Donald Trump: Korona on niin ovela bakteeri, että se pystyy huijaamaan antibiootteja
Vakaa nero on puhunut. Lääketieteen Nobel oranssille miehelle.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-ant…
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt lähinnä teette itsenne naurunalaiseksi.
Ole hyvä ja selitä miten. Minusta nimittäin on aika surkuhupaisaa, ettei Yhdysvaltain presidentti tiedä eroa virusten ja bakteerien välillä.
Jos katsoisit sen puheen, tajuaisit, että siinä kohtaa Trump puhui superbakteereista. Mutta ethän sinä tiedä mitään lähdekritiikistä. Pääasia, että pääset öyhöttämään Trumpin tyhmyyttä :D
Asked by a journalist about the level of testing for the coronavirus across the US, the president answered: “This is a very brilliant enemy. You know, it’s a brilliant enemy. They develop drugs like the antibiotics. You see it. Antibiotics used to solve every problem. Now one of the biggest problems the world has is the germ has gotten so brilliant that the antibiotic can’t keep up with it."
Hän suoraan sanoo tuossa, että aiemmin antibiootit ratkaisivat kaikki ongelmat, mutta nyt tämä "pöpö" on liian fiksu, ettei antibiootitkaan auta.
Laita nyt ihan kiltisti suora linkki siihen puheeseen, jotta kaikki voivat itse tarkistaa asiayhteyden, mitä on sanottu. Vai etkö uskalla, koska paljastuisit valeidenlevittäjäksi?
Linkki löytyy aloitusviestistä.
Eihän ole. Siinä on pelkkä pätkäisy puheesta ja jonkun toimittajan omaa vääristelyä, että siinä kohtaa Trump puhuu nimenomaan koronasta. Etsi nyt se koko puhe ettet tee itsestäsi vielä enemmän idioottia.
Kanssakeskustelijoiden haukkuminen ei tee argumenteistasi yhtään fiksumpia. Minun ei tarvitse kuunnella koko puhetta, kun tuostakin pätkästä kuulee aivan selvästi, että Trump ei oikeasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään. Tuota pätkää ei ole mitenkään muuteltu, se on suora ote Trumpin puheesta.
En ole väittänytkään, että sitä olisi muuteltu. Sinun ei tietenkään tarvitse kuunnella koko puhetta. Sinulle riittää toimittajan maalaama vaihtoehtoinen todellisuus, jossa Trump muka tuossa kohdassa puhuu nimenomaan koronasta ja yhdistää viruksen ja antibiootit toisiinsa :) Minä arvostan faktoja enkä voi sietää sinun kaltaisiasi valehtelijoita.
Sinulla on todistustaakka tässä tilanteessa. Ole hyvä ja todista, että valehtelen. Olet varmastikin kuunnellut koko puheen ja sinulta siis löytynee faktatietoa, kun noin pystyt leimaamaan minut oikopäätä valehtelijaksi.
Ilmeisesti et löytänyt sitä pätkimätöntä puhetta. Voi voi. Tämä olkoon sinulle ensimmäinen harjoitus lähdekritiikin ihmeelliseen maailmaan. Alkuaskeleet voivat pelottaa, koska silloin pitää avata silmät ja lakata uskomasta sokeasti toimittajiin. Etsi ihan itse ja vertaa toimittajan rustaamaan artikkeliin. Mukavaa matkaa :)
En ole yrittänyt etsiä kyseistä puhetta kokonaisuudessaan, koska minulla ei ole todistustaakkaa tässä asiassa. Viestisi perusteella päättelen, että sinä et kykene todistamaan väitteitäsi. Näin ollen tulkitsen puheidesi olevan silkkaa höpötystä.
Se on vanha ja perusteeton mantra että antibiootit eivät tehoaisia viruksiin. Oletteko itse muuten tehneet in-vivo tutkimuksia (jotka eroavat vitrosta muuten) siitä mitä tapahtuu, jos virusviljelmiä altistetaan eri antibiootille? Niin ette ole, ja eivät lääkäritkään ole. Silti vaan suu käy.
En muuten itsekään ole tarkistanut asiaa, mutta lyön vetoa että virusviljelmä ei voi hyvin jos niiden päälle ripottelee antibioottia. Ja tietysti on eroa eri antibioottien välillä, kaikki eivät tehokkaita, mutta joku tehokas löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Joku on siis koittanut selittää trumpille mikä on virus. Tämän verran se tajusi.
Ensireaktio on ollut tuhotkaa se, sen jälkeen pitkä aatumainen raivokohtaus ja sen jälkeen joku on yrittänyt selittää, ettei koronaa pysty tuhoamaan täsmäohjuksella tai antibiooteilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on vanha ja perusteeton mantra että antibiootit eivät tehoaisia viruksiin. Oletteko itse muuten tehneet in-vivo tutkimuksia (jotka eroavat vitrosta muuten) siitä mitä tapahtuu, jos virusviljelmiä altistetaan eri antibiootille? Niin ette ole, ja eivät lääkäritkään ole. Silti vaan suu käy.
En muuten itsekään ole tarkistanut asiaa, mutta lyön vetoa että virusviljelmä ei voi hyvin jos niiden päälle ripottelee antibioottia. Ja tietysti on eroa eri antibioottien välillä, kaikki eivät tehokkaita, mutta joku tehokas löytyy.
Antibiootit eivät tehoa viruksiin, koska viruksilla ei ole elimiä, joiden toimintaa lääke voisi häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antibiootit eivät tehoa viruksiin, koska viruksilla ei ole elimiä, joiden toimintaa lääke voisi häiritä.
Selita
Selitä miten antiviraalit toimivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä ja selitä miten. Minusta nimittäin on aika surkuhupaisaa, ettei Yhdysvaltain presidentti tiedä eroa virusten ja bakteerien välillä.
Jos katsoisit sen puheen, tajuaisit, että siinä kohtaa Trump puhui superbakteereista. Mutta ethän sinä tiedä mitään lähdekritiikistä. Pääasia, että pääset öyhöttämään Trumpin tyhmyyttä :D
Asked by a journalist about the level of testing for the coronavirus across the US, the president answered: “This is a very brilliant enemy. You know, it’s a brilliant enemy. They develop drugs like the antibiotics. You see it. Antibiotics used to solve every problem. Now one of the biggest problems the world has is the germ has gotten so brilliant that the antibiotic can’t keep up with it."
Hän suoraan sanoo tuossa, että aiemmin antibiootit ratkaisivat kaikki ongelmat, mutta nyt tämä "pöpö" on liian fiksu, ettei antibiootitkaan auta.
Laita nyt ihan kiltisti suora linkki siihen puheeseen, jotta kaikki voivat itse tarkistaa asiayhteyden, mitä on sanottu. Vai etkö uskalla, koska paljastuisit valeidenlevittäjäksi?
Eihän ole. Siinä on pelkkä pätkäisy puheesta ja jonkun toimittajan omaa vääristelyä, että siinä kohtaa Trump puhuu nimenomaan koronasta. Etsi nyt se koko puhe ettet tee itsestäsi vielä enemmän idioottia.
Kanssakeskustelijoiden haukkuminen ei tee argumenteistasi yhtään fiksumpia. Minun ei tarvitse kuunnella koko puhetta, kun tuostakin pätkästä kuulee aivan selvästi, että Trump ei oikeasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään. Tuota pätkää ei ole mitenkään muuteltu, se on suora ote Trumpin puheesta.
En ole väittänytkään, että sitä olisi muuteltu. Sinun ei tietenkään tarvitse kuunnella koko puhetta. Sinulle riittää toimittajan maalaama vaihtoehtoinen todellisuus, jossa Trump muka tuossa kohdassa puhuu nimenomaan koronasta ja yhdistää viruksen ja antibiootit toisiinsa :) Minä arvostan faktoja enkä voi sietää sinun kaltaisiasi valehtelijoita.
Sinulla on todistustaakka tässä tilanteessa. Ole hyvä ja todista, että valehtelen. Olet varmastikin kuunnellut koko puheen ja sinulta siis löytynee faktatietoa, kun noin pystyt leimaamaan minut oikopäätä valehtelijaksi.
Ilmeisesti et löytänyt sitä pätkimätöntä puhetta. Voi voi. Tämä olkoon sinulle ensimmäinen harjoitus lähdekritiikin ihmeelliseen maailmaan. Alkuaskeleet voivat pelottaa, koska silloin pitää avata silmät ja lakata uskomasta sokeasti toimittajiin. Etsi ihan itse ja vertaa toimittajan rustaamaan artikkeliin. Mukavaa matkaa :)
En ole yrittänyt etsiä kyseistä puhetta kokonaisuudessaan, koska minulla ei ole todistustaakkaa tässä asiassa. Viestisi perusteella päättelen, että sinä et kykene todistamaan väitteitäsi. Näin ollen tulkitsen puheidesi olevan silkkaa höpötystä.
Edes tuossa pätkityssä videossa Trump ei väitä viruksen olevan taltutettavissa antibiooteilla. Eli sinä valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selita
Selitä miten antiviraalit toimivat?
Ne tuhoavat viruksia tai estävät niiden toiminnan kokonaan tai osittain. Antiviraalisissa lääkkeissä on se ongelma, että on vaikea kehittää lääkettä, joka vaikuttaa pelkästään virukseen eikä myös siihen soluun, johon virus asettautunut.
En kyllä tiedä miten tämä liittyy antibiootteihin, mutta vastasinpa nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes tuossa pätkityssä videossa Trump ei väitä viruksen olevan taltutettavissa antibiooteilla. Eli sinä valehtelet.
Hän sanoo, että tämä pöpö on niin nerokas, ettei antibiootitkaan pysy perässä. Hän ei siis tiedä viruksen ja bakteerin eroa, koska muuten hänelle olisi päivänselvää, ettei pöpön nerokkuudella ole mitään vaikutusta siihen, etteivät antibiootit tehoa tähän virukseen, koska ne eivät tehoa muutenkaan viruksiin. En näe edelleenkään miten olen muka valehdellut.
Donald Trump on jo hyvin vanha mies. 73 vuotiaana moni on jo vanhainkodissa. Ikä valitettavasti näkyy sanoissa takelteluna, toisteluna ja näkyvänä väsymisenä. Mielestäni näihin pesteihin olisi hyvä olla yläikäraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump, tuo Amerikan persu. Periaatteesta pitää olla sitä mieltä, että toopehan se on. Kuuntelematta loppuun, mieluummin ennakolta.
Niinpä, hemmetin hyvin saadaankin asiat käsiteltyä ja ylipäänsä tulemaan toimeen toistemme kanssa tässä maailmassa kun jo ennakolta tuomitaan ja torjutaan kaikki sanomiset sen mukaan kuka ne sanoo...
Heh. Ja ruikuti ruikuti taas. Niin trumpetistit kuin nämä kotoperäiset populistit eivät ole muuta viime vuosina tehnytkään kuin levittänyt vhapuheita, maalittanut työtään tekeviä virkamiehiä, toimittajia, professoreita, jopa tutkijoit. Vääristellyt, nimitellyt törkypuheilla, kylvänyt epäsopua niin paljon kuin on prse kestänyt koneen äärellä istumista, on ollut s'vakkihuoraa ja vaikka mitä kivaa, mutta ei juuri mitään rakentavaa tai mitään sellaista, jolle voisi mitään yhteistyötä (herranen aika sentään) kehitellä.
Ja nyt hupsista heijaa, nyt sen halveeratun vastapuolen pitäisikin suvaita ja paljon. Mitä, mitä? Eikö se halveksiva puhe olekaan kivaa, kun se sattuu omille kohille, mitä? Eikös sen teidän kuuluisa mottonne ole, että te joukolla heti poistatte varmistimen kun kuulette edes ko sanan siis s'vaisevaisuus? Ja minullekin s'vaitsemattomuus sopii paremmin, minä kun en voi sietää sellaisia tyhjäpäitä, jotka kuvittelevat olevansa viisaita ja katsovat olevansa oikeutettuja tuomitsemaan ja halveksimaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Donald Trump on jo hyvin vanha mies. 73 vuotiaana moni on jo vanhainkodissa. Ikä valitettavasti näkyy sanoissa takelteluna, toisteluna ja näkyvänä väsymisenä. Mielestäni näihin pesteihin olisi hyvä olla yläikäraja.
Sen ukon kaikki puheet on kuin tyhmän 5 vuotiaan tajunnanvirtaa kun se yksinkertaistaa asiat itselleen käsitettävään muotoon, unohtaa yksityiskohtia, keksii itse uusia, ja aina välillä päätyy kohtiin jossa ei itsekään muista mistä oli puhumassa.
Eipä sinänsä, kilpailijansa pitää melkein yhtä sekavia puheita, mutta erona on ehkä ylimielinen vastuuttomuus, itsekeskeisyys ja suora pahantahtoisuus + kostonhimo joka trumpista ja trumpin teoista huokuu.
Epäilemättä tuo oranssi töyhtöhyyppä on putinin mieliehdokas ja siksi saammekin vuoden loppuun asti ainakin kuulla trumppia kannattavaa spämmiä.
Minkälainen taso tällä palstalla on, kun kuvitellaan että sivistysmaassa presidentti päättäisi lääketieteellisistä asioista (toki Etelä-Amerikassa jossain maassa niinkin tapahtuu). Presidentin tai pääministerin tehtävä kriisiaikana on asiantuntijoiden neuvomana varoittaa kansankielellä ihmisiä noudattamaan lääkäreiden antamia ohjeita ja myös rauhoittaa, että epidemiasta selvitään.
Ja kyllä se germ tarkoittaa nimenomaan pöpöä.
Mutta ehkä oma elämä on helpompaa, kun saa jotakuta vihata niin että punaista näkee, kun sokeana lukee varsin tarkoitushakuisia uutisia, toki välillä ovat oikeassa. Jälkeenpäin voidaan varmaan nähdä, miten hyvä likasanko Trumppi on ollut, sinne saa kaikena ahdistuksensa purkaa, ei tarvitse paljon itse ajatella.
Ja tuo pöpö on kyllä todella pirullinen, on jopa viitteitä siitä, että se mutatoituu helpommin leviäväksi.
Joten ruvetkaa nyt ompelemaan niitä naamasuojia.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen taso tällä palstalla on, kun kuvitellaan että sivistysmaassa presidentti päättäisi lääketieteellisistä asioista (toki Etelä-Amerikassa jossain maassa niinkin tapahtuu). Presidentin tai pääministerin tehtävä kriisiaikana on asiantuntijoiden neuvomana varoittaa kansankielellä ihmisiä noudattamaan lääkäreiden antamia ohjeita ja myös rauhoittaa, että epidemiasta selvitään.
Ja kyllä se germ tarkoittaa nimenomaan pöpöä.
Mutta ehkä oma elämä on helpompaa, kun saa jotakuta vihata niin että punaista näkee, kun sokeana lukee varsin tarkoitushakuisia uutisia, toki välillä ovat oikeassa. Jälkeenpäin voidaan varmaan nähdä, miten hyvä likasanko Trumppi on ollut, sinne saa kaikena ahdistuksensa purkaa, ei tarvitse paljon itse ajatella.
Ja tuo pöpö on kyllä todella pirullinen, on jopa viitteitä siitä, että se mutatoituu helpommin leviäväksi.
Joten ruvetkaa nyt ompelemaan niitä naamasuojia.
Kuten joku amerikkalainen totesi, on ikävä presidenttiä joka osaa puhua kokonaisia lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mielenkiintoinen pointti. Sillä esim. pitkänä kuurina(kuukausia) syödyt makrolidiantibiootit tehoavat esim. tietyn tyyppisen astman hoidossa erittäin hyvin. Ja vaikutusmekanismia ei vielä täysin tunneta. Ja astmahan on tulehduksellinen sairaus ja autoimmuunijärjestelmän sairaus. Eli vaikka antibiootit eivät suoraan tapa viruksia, jotkut antibiootit voivat olla hyödyksi ihmisen omalle puolustusjärjestelmälle vaikeissa tulehdussairauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä tuo oranssi töyhtöhyyppä on putinin mieliehdokas ja siksi saammekin vuoden loppuun asti ainakin kuulla trumppia kannattavaa spämmiä.
Ilmeisesti ihan oikeasti haluat uskoa, että tuo hellimäsi olkiukko selittää muka jotain. Näin siis vasuri saa yönsä nukuttua, valheessa.
Donald Trump on niin ovela bakteeri, että se huijaa Yhdysvaltojen lisäksi monia muita valtioita.
Rob C2 hours ago
I’m a conservative and a Trump supporter, but I’m a bit embarrassed that the Republican Party continues to defend him in this crisis. I’m watching his press conferences, and I do not see Presidential responses to the media but rather childish returns. I only wish the GOP had an alternative for November, because I cannot vote for Trump again.
ReplyReplies (243)
1,234243
https://currently.att.yahoo.com/entertainment/fox-friends-weekend-co-ho…
Paasiaisaamun twiitti Trumpilta.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa "antibiootteja" viruksiakin vastaan, eli tässä on nyt mahdollista että Trump puhui joko ylemmän tietämyksen tai hyvin alhaisen tietämyksen puitteissa. En usko, että kuitenkaan ihan päästänsä tuota heitti tässä kohtaa.
Ei ole, koska nimitys tulee juuri bakteerista.
Joku on siis koittanut selittää trumpille mikä on virus. Tämän verran se tajusi.