Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olisit varautunut jos olisit tiennyt, että tällainen aika tulee?

Vierailija
13.04.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
2/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että olen jollain tasolla valmistautunut tähän koko elämäni. Tiedän, miten suojata itseni ja perheeni (niin hyvin kuin se nyt kerrostalossa onnistuu), olen tehnyt paljon työtä viihtyäkseni omissa nahoissani ja olen rakentanut meille tästä vuokra-asunnosta oikean kodin. En tiedä, mitä olisin tehnyt tai voinut tehdä toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa aloin täyttämään ruoka- ja lääkekaappeja, mutta en kehdannut ostaa suojamaskeja (nyt tuntuu hölmöltä). Yritin miettiä mitä voisin vielä tehdä, mutten keksinyt enempää, joten näillä mennään.

Vierailija
4/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästänyt hiukan enemmän rahaa varastoon. Ostanut järjettömän kasan suojamaskeja myytäväksi 10x voitolla.

Siinäpä se.

Vierailija
5/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan alkanut deittailla eron jälkeen paljon aikaisemmin, ehkä jo viime vuoden lopulla.

Vierailija
6/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanut käsidesiä ja lähettänyt Kiinaan terveisiä, että ei kannata mennä torille myymään vyötiäisiä.

Vierailija
7/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä oikein mitenkään. Itse asiassa minulle kävi tuuri tämän ajoituksen kanssa. Perustin yrityksen alalle, jossa tämä tilanne ei juurikaan vaikuta. Entinen työnantaja olisi saattanut lomauttaa minut tai ainakin etätöiden järjestäminen olisi ollut todella hankalaa. Nyt työt jatkuvat keskeytyksettä ja saan itse järjestää työaikani ja -paikkani. Yritystä aloittaessani varauduin useamman kuukauden pienituloisuuteen, joten tämä tilanne ei vaikuta tulotasoonkaan juuri lainkaan, kun muutenkin oli pienet tulot ja starttirahaa kuitenkin on myönnetty. Oli oikeastaan onnenpotku, että sain käynnistettyä yritystoiminnan ja edes hieman liiketoimintaa alkuun ennen kuin tämä tilanne syntyi. Kyllähän se jotenkin lohduttaa, että en ole tällä hetkellä ainoa, joka räpiköi pienillä tuloilla ja että niitä ylipäätään nyt edes jostain on tulossa. 

Vierailija
8/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojia, käsidesiä ja kertakäyttöhanskoja olisin hankkinut ihan omalle perheelle.

Vierailija
9/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitinihän on tolkuttanut minulle koko ikäni, että ei se ole niin sanottu, että kaupasta aina kaikkea saa. Aina on minulla ollut varastossa käsisaippuaa, hammastahnaa, särkylääkkeitä, jauhoja, jne. Kunhan sähköt ja vesi toimii, pärjäilen muutaman kuukauden ruoan suhteen vallan hyvin. Pesuaineet loppunevat muutaman vuoden sisään.

Vierailija
10/10 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kohta aikaa varautua syksyn/talven toiseen aaltoon, kunhan saadaan tämä eka aalto pois alta.

Meinaan kerätä pikkuhiljaa ruokavarastoja ja hankkia hengityssuojia, jos niitä tulee myyntiin lopulta kesällä joskus.

Yksi mitä mietin että ksnnattaisi muuttaa yhteen talouteen vanhempien kanssa,3 sukupolvea, jos saamme nyt ensin varmuuden, ettäei tartuteta toisiamme. Eristys on ollut hdnkisesti rankkaa heille yksinään. Voisimme olla laranteenissa yhdessä silloin