Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hitossa hiukset saa leikattua ja siistiksi nyt, kun parturit ja kampaamot ovat pannassa?

Vierailija
13.04.2020 |

Alan pikku hiljaa näyttää umpimetsäläiseltä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten turhamaisuuteen nämäkin terveysrajoitukset sitten kaatuvat? Miettikää vähän käytöstänne te, jotka edelleen käytte kampaajalla, hieronnassa, kynsienhoidossa, kosmetologilla, aromaterapiassa jne. jne..

Vierailija
22/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten turhamaisuuteen nämäkin terveysrajoitukset sitten kaatuvat? Miettikää vähän käytöstänne te, jotka edelleen käytte kampaajalla, hieronnassa, kynsienhoidossa, kosmetologilla, aromaterapiassa jne. jne..

Ei kiinnosta niin kauan kuin minut puolestani pakotetaan vastoin tahtoani käymään töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukanleikkuu koneella hoituu lyhyempikin tukka, kun vaan vähän keskittyy hommaan. Ja sitten ostaa jostain Prismasta vielä saksipaketin, jossa tukanleikkuusakset ja harvennussakset.

Vierailija
24/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pitkät hiukset niin ei ongelmaa mutta ymmärrän jos on lyhyt muotoon leikattu malli. Sellaista itse hankala alkaa siistimään ja ylipitkänä näyttää ei niin hyvältä. Ja muistakaapa ihmiset ettei kaikki kökötä kotonaan vaan käyvät töissä, ovat asiakaspalvelutehtävissä. Joo tietysti tänä aikana ihmiset ehkä ymmärtävät jos jollain tukka repsottaa mutta en nyt lähtis liikaa syyllistämään kampaajalla kävijää.

Vierailija
25/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kampaajalla ihan normaalisti.

Vierailija
26/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kattila päähäs ja leikkaat alta pursuavat hapsut pois. Taustalle youtubesta soimaan jotain banjomusaa.

Vierailija
27/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka on tosi helppo leikata. Katsokaa YouTubesta ohjeita. Oon itse leikannut pitkän, lievästi kerrostetun vuosia itse, ei rahansäästön vaan tiukan aikataulun takia.

Kunnon sakset ja oikeat vetokulmat.

Sama! En ole vuosikausiin käynyt kampaajalla, leikkaan itse. Säästyy rahaa ja aikaa. Yotubesta vaan katsoo mallivideoita ja eikun leikkaamaan!

Vierailija
28/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän nyrsiä ensin kynsisaksilla haivenet lyhyiksi ja vedellä sitten äänettömällä voittajalla kallo klaniksi. Kaulaan vielä lappu: Ei ole syöpää eikä koronaa, mutta ei ollut myöskään kampaajaa. Jo olisinkin komea muija, eiks jee!

Vierailija
29/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukanleikkuu koneella hoituu lyhyempikin tukka, kun vaan vähän keskittyy hommaan. Ja sitten ostaa jostain Prismasta vielä saksipaketin, jossa tukanleikkuusakset ja harvennussakset.

Oppii kyllä hyvin itsekin. Ekan kerran koitin ja lopputulos parempi kuin parturissa.

Vierailija
30/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkät hiukset ja en nyt koronan aikana aio niitä leikkauttaa. Kampaaja tulee niin pitkäksi aikaa niin lähelle väkisinkin, että se tuntuu riskialttiilta tilanteelta. En myöskään ajatellut antaa puolison niitä saksia. Koronan jälkeen sitten vaan reippaasti lyhyemmäksi.

Vierailija
31/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Epäsiisteihin hiuksiin ei kukaan kuole!

Vierailija
32/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti käyn kampaajalla. Pikkukylä ja ei todettuja tartuntoja.

Vierailija
33/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn ainakin kampaajalla ihan normaalisti. En ole muutenkaan hysteerinen.

Jos olet kovin peloissasi, harkitse sellaista kampaajaa joka tekee kotikäyntejä. Hengityssuoja, kertakäyttöhanskat ja desinfiointiaine tekee hiustenleikkuusta aika turvallista. Jos sekään ei riitä, voit mennä suihkuun heti kun hiukset on saatu kuntoon.

Vierailija
34/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläpäin kampaamot on auki.

Onhan ne auki, mutta niihin ei suositella menemään. Kampaaja on alle metrin päässä ja koskettelee käsillään päätäsi.

No minun kampaaja huolehtii hygieniasta.

Aivan, eli lopettaa hengittämisen ja puhumisen siksi aikaa kun leikkaa hiuksiasi :)

Vierailija
35/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka on tosi helppo leikata. Katsokaa YouTubesta ohjeita. Oon itse leikannut pitkän, lievästi kerrostetun vuosia itse, ei rahansäästön vaan tiukan aikataulun takia.

Tämä. Latvojen ja kaksihaaraisten siistiminen itse ei ole kovin vaikeaa, kunhan on terävät sakset. Kotona en lähtisi mitään radikaalia tekemään esim. mallinmuutosta, mutta siistiminen onnistuu kyllä.

Vierailija
36/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten tasaaminen perheenjäseneltä yhden kerran edellisen mallin mukaan ei ole mitään rakettitiedettä. Osta parturisetti, missä hyvät sakset ja kampa ja trimmeri. Leikkaa esim. 1.5 cm joka puolelta lyhemmäksi ja aja koneella niskakarvat. Youtube on täynnä videoita. Ei voi pahasti mennä pieleen ellei olen joku täysin kädentaidoton.

Vierailija
37/37 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eBayssa myydään pitkien hiusten leikkaamiseen sellaisia kapistuksia, joissa märät hiukset laitetaan tasaisesti salvan ja vatupassimaisen yläosan väliin. Sitten leikataan latvoja. On se tyhjää parempi kunhan hiustenleikkaaja tajuaa leikata ohuempia kerroksia kerrallaan eikä leikkaa kuten mieheni kerralla koko hiuspaksuutta koska silloin hiukset väistelevät saksia ja tulee epätasaisuuksia.

Jos ei malta laitteen kotiintulo kanssa niin kannattaa sitten etsiä kotoa vatupassi tai vetää ilman sitä useampi kerros maalarinteippiä vaakasuoraan kerroksittain haluttuun leikkauskohtaan. Leikkaa sitten niiden maalarinteippien yläreunojen mukaan hiukset.

Ohennussaksien omistaja voi aina hieman hälventää pieleen mennyttä leikkauslinjaa napsimalla hiusten latvoja ohennussaksilla pehmeämpilinjaisemmaksi.