jäljitykset tartuntaketjuihin. Sitten olisi turvallista avata. Mikäli avataan nyt, on tehdyt uhraukset turhia j valitettavasti tämä on nähtävillä vasta 2-3 viikon päästä!!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se raja aukeaisikin, niin sen verran pitää olla järkeä päässä ihmisillä, että ei lähdetä muihin maakuntiin ravaamaan huvireissuille. Ainoastaan, jos joku aivan pakollinen syy. Ja mökkireissut ja sukulaisten luona vierailut ei tämmösiä ole. Pahoin kyllä pelkään, että ihmisiltä ei sitä järkeä löydy.
Ei löydy, siksi sulkua tulee jatkaa ainakin 13.5. asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen voi velvoittaa tekemään maskin itse
Jos ei maskia, ei asiaa ulos
Voi toki, mutta ei tule tapahtumaan. Itsetehdyn maskin käyttö on yhtä hyödyllistä kuin sanomalehden käyttö sateenvarjona.
Todella huono vertaus.
Kevytkin maski + hanskat estää suuren osan tartunnoista.
Aivan varmasti juu. Sairaaloissa vaan muodonvuoksi käyttävät kunnon maskeja. Mitään tekemistä sillä ei tietenkään ole maskin tehon kanssa. Pala puuvillaahan on ihan sama sertifioitu suojamaski. Eikun hetkonen...
Onko niistä julkisilla paikoilla liikkuvista suurin osa tartunnan saanneita?
Ei ole. Eikä ole sairaaloissakaan. Maskejahan käytetään muuallakin kuin koronapotilaiden hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelevat rajoituksia "vain" pk-seutu. Kun rajoitus loppuu, ihmiset muuttaa pois pk- seudulta sankoin joukoin. Ei kukaan jaksa tälläistä!
No niiden itsekeskeisten matkustelevien p*skiaisten takiahan tässä pulassa ollaan...
Ja tietysti hallituksen nukkumisen tässä asiassa silloin! Kunnon eristykset hiihtolomalaisille. Nyt taas ollaan tekemässä virhettä avaamalla rajat liian aikaisin. Ettekö ymmärrä? Pitäisi olla systemaattiseen hyvä suunnitelma testauksista, riittävästi maskeja myös kansalaisille eli maskipakko ja hyvät jäljitykset tartuntaketjuihin. Sitten olisi turvallista avata. Mikäli avataan nyt, on tehdyt uhraukset turhia j valitettavasti tämä on nähtävillä vasta 2-3 viikon päästä!!
Ei mikään hallitus ehdi reagoimaan kun ne Milanon-matkaajat tuli Suomeen.
Ramppasivat ties missä koska minä-minä-minä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä uutisoidaan kuinka Oulusta on lähdetty huvikseen Uudenmaan suljettua rajaa kokeilemaan? Ihan kuin heidän mukanaan ei paremmin taudit leviäisi. Ja niin kauan kun tartuntaketjut tunnistetaan, on asia hallinnassa. Nyt ei enää myysteeritartuntoja ole etelässä.
Veikkaan että jälkeenpäin todetaan että sulku oli laiton. Pelon seurauksena hätäpäissään tehty ratkaisu. Kuka on vastuussa? Kuka luottaa enää mihinkään mitä THL sanoo. Hekö niitä "asiantuntijoita" ovat.
Jokaisen yksilön on otettava vastuu ja huolehdittava omalta kohdaltaan tartuntariskiin minimoimisesta. Lääketieteessä ei koskaan mitään saada nollaan. Ihan varmasti kuusibaaribileitä pitävä on suurempi riski kuin mökille matkaava perhe. Kaikin puolin. Ja aina sattuu ja tapahtuu, se kuuluu elämään. Jos siellä mökillä katkaisee jalan ja joutuu sairaalaan, niin se on elämää. Ei voida sanoa toisille, että lopeta eläminen minun vuokseni. Voi itse lopettaa elämisen itsensä vuoksi.
Toivottavasti rokotteesta tulee jollain tavoin pakollinen. Vaikka sitten matkustaessa.
Olen huomannut tässä kriisissä vähiten löytyvän ymmärrystä juuri hyväosaisilta. He tekevät etätöitä kotoa ja osa tiedossani olevista Uusimaalaisista mökiltään käsin Uudenmaan ulkopuolelta. Nyt olisi jo aika päästää heidät piipahtamaan takaisin koteihinsa kukkia kastelemaan. Saisivat sitten ihan virallisesti taasen palata mökeilleen sinne Uudenmaan ulkopuolelle! Eräskin tuttava kertoi ihan pokerina, että kun hän on työpalaverissa Teamsissä, voi hän peittää taustanäkymät jollain ohjelmalla, ettei tarvi paljastaa etötyöpaikan olevan mökillä Uudenmaan ulkopuolella. Aivan moraalitonta toimintaa! Minä minä ja vielä kerran minä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempia ongelmia luvassa joka elämän osa-alueella jos sulku jatkuu. Ja ihan turha huudella sieltä Uudenmaan ulkopuolelta, ette tiedä mitä tämä on.
Luettele nyt edes viisi.
t. Huutelen sisäpuoleltaJollain rajan lähellä asuvalla lähin kauppa tai apteekki voi olla toisella puolella, ja nyt sulun aikana pitää sitten ajaa pidempi matka oman maakunnan puolella oleviin.
Toisilla on iäkkäitä sukulaisia rajan takana ja nyt eivät pääse heitä auttamaan.
Ja jos on pariskunta joka sattuu asumaan rajan eri puolilla (esim. toinen Hyvinkäällä ja toinen Lahdessa) niin hankalaksi menee. Ja jos toinen haluaa muuttaa toisen luo, toinen ei pääse auttamaan muuttokuorman pakkaamisessa ja kuljettamisessa.
Ei millään lailla suuria ongelmia. Oikeastaan ei ongelmia lainkaan.
Pari lisämetriä kauppaan ei ole ongelma. Moni elää alueella, jossa sinne lähimpäänkin kauppaan on 15km. Pärjäävät silti oikein hyvin.
Iäkkäitä sukulaisia ei pidä tavata missään päin. Se ei muutu vaikka raja avattaisiin.
Jos pariskunta ei kestä muutaman viikon eroa, ei parisuhde tule kestämään muutenkaan.
Muuttaminen ei useimmille ole pakollista juuri nyt. Sen voi tehdä myöhemminkin. Jos ei voi, muuttofirmat on keksitty. Sieltä saa muuttoapua.
Eli mitä ne ovat ne isot ongelmat, joita rajasulun jatkamisesta tulee?
Ongelma syntyi kun lentoliikennettä ei stopattu ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että jälkeenpäin todetaan että sulku oli laiton. Pelon seurauksena hätäpäissään tehty ratkaisu. Kuka on vastuussa? Kuka luottaa enää mihinkään mitä THL sanoo. Hekö niitä "asiantuntijoita" ovat.
Asia on käsitelty eduskunnassa ja perustuslakivaliokunnassa. Ei sieltä laittomuuksia läpi päästetä. THL ei liity sulkuun mitenkään. Sulusta päätti Suomen hallitus ja eduskunta, jotka muutenkin päättävät lakiasioista Suomessa. Poikkeusoloissa poikkeuslait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä pitänyt reagoida jo silloin, jos olisivat olleet tehtäviensä tasalla! Pöyristyttävää, että silloinkaan, kun kotiutualennot alkoivat, ei ollut minkäänlaista ohjeistusta karanteenista palaajille! Oli mahdollista käyttää julkisia kulkuneuvoja jne. Nyt olisi ehdottomasti ymmärrettävä pitää ne rajat kiinni ja tehdä kunnon toimintasuunnitelma johon kuuluisi lahjat testaamiset, tartuntaketjujen jäljitykset ja maskipakko!
Maakuntien tartuntaketjut ovat muualta kuin Uudeltamaalta. Siksi ei Uudenmaan karanteenille ole enää perusteita.
Älkää nyt maalaiset lähtekö vaan tänne kaupunkiin suunnittelemaan reissua! Linnanmäki on kiinni, ei tarvetta matkustaa tänne vaikka raja avataan, täällä on ollut mukavan rauhallista kun ei kukaan örveltämässä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Maakuntien tartuntaketjut ovat muualta kuin Uudeltamaalta. Siksi ei Uudenmaan karanteenille ole enää perusteita.
Eniten tartuntoja tulee tälläkin hetkellä Ruotsin rajan yli Kemi/Tornion seudulla.
Ehkä tuon rajan sulkeminen olisi tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä pitänyt reagoida jo silloin, jos olisivat olleet tehtäviensä tasalla! Pöyristyttävää, että silloinkaan, kun kotiutualennot alkoivat, ei ollut minkäänlaista ohjeistusta karanteenista palaajille! Oli mahdollista käyttää julkisia kulkuneuvoja jne. Nyt olisi ehdottomasti ymmärrettävä pitää oine rajat kiinni ja tehdä kunnon toimintasuunnitelma johon kuuluisi lahjat testaamiset, tartuntaketjujen jäljitykset ja maskipakko!
Oli ohjeistukset, mutta kukaan ei tiennyt ettei niitä noudateta. Tietysti olisi voinut estää julkisen liikenteen kulun lentokentältä, mutta sitä käyttää muutkin, eikä vain lomailijat. Ja monihan kulki tilausbussilla maakuntiin.
Pohjoisen tartunnat on peruja Haaparannasta ja Venäjältä halvan bensan hakijoilta.
Päättele tästä. Minun johtopäätökseni on, että hallitus saattelee meitä tuhoon eikä kerro siitä.
Koronaviruksen kanssa on vain huonoja ja vielä huonompia vaihtoehtoja.
https://www.soininvaara.fi/2020/04/13/koronaviruksen-kanssa-on-vain-huo…