Maailmantalous voi romahtaa, seurauksena olisi työttömyyttä, köyhyyttä ja kurjuutta
Maailmantalouden romahdusskenaario johtaisi massiiviseen työttömyyteen, köyhyyteen, kurjuuteen ja yhteiskunnallisten sekä taloudellisten rakenteiden suuriin muutoksiin. Tämän seurauksena maailma muuttuisi täysin ja pysyvästi.
Tähän äärimmäiseen vaihtoehtoon onkin varauduttava, vaikka sen todennäköisyys on edelleen suhteellisen pieni. Se kuitenkin kasvaa nopeasti, ja sen tulisi huolestuttaa meitä kaikkia.
https://gnseconomics.com/2020/04/08/kaikkien-aikojen-talousromahdus/?v=…
Kommentit (11)
Kyllä se ilmastoahdistuskin unohtuu, kun päätyy kilometritehtaalle ja leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ilmastoahdistuskin unohtuu, kun päätyy kilometritehtaalle ja leipäjonoon.
Puhu vaan omasta puolestasi. Minä käyn leipäjonossa ja heitän roskiin kaiken mikä ei ole joutsenmerkittyä tai luomua. Jokaisen meistä on oltava ympäristön takia valmis uhrauksiin!
Maailmassa on ollut suuria lamakausia ennenkin. Aina niistä on selvitty. Kannattaisi lukea vähän historiaa, niin ei tarvitsisi hötkyillä.
Tärkeintä on nyt selvitä viruksesta. Ihmishenget ensin, sitten talous.
Noille asioille on kyllä ollut valtava tarve. Koska muuten ei mikään olisi muuttunut, vaikka pakko olisi ollut.
Ehkä nyt jo voitaisiin silti lopettaa sen hyväksyminen, että lamat ne nyt seurailevat toisiaan muutaman vuoden välein, ja joka kierroksella ravistetaan keskiluokalta taskut tyhjiksi ja haalitaan saalistajien kassaan, ja laitetaan orjat nöyriksi ja putoamisen pelkoon.
Aletaan oikeasti jakaa konevoimalla tehtävää tulosta sen verran paremmin, että kaikki voidaan pitää leivänsyrjässä kiinni. Annetaan vedonlyöntipääomien rojahtaa. Ja aletaan käyttää valtiota välineenä, jolla haalitaan puskuria, jolla pystytään pitämään perustarpeet turvattuina aina.
Ja sitten aletaan elää rauhallisempaa elämää, joka ei syö määrättömästi resursseja.
Vit.t.uun ilmasto. Se kelpaa hiukan muuttuneenakin. Minä haluan italialaisia juustoja, chileläisiä viinejä, skotlantilaista viskiä ja lomia kaukana lämpimässä.
Ja minä haluan mahdollisimman monta pakettia Aliexpresistä.
Työttömyys, köyhyys ja kurjuus ovat arkipäivää nykyäänkin. Muutama prosentin sadasosa väestöstä omistaa 99 % kaikesta varallisuudesta. Todellinen virus on kapitalismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Minä käyn leipäjonossa ja heitän roskiin kaiken mikä ei ole joutsenmerkittyä tai luomua. Jokaisen meistä on oltava ympäristön takia valmis uhrauksiin!
Hienoa työtä. Tietenkin roskiin vaan, niin maailma pelastuu. 😊
Ohis
Mutta ilmasto kiittää!
Vaalikoneissa suurin osa nykyisten hallituspuolueiden kansanedustajista laittoi ilmaston talouden edelle.