Pitääkö ruumistaan mielestäsi hemmotella vai kurittaa?
Mitä hyötyä kurittamisesta, kieltäymyksestä ja paastosta on? Jos kannatat kurittamista, onko hemmottelulle sijaa ollenkaan?
Kommentit (17)
No molemmille on aikansa ja paikkansa. Itse "kuritan" kroppaa joskus kovalla treenillä, en koe sitä mitenkään rangaistuksena tai pahana asiana, päinvastoin. Hemmottelua on taas joskus kasvohoito tai kahvilassakäynti.
Paasto ei ole mun juttu...
Puhutaanpas nyt ihan kehosta, ei ruumista .
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanpas nyt ihan kehosta, ei ruumista .
Kehosta tulee mieleen ke ha ri. Ruumis on vanha ja perinteinen sana, ei mikään eufemismi. Terve sielu terveessä ruumiissa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäymys ei taida olla sana.
Minusta kehoa pitää ehdottomasti hemmotella.
On se sana. https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/kielt%C3%A4ymys
On mahdollista tehdä sekä että, jopa suotavaa, varsinkin oikeassa suhteessa. Yleensä "kuritan" itseäni säännöllisellä lenkkeilyllä ja vahtimalla syömisiäni ja rajoittamalla herkuttelua. Mutta lomalla, kuten esimerkiksi juuri nyt pääsiäisen aikaan, olen hemmotellut itseäni herkuilla, juomilla ja lenkkeilytauolla.
Huomenna taas paluu arkeen kaikin puolin, seuraavaan lomaan asti.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista tehdä sekä että, jopa suotavaa, varsinkin oikeassa suhteessa. Yleensä "kuritan" itseäni säännöllisellä lenkkeilyllä ja vahtimalla syömisiäni ja rajoittamalla herkuttelua. Mutta lomalla, kuten esimerkiksi juuri nyt pääsiäisen aikaan, olen hemmotellut itseäni herkuilla, juomilla ja lenkkeilytauolla.
Mutta siis jos puhutaan kurittamisesta eikä "kurittamisesta"? Ei kai lenkkeily ja normaalin ruoan syöminen olekaan ruumiin kurittamista?
Kuritan liikunnalla ja hemmottelen ruoalla ja viinillä.
Mitä kurittaminen on? Jos ajatellaan vaikka syömisten osalta, niin onko kurittaminen sitä että syö terveellistä ruokaa, josta ei tykkää? Jos syö terveellistä ruokaa, josta tykkää, se ei ole kurittamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis jos puhutaan kurittamisesta eikä "kurittamisesta"? Ei kai lenkkeily ja normaalin ruoan syöminen olekaan ruumiin kurittamista?
Jotain tällaista?
Liikunta ja terveellinen ruoka ei ole kehon kurittamista vaan nimenomaan kehosta huolehtamista.
Ei missään nimessä pidä kurittaa. Ja esim. paasto on elimistön hemmottelua.
Jonkun mielestä vetää kolme litraa jätskiä ja burger on hemmottelua, mun mielstä se just on kuritusta. Yäk.
Minulle lenkkeily on kaukana kurituksesta. Sehän on mukavaa ja rentouttavaa.
Minä hemmottelen kehoani ja mieltäni pelaamalla rugbya ja jalkapalloa.
En myöskään pidä paastoa kurituksena. Paasto on minulle henkisen syventymisen aikaa.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Ruumiinsa kurittaminen tarkoittaa kai sitä, että tekee jotain, millä on hyvä tarkoitus ja päämäärä, ja jota ei mielellään tekisi; kurittaminen edellyttää mielitekojensa hillitsemistä ja siihen voi kuulua itsensä pakottamista.
Minulle lihastreeni on hyödyllistä, mutta toisin kuin aerobisesta liikunnasta, en nauti siitä, vaan jopa inhoan sitä. Teen sitä silti säännöllisesti. En ole koskaan ajatellut, että voisin ottaa sen jonkinlaisena henkisesti kasvattana ruumiin kurittamisena, vaan treenaamaan ryhtyessäni ajattelen vain, miten hirveää nyt on, mutta että kohta se on onneksi ohi.
Ehkä voisin alkaakin ajatella sitä ruumiin kurittamisena. Ehkä voisin saada siitä lisämotivaatiota.
Olen paastonnut useamman kerran (2-4 vuorokauden yhtäjaksoinen nestepaasto). Siinä olen joutunut taistelemaan mielitekoja vastaan, kun ensimmäisenä 1-2 vuorokautena en ole ajatellut mitään muuta kuin ruokia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pitää hyvää huolta. Välillä voi hemmotella. Ei tietenkään koskaan kurittaa.
Kieltäymys ei taida olla sana.
Minusta kehoa pitää ehdottomasti hemmotella.