Perherauhan julistus. Oikeasti?
Mä olen nyt niin kauan kuin tuo mainos on televisiossa pyörinyt niin miettinyt että onko niitä perheitä OIKEASTI noin paljon joille esim. alkoholi aiheuttaa tukalia tilanteita kotona? Väkivaltaa? LAPSIA kohtaan? Se on todella todella surullista.
Kyllä, olen itsekin tällaisesta perheestä lähtöisin ja se ON kamalaa, en pysty ikinä ymmärtämään kuinka äitini kerta toisensa jälkeen päästi isäni ovesta sisään. Selvinpäin tilanne pysyi hallinnassa mutta alkoholin astuttua kuvioihin nyrkit heilui. Ikinä isä ei kajonnut meihin lapsiin. Mä en pystyis ikinä koskaan tekemään lapsilleni sellaista, laittaisi heitä todistamaan sellaista p*skaa uudestaan ja uudestaan. Yks kerta ja se ois tosta ovesta ulos, adios!
Miten teillä muilla, joilla lapsuudessa samanlaisia kokemuksia, onko millainen perhetilanne tänä päivänä, omassa perheessänne? Aina sanotaan että se lähteminen ei ole niin helppoa, väitän että ei olekaan jos sen yhden kerran antaa anteeksi, sitten toisen ja kolmannen.... kerrasta poikki niin on helpompaa. Kai?
Kunhan tällaista pohdintaa näin pääsiäispyhänä?
Terveisin kahden pienen lapsen äiti, lasten isä muutti pois vuosi sitten mutta vain sen takia että mun rakkaus...se vain loppui, olen todennut että parempi olla ihan ittekseen lasten kanssa :) Exän kanssa hyvät välit, ei ole ollut ikinä väkivaltaa.
Sossu puuttuu kyllä, jos saa tiedon. Ilmoittakaa poliisille, jos naapurista kuuluu tappelun ääniä.