Miksen saisi tavata kavereitani nyt kun olen flunssassa?
Olen kutsunut muutaman kaverin illaksi kylään. Kerroin että mulla on pientä flunssaa ja ymmärrän hyvin, jos joku haluaa jäädä sen takia pois. Kaikki kertoi ettei flunssa haittaa vaan ne odottaa iltaa innolla.
Miksi meidän tapaaminen on joidenkin mielestä väärin? Kyllä me kaikki tajutaan, että korona on vaarallinen sairaus ja huonolla tuurilla siihen voi kuolla, vaikka olisi nuorikin. Mutta mikä tässä elämässä olisi täysin turvallista? Me ei haluta elää maailmassa, jossa ihmiselämän pitkittäminen menee kaiken muun edelle.
Me pidetään tekopyhinä kaikkia niitä, jotka vaatii muita noudattamaan kaikkia suosituksia viimeisen päälle. Jos he arvostavat ihmiselämää niin paljon, mikseivät he luovu kaikesta ylimääräisestä ja lahjoita kaikkea mahdollista rahaa vaika Afrikan lasten rokottamiseen? Sillä tavalla saataisiin pelastettua paljon enemmän ihmishenkiä.
Kommentit (40)
Montako kertaa se pitää sanoa; nyt ei nähdä ystäviä. Ollenkaan. Kuinka tyhmä olet?
Ilmeisesti ihmisillä on samanlaisia kavereita kuin millaisia he itsekin ovat. Itse tai omat kaverini eivät menisi kylään kellekään, jolla on edes tavallista flunssaa, saati korona-aikana. Näköjään ap:n sosiaalisissa ympyröissä ollaan todella erilaisia.
Tämä on niin yllättävää, että tulin ihan uteliaaksi. Millaisia te olette, ap? Mikä ikä, koulutus ja työ teillä on kaveriporukassanne? Missä päin Suomea asutte?
Me tauteja varovat olemme keski-ikäisiä (varoimme niitä kyllä ihan samalla lsilla jo opiskelijoina aikoinaan...), akateemisia ja asiantuntijatehtävissä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ihmisillä on samanlaisia kavereita kuin millaisia he itsekin ovat. Itse tai omat kaverini eivät menisi kylään kellekään, jolla on edes tavallista flunssaa, saati korona-aikana. Näköjään ap:n sosiaalisissa ympyröissä ollaan todella erilaisia.
Tämä on niin yllättävää, että tulin ihan uteliaaksi. Millaisia te olette, ap? Mikä ikä, koulutus ja työ teillä on kaveriporukassanne? Missä päin Suomea asutte?
Me tauteja varovat olemme keski-ikäisiä (varoimme niitä kyllä ihan samalla lsilla jo opiskelijoina aikoinaan...), akateemisia ja asiantuntijatehtävissä Helsingissä.
Olen 20+ yliopisto-opiskelija. Illalla kylään tulevat kaverini on samanlaisia, paitsi yksi on jo valmistunut ja on työelämässä. Yhdellä on mies ja lapsi, muut on perheettömiä. Kaksi heistä asuu kommuunissa.
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa se pitää sanoa; nyt ei nähdä ystäviä. Ollenkaan. Kuinka tyhmä olet?
Eikö viestistäni tullut ilmi, että tiedän tapaamisia koskevista suosituksista ja tiedän myös että jotkut paheksuu näiden suositusten rikkomista?
No, yksi sukupolvi nyt vain on kasvatettu *mbesilleiksi. Ei teidän typeryydestänne teitä syytetä, vanhempanne olisi pitänyt upottaa järveen ennen kuin lisääntyivät.
Te nyt vain olette ensimmäinen sukupolvi joka on tutkitusti tyhmempi kuin vanhempansa.
Jos nyt olisitte kaikki ihan terveitä, niin sitten ehkä just ja just voisin olla paheksumatta, mutta kun oikein kerrot olevasi flunssassa, niin sitten ei voi muuta sanoa, kuin että typeriä olette kaikki.
On se väärin siinä mielessä, että aiheuttaa ilmiselvän riskin eli muut voivat saada sinun tautisi. En tunne ketään, joka sen mielellään haluaisi. Kuitenkin jos se ei heitä haittaa, he ovat asiasta sitten tietoisesti päättäneet ottaa riskin. Se on sitten heidän asia, kunhan pitävät huolen siitä, että pysyvät sitten myös kaukana riskiryhmistä omissa piireissään sairastuttuaan. Minun perheessäni tia kaveripiirissä ei oikein tavata, jos on kipeä ja varsinkaan vanhempia ihmisiä.
Herttaista. Yliopisto-opiskelijakin vielä?
Älykkyyden romahdus on fakta.
Ihan sama onko nyt flunssa vai ei. Nyt ei tavata ketään livenä.
Näemmä yliopistoon pääsee nykyään vähän matalammankin ÄO:n ihmiset.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 20+ yliopisto-opiskelija. Illalla kylään tulevat kaverini on samanlaisia, paitsi yksi on jo valmistunut ja on työelämässä. Yhdellä on mies ja lapsi, muut on perheettömiä. Kaksi heistä asuu kommuunissa.
Kyse on siis kehitysasteesta. Silloin esim. kun oli sikainfluenssaepidemia, niin olin myös just päälle parikymppinen opiskelija. En silloin ottanut mitään painetta ja en edes rokotettakaan ottanut, kun ei muka koskenut mua ja jotenkin silloin nuorena pitää itseään niin kuolemattomana ja oli sitä kyllä jotenkin itsekäskin. Maailman käsitti lähinnä minä-näkökulmasta, eikä hahmottanut tai sitten vain välittänyt seurauksista muille. Todennäköisesti hieman vanhempina ette enää olisi tuota mieltä kuin nyt.
Miksei kukaan vastaa esittämiini kysymyksiin? Paheksujia kyllä riittää, mutta eikö kellään ole vastauksia kysymyksiini?
Jäin ihan miettimään aloitusta.
Tuossa voisi olla kyse siitä, että on synnytty hyvinvointivaltioon, jossa on melko lailla monet elämään kuuluvat riskit minimoitu ja vaaralliset tartuntataudit saatu hävitettyä rokotuksilla. Osalle ihmisistä on ehkä syntynyt harha, että vasroja ei enää olisikaan.
Ap, onko kaveripiirissäsi mahdollisesti ns. rokotuskriittisiä ihmisiä myös? Tai sellaisia,jotka haluavat synnyttää kotona tms "luonnonmukaisesti" (hahmottamatta, että synnytys on ollut aina naisten yleisin kuolinsyy ja että sen on poistanut vain moderni sairaanhoito)
ap. kirjoitti:
Miksei kukaan vastaa esittämiini kysymyksiin? Paheksujia kyllä riittää, mutta eikö kellään ole vastauksia kysymyksiini?
Koska tämä sinun provosointisi ei toimi.
MinäMINÄ - ihmiset koolla - mitä siitäkin tulee?
Itku pitkästä ilosta, kuten vanha suomalainen sananlasku sanoo.
Älkää sitten pyytäkö koronaanne mitään hoitoa, koska uhmasitte kieltoa noin typerästi - ette edes vanhempianne ja perhettänne ja meitä muita ihmisiä ajattele yhtään!!??
Siinähän sitten kuolette koronaan keskenänne. Turha vinkua hoitoa jos on rikkonut ohjeistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten kuolette koronaan keskenänne. Turha vinkua hoitoa jos on rikkonut ohjeistuksia.
Kyllä sitä voi siinäkin tapauksessa vinkua ja nuoret ihmiset sitä varmaan saavatkin, olivatpa olleet kuinka varomattomia ja typeriä hyvänsä.
Ymmärrän tuon elämänpitkittämisajatuksen. Noudatan itse ohjeita velvollisuudesta. Ja eipä ainakaan tarvitse kenenkään sairastua vuokseni, joten omatunto pysyy puhtaana.
Joo joo, kyllä me tiedetään teidät minminäihmiset. Kun ei just oma lehmä ole ojassa, niin silloin ei kiinnosta.