Missähän vaiheessa meikkauksen huonot vaikutukset ihoon alkavat näkyä?
Niin, mietin niitä ikätovereitani, joilla päivästä ja vuodesta toiseen pitää olla pakkelikerros naamalla ja rajaukset silmissä. Kyllähän se ihon kuntoon väistämättä vaikuttaa, itse meikkien vaikutuksen lisäksi se, kun ihoa pitää iltaisin jatkuvasti hangata pestessään meikkejä pois. Ja kajaalia/ripsaria kertyy silmiin vuosikymmenien mittaan jne. Itse en meikkaa ollenkaan, joten uskon että iho pysyy hyvänä.
Kokemuksia?
-N25
Kommentit (14)
Meikki suojaa ihoa. Tärkeää on sen huolellinen puhdistus, ei sillä muuten huonoja vaikutuksia ihoon ole.
No en osaa sanoa mutta jos on nähnyt esim. Tyra Banksin ilman meikkiä niin jestas miten tummat silmänYMPÄRYKSET sillä ihmisellä on. Järkyttävää. En voi olla miettimättä onko meikillä aiheutettua.
No ainaki nyt ku oon ollu kuukauden meikittä niin tuli tosi huono iho ku meikkas.. :D okei johtuu myös ruokavaliosta eli rasvaa syöny.:D
Ei tule mitään huonoja vaikutuksia!
Vierailija kirjoitti:
No en osaa sanoa mutta jos on nähnyt esim. Tyra Banksin ilman meikkiä niin jestas miten tummat silmänYMPÄRYKSET sillä ihmisellä on. Järkyttävää. En voi olla miettimättä onko meikillä aiheutettua.
Ei kai tuo nyt liity meikkiin? Ihon pigmentti voi olla tummempi silmien ympäriltä.
Ei se mitään ala näkymään, jos puhdistaa meikit. Tosin Michael Monroe ei kuulema puhdista silmämeikkiään juuri koskaan, mutta ei se mitenkään näy.
Olen pian 46 vuotias ja olen meikannut 12 vuotiaasta lähtien, mutta ihoni on mainio.
Huolehdipa ap siis omasta nassustasi vain ja anna muiden huolehtia omastaan tai olla huolehtimatta. Muiden naamat eivät ole sinun ongelmasi.
Sua vaan ottaa päähän muut naiset ja niiden kauneus. Ei mitään uutta auringon alla.
Minä olen meikannut 15-vuotiaasta ja nyt olen 60, eikä iho ole huono. Kävin hiljattain poistattamassa pari luomea kasvoista ja plastiikkakirurgi oli sitä mieltä, että mulla on hyvä iho.
Olen meikannut noin 12 vuotiaasta saakka, ja nyt 40v ei ole vielä ollenkaan esim aurinkovaurioita tai ryppyjä. Meikki suojaa, etenkin esim auringolta, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi ihoa pitäisi jotenkin venyttää meikkien takia - ihan normaalisti pesen pesuaineella kasvot oli meikkiä tai ei, ja käytän kasvovetta ja kosteusvoidetta. Mahdolliset silmämeikin jämät poistan kosteusvoiteeseen kastetulla vanulla, eikä sillä tarvitse myöskään hangata eikä ihoa venyttää...
Ainakin meikkivoide suojaa ihoa viimalta. Sellaisilla hipeillä, joilla ei koskaan iho meikkiä, ja iho pakkasen, tuulen ja lämpötilavaihteluiden armoilla on paha couperosa, kuivuutta ja ryppyjä myöskin. Koska täällä näin pohjoisessa on raskaat sääolot.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meikkivoide suojaa ihoa viimalta. Sellaisilla hipeillä, joilla ei koskaan iho meikkiä, ja iho pakkasen, tuulen ja lämpötilavaihteluiden armoilla on paha couperosa, kuivuutta ja ryppyjä myöskin. Koska täällä näin pohjoisessa on raskaat sääolot.
Ei ole mitään noista kuvaamistasi!
N 40
Ajattelitko, että se on aina ja ikuisesti se sama iho sinulla siinä silmässä? Kävitkö lukion bilsan tunneilla koskaan? Solun uusiutuminen jne?
Ei vaikuta ihon päältä värittäminen kyllä mitenkään mihinkään. Suojaa vain auringonvalolta, joka sitten taas oikeasti on haitallista (just sillä solutasolla).
Millä tavalla ajattelet, että se vaikuttaa? Siis ihan konkreettisesti.