Sairaalahoidossa n 250, kysymys hoitajille
Sairaalahoidossa n.250 ihmistä Koronan takia. Luku ei tunnu lopulta kovin suurelta kun kansaa on se 5.5 miljoonaa. Silti mediasta saa lukea että hoitajat ja lääkärit painaa pitkää päivää ja ovat loppuunpalaneita työmäärään. Finnairin emojakin palkataan apuvoimaksi samoin hoitajaopiskelijoita ja eläkeläisiäkin. Tuen ja arvostan työtämme etenkin nyt ja aina, enkä haluaisi itse kuormittaa terveydenhuoltoa näinä aikoina. Asia on nyt silti niin että minulla on ollut eräs vaiva talvesta asti ja itsestään se ei näköjään parane, pahenee vain kokoajan. Töissä en pystyisi vaivan takia enää käymään, no onneksi olen lomautettu. Jotenkin tässä vielä pärjää mutta alkaa olla jo vaikeeta, ruokakauppa on sentään ihan vieressä, sinne jaksan kerta vkossa vielä. Kysymys kuuluu, saako sairaanhoitoon hakeutua näinä aikoina, jossei kumminkaan ole kyse todella vakavasta tai hengenlähtöä uhkaavasta vaivasta?
Kommentit (10)
Mitä on ihan mediassakin lukenut, niin hoitoon pitää edelleen hakeutua jos on jotain hoitoa vaativaa terveysongelmaa. Ei ole kenenkään eduksi että sairaudet menevät huonompaan hoitotasapainoon tms sen takia ettei ihmiset hakeudu lääkäriin. Koronapotilaita ei hoideta esim terveyskeskuksissa.
En ole hoitaja, mutta en menisi rasittamaan terveydenhoitoa näinä aikoina jossei han pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa? Jos ei ole kiirellinen tilanne hyvin voit odottaa kesään.
Onko korona kesällä ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko korona kesällä ohi?
Tuskinpa, joten joudut odottaa loppuvuoteen asti.
Pärjäile.
Tietysti pitää hakeutua hoitoon, tämä on suosituskin. Mitä enemmän vitkuttelet, sitä pahemmaksi vaiva muuttuu.
Ei saa mennä hoitoon, jotta mulle löytyy vapaa paikka tarvittaessa.
Ihan virallinen ohje on, että pitää hakeutua hoitoon.
Yhteys terveyskeskukseen puhelimitse.
He antavat kyllä koronavapaan ajan, jos olet sellaista vailla.
Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin. Jos vaiva menee koko ajan pahemmaksi niin ei se kyllä itsestään parane. Ja jos kyseessä on esimerkiksi jokin kipua aiheuttava vaiva, niin kipu voi pitkittyessään kroonistua. Nyt on lähinnä kiireettömiä leikkauksia yms peruttu. Mutta tuo sinun vaivasi todennäköisesti tarvitsee apua nopeasti.