Hirveä riita jauhelihan sulattamisesta! Mies ihan raivona!
Miehen porukat tulee meille syömään tänään ja aattelin tehä jauhelihasta jotain. Meillä on pakkasessa sikanautaa, niin otin se eilen tiskipöydälle sulaan. Nyt mies väittää ettei sitä voi syödä kun se on pilalla. En usko. Haistoin ja maistoinkin vähän äskön ja ihan raikasta oli. Mut mies vaan vänkää et on pilalla eikä suostu edes maistaan!
Jauheliha oli ihan tuoretta kun pakastin, lidlin tarjouksesta sikannauta.
Voihan syödä? Teen ehkä kastiketta ja peruja.
Kommentit (30)
Kyllähän kuumennuskin hävittäisi bakteereita.
Pari päivää siinä tiskipöydällä, niin olisi liha ollut parhaimmillaan. Ravintolat kiroilevat kun eivät saa laillisesti ostaa hyvin riippunutta lihaa, eikä sitä itse valmistaa myytäväksi. Jokainen kunnon ravintolan kokki ostaa omaan käyttöönsä lihan punaisella lapulla varustettuna ja pitää sitä sen jälkeen kaksi viikkoa jääkaapissa mureutumassa huippukuntoon.
Vaikka pöpöt kuolevat kuumentamalla. Ei niiden aineenvaihduntatuotteina syntyneet tappavat toksiinit häviä mihinkään kuumentaessa.
Liha ilmoittaa pilaantumisensa hajulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä koe, että kuinka monta trollausta menee läpi yhdessä avauksessa?
1. Miehen porukat tulossa syömään, vaikka pandemia - hienosti meni läpi että humahti
2. Miehen porukoille ruokaa sikanautajauhelihasta - läpi meni ilmeisesti sekin
3. Maistoit raakaa sikanautaa - tästä melkein jo antaisin itsekin pisteen
4. Mies ei suostu maistamaan raakaa sian(janaudan)lihaa - puoli pistettä
5. Lidlin mainitsemisesta 0,1 pistettä
6. Kello on puoli kolme iltapäivällä, miehen porukat tulevat siis vasta illalla (kun ehdit vielä netissä raportoida hirveästä riidasta) - ei kukaan olisi ottanut jauhelihaa edellisenä päivänä sen takia lämpimään
Aika hyvin vedetty ottaen huomioon, kuinka tosissaan ihmiset sinulle jo vastasivat. Annan 1,6/10.
Unohdit mainita ne “perut”, mikä sekin oli ihan pikantti lisä.
olen sanaton ja ehdottomasti ap: puolella. luulotautiset joukolla kokoontuneet tänne (voi jouko parkaa) vaikka se liha olisi jätetty ns tuoreena huoneenlämpöön yöksi niin se olisi silti käyttökelpoista.
Mun kiinalainen kämppis säilytti jauhelihan huoneenlämmössä, sama paketti monta päivää. Haju oli jo kuvottava, mutta tämä sissi dippaili lihaa raakaan kananmunan. Kuvottavaa, mitta hengissä selvisi eikä tullut edes kipeäksi.
Mielikuva miniästä tarjoilemassa appivanhemmille ruoaksi raikasta jauhelihaa, ei helvettiä :DD
Vierailija kirjoitti:
Mun kiinalainen kämppis säilytti jauhelihan huoneenlämmössä, sama paketti monta päivää. Haju oli jo kuvottava, mutta tämä sissi dippaili lihaa raakaan kananmunan. Kuvottavaa, mitta hengissä selvisi eikä tullut edes kipeäksi.
Taisi olla kotikipeä. Hieman pilaantunut liha toi mieleen lapsuuden ja äidin tekemät sapuskat.
Helpointa on sulattaa mikrossa. Ei tarvi laittaa jääkaappiin yöksi sulamaan. Huoneenlämmössä ei sulateta lihaa. Hukkaan meni sun jauhelihat, mutta voit askarrella siitä vaikka ovimaton tai raamit anopin valokuvaan.