Mihin jotkut tarvitsevat ne kaikki kasvojenhoitotuotteet?
On kasvojenpuhdistusainetta, kasvovettä ja kasvovoidetta, mitä muuta vielä.
Jotkut käyvät aamulla suihkussa joten ymmärrän, että silloin täytyy illalla meikit pestä, jolloin kasvojenpuhdistusaineen ymmärrän. Mutta illalla suihkussa käyvät, mihin te tarvitsette niitä? Siis oikeasti, en mä tiedä. En käytä itse meikkivoidetta atooppisen ihoni takia, laitan vain kulmat ja välillä ripsaria. Nämä molemmat lähtee Sebamedilla, vaikka ripsari on vedenkestävää. Eikö meikkivoide ym. lähde normaaleilla pesuaineilla? Entä mikä on kasvoveden merkitys, entä miksi pitäisi olla erikseen kasvovoide? Siihenkin Ceralan on mielestäni oikein passeli, niin kuin muunkin vartalon rasvaamiseen.
Alapeukkuja varmaan satelee, mutta haluan tietää miksi käytätte edellä mainittuja tuotteita. Jos esim. kasvovedestä voisi olla jotain hyötyä tälle taas ihottumaan lehahtaneelle naamalleni, niin voisin kokeillakin. Nyt pidän noita aineita vain turhana rahanmenona, kun niillä Sebamedilla ja Ceralanilla luulen pärjääväni.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän päivittäin 5-8 eri ainetta kasvoille enkä halua luopua yhdestäkään. Iho voi hyvin ja tykkään nyhrätä tuollaisten juttujen kanssa :)
Niin minäkin silloin nuorempana, nyt huvittaa moinen turha näpeltäminen. Tummelikin kelpaa hyvin, jos iho kuivalta tuntuu.
Illalla suihkussa meikinpoistogeeli poistamaan kunnolla meikit, on vartalosaippuaa hellävaraisempi kasvoille ja ei ärsytä silmiä, sekä poistaa meikkivoiteen paremmin. Silmänpoistoaineella poistetaan silmämeikit jotka ei lähde meikinpoistogeelillä, silmämeikinpoistoaine on öljypohjainen.
Jos et meikkaa, et tietenkään tarvitse meikinpoistoaineitakaan.
Kasvovoide on kevyempää kuin muulle vartalolle käytettävä voide, ei tuki ihohuokosia eikä pahenna aknea. Silmänympärysvoide taas tasoittaa turvotusta ja sopii herkälle silmänympärysiholle paremmin.
Käytän pääasiassa Lidlin ihonhoitotuotteita, vaikuttavat aineet samat kuin kalliimmissa ja hinta on aivan murto-osa.
No kasvovesi kosteuttaa ihoa (niitäkin on erilaisia, itse käytän kosteuttavia) puhdistusaineella poistetaan meikki (ne lähtee kosteusvoiteellakin, saippuaa en laittaisi) ja sitten käytän c-vitamiiniseerumia (heleyttää) yövoidetta, päivävoidetta ja joskus öljyjä. Sitä en tiedä mikä näistä atoopikolle sopii. Kokeile niin huomaat itse, mikä sinulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Illalla suihkussa meikinpoistogeeli poistamaan kunnolla meikit, on vartalosaippuaa hellävaraisempi kasvoille ja ei ärsytä silmiä, sekä poistaa meikkivoiteen paremmin. Silmänpoistoaineella poistetaan silmämeikit jotka ei lähde meikinpoistogeelillä, silmämeikinpoistoaine on öljypohjainen.
Jos et meikkaa, et tietenkään tarvitse meikinpoistoaineitakaan.
Kasvovoide on kevyempää kuin muulle vartalolle käytettävä voide, ei tuki ihohuokosia eikä pahenna aknea. Silmänympärysvoide taas tasoittaa turvotusta ja sopii herkälle silmänympärysiholle paremmin.
Käytän pääasiassa Lidlin ihonhoitotuotteita, vaikuttavat aineet samat kuin kalliimmissa ja hinta on aivan murto-osa.
Kiitos tästä kattavasta vastauksestasi! Tämän perusteella aloin miettiä, että ehkä minunkin kannattaisi kokeilla jotain muutakin kuin sitä Sebamedia ja Ceralania. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän päivittäin 5-8 eri ainetta kasvoille enkä halua luopua yhdestäkään. Iho voi hyvin ja tykkään nyhrätä tuollaisten juttujen kanssa :)
Niin minäkin silloin nuorempana, nyt huvittaa moinen turha näpeltäminen. Tummelikin kelpaa hyvin, jos iho kuivalta tuntuu.
Mä olen nyt yli nelikymppisenä innostunut (uudelleen) näistä ihonhoitojutuista. Joskus nuorena tykkäsin, sitten se unohtui mutta nyt olen taas alkanut huolehtimaan ihostani.
Olisiko kellään sitten suositella jotain näistä tuotteista, että millainen voisi atoopikolle sopia?
Ap
Olen ihmetellyt samaa. Tosiasia kuitenkin on, että kauneus lähtee sisältä, myös ihon. Liikunta, terveellinen ruokavalio, riittävä lepo. Noiden puutteita ei tökötit pelasta. Ex vaimo ei kehdannut eikä vieläkään kehtaa olla täysin ilman meikkiä edes perheen kesken kotona. Tyttärelle tuputtaa päivittäistä hiustenpesua, sitä ja tätä ainetta vaikkei ole edes murrosiässä vielä. Eikä väliä sillä että hampaat mätänee suuhun ja ruokavalio koostuu vehnäjauhosta ja sokerista.
Alapeukkuja sen kuin heruu täällä niille jotka eivät käytä hirmuista arsenaalia tuotteita kasvoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut käyttää silmänympärysvoidetta ja kasvovoidetta aina ikääni sopien 20-vuotiaasta. Nyt olen 50-vuotias, minua luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin olen. Tosin olen perinyt hyvät geenit ja elänyt terveellisesti. Olen atoopikko, mutta aikuisiällä ainakin kasvojen iho voinut ihan hyvin. Pesen meikit Nivean edullisella maidolla ja Nivean kasvovesi sen jälkeen. Nykyään käytän voiteissa Chanel, Kanebo, Sisley, siis panostan voiteisiin. Ovat hintavia, mutta sopivat ainakin minun iholleni ja tuloksen huomaa.
Noo, todenäköisesti sulla(kin) ne geenit ja ihotyyppi vaikuttaa paljon enemmän kuin noi Chanelit.
Itse olen 48-vuotias ja samoin aina luullaan yli kymmenen vuotta nuoremmaksi, tosin olen myös kasvonpiirteiltäni "babyface" ja edelleen hyvin rypytön iho. Ihonhoito on ollut teinistä saakk avähän vaihtelevasti hyvä kasvojenpuhdistusaine + yleisrasva. nuorempana haksahdin just kalliimpiin, pitkään käytin Biothermiä ja Lancomea puhdistukseen, mutta jo reilusti kymmenen vuotta käytänyt Lidl:n puhdistusgeeliä, ensin löysin sen ulkomailla asuessamme ja sittenhän sitä sai jo Suomestakin.
Välillä ostan jotain Biothermin ja Cliniquen kasvovoiteita ja onhan ne ihanan ylellisiä, tuoksuvat ja levittyvät samettisesti, mutta ei ne lopputulokseen vaikuta itselläni kyllä mitenkään. Yleensä käytän apteekin Aqualan -voidetta - ei liian rasvainen, mutta pikkuisen kuivemmalle iholle sopivan kosteuttava.
Mulla on kaksi tytärtä, joista toisella on ollut aika pahakin akne, ihan lääkärillä hoidettu. Satoja ja satoja euroje mennyt erilaisiin juttuihin sitä ihoa hoidettaessa, eikä ne tökötit sitä kauheasti parantaneet. Nyt 19 v. alkaa olla ohi mennyt ongelma. Itselläni on ollut teininä ehkä viisi finniä ikinä, eli en tiedä mistä hänelle tuo tuli. Elintavat hyvin terveelliset ja 13-vuotiaasta kasvissyöjä. Toisella tyttärellä minun ihoni ja ylläri, just se aqualan ainoana hoitotuotteena käytössä ja pesee kasvot samoin Cien kasvojenpuhdistusgeelillä. Syö suklaata jos huvittaa, ei näy naamassa - siskolla se lehautti aina naaman kukkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille osataan luoda kaikenlaisia "tarpeita".
Naisille siis. Miehet jännästi pärjää ilman jalkavoiteita, käsivoiteita ja kasvovesiä.
Mies saa näitä työn puolesta ilmaiseksi ja tykkää ilahduttaa minua. Nyt on käytössä jokin kallis silmänympärysvoide ja kasvorasva. Muuten pesen kasvot teepuuöljy palasaippualla ja laitan kasvovettä kun muistan, viimeaikoina useammin kun kaula lehahti aloitettuani treenaamaan enemmän.
Kaiken näköisiä purkkeja löytyy, harva on oikeasti käytössä. Ihoni on aika helppo.
Vierailija kirjoitti:
Ceralan tukkii ihohuokoset, ei sitä voi kasvovoiteena käyttää.
Millä perusteella?
Suosittelisin kääntymään kosmetologin puoleen. Hän on ihonhoidon ammattilainen ja osaa valita oikeanlaisen hoidon ja tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille osataan luoda kaikenlaisia "tarpeita".
Naisille siis. Miehet jännästi pärjää ilman jalkavoiteita, käsivoiteita ja kasvovesiä.
No luepa vaikka jalkojenhoudon lehtorin ohjeet Hesarista minä väitän -sarjasta. Normaalit voiteet eivät ole tarpeeksi rasvaisia jalkoihin. Jos jalkouhin tulee kovettunutta ihoa ja halkeamia, se vaikuttaa kävelyyn ja voi aiheuttaa mm. nk. liikavarpaita ja asentovirheitä.
Kasvovesiatä en niin tiedä, kun en käytä, mutta käsittääkseni monet niistä supiatavat ihohuokosia. Jos käyttää meikkipohjaa ja ylipäätään meikkaa enemmän, sitä ihoa pitää sitten hoitaakin. Mä en juuri meikkaa, enkä yksinkertaisesti jaksa perehtyä ihonhoitoon.
Mä pesen kasvot vauvan saippualla ja päälle humektania:D tosin nyt olen ottanut käyttöön myös Lidlin silmänympärysvoiteen ja jonkun miehen ostaman sikakalliin seerumin. Ikää kuitenkin jo 40
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin kääntymään kosmetologin puoleen. Hän on ihonhoidon ammattilainen ja osaa valita oikeanlaisen hoidon ja tuotteet.
Joo, täytyy varailla aikaa kunhan tämä koronatilanne helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, täytyy varailla aikaa kunhan tämä koronatilanne helpottaa.
Tämä siis ap, puumerkki jäi.
Jos pesen kasvoja vedellä enkä laita heti perään kasvovettä, kasvojen kosteustasapaino heittää ja kasvoja kiristää ja iho on kuiva. Jos pesen jollain saippualla kasvoja, se vasta kirveleekin ja kuivattaa. Iho on pintakuivainen rasvainen iho. Jos iho pääsee liian kuivaksi, tuottaa se liikaa talia ja jos iho pääsee liian rasvaiseksi, tuottaa sekin epäpuhtauksia. Eli tuotteiden avulla yritetään pitää iho hyvänä. Seerumit kirkastaa ihoa ja sitoo kosteutta, yöseerumin ansiosta iho on pehmeä aamulla ja koskeussuihkeet kosteuttavat mikäli meikki tuntuu kiristävän ihoa eli iho on päässyt liian kuivaksi. Kosteusvoiteiden tarkoitus on kosteuttaa, ehkäistä ikääntymistä, kuivuutta ja saada meikki näyttämään ja pysymään paremmalta. Sitten on kaikki meikkeihin liittyvät pohjustusvoiteista kiinnityssuihkeisiin, joilla omat tarkoituksensa. Jne.
Kumpikin ihojen ääripäitä ja varmasti yhtä ärsyttäviä ja kurjia, omalla tavallaan.