Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudenmaan sulkua olisi järkevintä jatkaa.

Vierailija
12.04.2020 |

Pääministeri Marini höpinöistä huolimatta tuo Uudenmaan eristys ja liikkumisen sulku muualle maahan olisi kyllä järkevintä pitää voimassa ainakin tämän kuun loppuun.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tämä hesalaisten ja uusmaalaisten sairaaloisen hirveä hinku landelle. Koettakaa nyt vaan kestää. Ei ne teidän mökit sieltä maalta minnekään katoa, mutta se mökkinne naapurin paikallinen vanhapariskunta voi sairastua erittäin vakavasti sen teidän mökkiviikonloppunne takia.

Vierailija
62/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä mistä te tiedätte että uusmaalaiset ovat tunkeneet sankoin joukoin pois täältä. Mun tutuista ei ainakaan kukaan ole lähtenyt minnekään. Mistä erotatte jossain kaupassa että kuka on mistäkin lähtenyt? Mistä te erotatte vaikka Hyvinkääläinen Riihimäkiläisestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä tämä hesalaisten ja uusmaalaisten sairaaloisen hirveä hinku landelle. Koettakaa nyt vaan kestää. Ei ne teidän mökit sieltä maalta minnekään katoa, mutta se mökkinne naapurin paikallinen vanhapariskunta voi sairastua erittäin vakavasti sen teidän mökkiviikonloppunne takia.

Ai silloinkin kun lähimpään mökkinaapuriin 1,5 km? Epäilen suuresti tarttumavaaraa. Pelkkä uusimaalaisuus ei myöskään tartuta ketään, vaikka niin saattaisi kommenteista päätellä. Ja vihamielisten asenteiden ärsyynnyttämänä tuon tosiaankin vastaisuudessa ruuat ja muut tarvikkeet (maalit , remppatarvikkeet ym.) Helsingistä, enkä enää tue mökkipaikkakunnan elinkeinoja. Saattaa olla ikävää ko. paikkakuntien taloudelle, mutta väliäkös sillä minulle.

Vierailija
64/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tiedä mistä te tiedätte että uusmaalaiset ovat tunkeneet sankoin joukoin pois täältä. Mun tutuista ei ainakaan kukaan ole lähtenyt minnekään. Mistä erotatte jossain kaupassa että kuka on mistäkin lähtenyt? Mistä te erotatte vaikka Hyvinkääläinen Riihimäkiläisestä?

No ihan vaan kuule seuraamalla valtakunnan uutiskanavia ja poliisin uutisointia käännytetyistä asiattomista kulkijoista noilta pääväylien tiesuluilta.

Vierailija
65/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pääsiäinen on ohi niin Uudenmaan sulla ei ole enää mitään mieltä. Huomisesta lähtien se on vaan huonosti käytetty aikaa poliisille.

Se että ei lähdetty pääsiäiseksi ympäri Suomea Uudeltamaalta oli järkevä. Tästä eteenpäin ei niinkään.

Vierailija
66/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan kuule seuraamalla valtakunnan uutiskanavia ja poliisin uutisointia käännytetyistä asiattomista kulkijoista noilta pääväylien tiesuluilta.

Ne käännytetyt ovat pyrkineet Uudellemaalle 🤦‍♀️ ei sieltä pois...

Vierailija
67/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pitäisi Uudenmaan eristystä jatkaa, mutta sen lisäksi eristää muutkin isommat kaupungit, lappi, Ahvenanmaa.

Kaikki isot kaupungit eristettävä.Mikäs oikeus on Hämeenlinnasta ajella Tuuriin muhinoimaan?Kaikille rajoituksia,kun eivät muuta teekkään ,kun uusimaalaisia syyttelevät.

Vierailija
68/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Uudenmaan ulkopuolella ole niin paljoa tartuntoja?? Voin kertoa! Koska täällä perähikiällä ei suostuta testaamaan ketään! Minä ja kolme tuttavaani olemme vaatineet testejä useita kertoja, koska meillä korkea kuume, kuivaa yskää, kurkkukipua, vatsatautia ym, mutta EI emme pääse testeihin! 

Juu ei tässä meidän pikkukunnassa ole olevinaan kuin vasta 5 tapausta. No ei kai niitä ole, kun ketään ei testata! Naurettavaa!

Vierailija
69/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Uudenmaan ulkopuolella ole niin paljoa tartuntoja?? Voin kertoa! Koska täällä perähikiällä ei suostuta testaamaan ketään! Minä ja kolme tuttavaani olemme vaatineet testejä useita kertoja, koska meillä korkea kuume, kuivaa yskää, kurkkukipua, vatsatautia ym, mutta EI emme pääse testeihin! 

Juu ei tässä meidän pikkukunnassa ole olevinaan kuin vasta 5 tapausta. No ei kai niitä ole, kun ketään ei testata! Naurettavaa!

ja se kunta oli??? niin, sitähän minäkin. jos siellä sinun pikkuisessa kunnassa olisi 5 sairastapausta, niin sehän kiilaisi jo tilastoissa uudenmaan rinnalle. koetetaan vaan pysyä terveinä ja kunnossa. kaikkea hyvää:)

Vierailija
70/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0bf65b59-69b1-4d28-bdd8-c55bf4c4…

Eli vain Hus testannut koronaa pääsiäisen aikaan, eli näin muut maakunnat yrittävät saada Uudenmaan eristyksen jatkumaan.

Vierailija
71/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja se kunta oli??? niin, sitähän minäkin. jos siellä sinun pikkuisessa kunnassa olisi 5 sairastapausta, niin sehän kiilaisi jo tilastoissa uudenmaan rinnalle. koetetaan vaan pysyä terveinä ja kunnossa. kaikkea hyvää:)

Tämä perähikiä alkaa V:llä. Ja ei varmaan ole sinun mielestäsi pikkukunta noin 20 000 asukkaalla, mutta minun mielestäni on. Ja pointti oli se, ettei täällä pääse edes selkeillä oireilla testeihin! Eikö se nyt luulisi olevan kaikkien edun mukaista, että saataisiin ihan oikeasti jonkinlainen kokonaiskuva taudin levinneisyydestä. Eli testausta testausta testausta! Olisi suotavaa, että edes meidät oireiset testattaisiin!

Vierailija
72/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Joku puupää oli ajellut Oulusta Uudenmaan rajalle testaamaan pääsiskös läpi. Ja varmaan useamman pysähdyksen taktiikalla.

Vierailija
73/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Joku puupää oli ajellut Oulusta Uudenmaan rajalle testaamaan pääsiskös läpi. Ja varmaan useamman pysähdyksen taktiikalla.

Onneksi Oulussa ei ole koronaa, vaan ainoastaan uusmaalaisilla mökkiläisillä.

Vierailija
74/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi av-hysterianlietsojat eivät päätä tällaisista asioista, oltaisiin nimittäin kaikki kotona piilossa vielä joulukuussakin. 

75/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suurinta osaa ainakaan nuorempia uusimaalaisia sulku ei kosketa mitenkään, koska eivät he täältä mihinkään böndelle olisi lähdössä, sulku tai ei. Mitä he siellä tekisivät? Enemmän taitaa harmittaa se, ettei pääse ulkomaille, kuin että jää kauan odotettu Seinäjoen reissu tekemättä.

Vierailija
76/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi HUSin alueella sitten testataan eniten, johtunee kait hyvin pitkälle sen valtavista resursseista. Resursseista jotka ovat aivan toista luokkaa, kuin jossain muualla Suomessa.

Minusta se on hyvä asia, että HUS in alueella, eli missä myös asukastiheys on maan suurin testataan.

Jos teidän mielestä Uusimaan karanteeni on turhaa hätävarjelun liioittelua, niin silloin aivan samaa voi sanoa myös hallituksen yli 70 v. kohtelusta ja heidän julistamisestaan tavallaan kakkosluokan kansalaisiksi näennäisesti kauniiden, mutta todellisuudessa tekaistuin perusteluin.

Vierailija
77/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska tauti hiipuu jo eikä sinne maalle kuvitteellisesti rynnänneet mökkiläisetkään saaneet tautia tuoduksi.

Vierailija
78/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri uutisoitiin, että Meri-Lapissa tms, missä on yksi Suomen suhteellisesti suurimmista koronaepidemioista, ihmiset eivät ole noudattaneet karanteenimääräyksiä.

Syynä lienee se, ettö maalla kuvitellaan, etyä koronaa on vain Uudellamaalla ja jos se suljetaan,niin muualla ollaan turvassa. Sehän on ihan harhaluulo.

Uudenmaan sulkemiselle ei ole enää perusteita nyt,kun virus on levinnyt joka puolelle. Sen sijaan pitää siirtyä koko maata koskeviin liikkumisrajoituksiin, jotta väki tajuaa perähikäälläkin, että korona koskee heitäkin, eivätkä levitä sitä.

Kemissä asuneena voin allekirjoittaa tuon, että siellä ja Lapissa yleensäkin ihmiset on aivan käsittämättömiä juntteja. Kyllä ne tietää että ei koronalta olla turvassa sielläkään, mutta ne kiukuttelee "tyttöhallitukselle" ja kuvittelevat olevansa jotenkin kuolemattomia. 

Onneksi pääsin pois tuolta Perämeren persreiästä. 

Vierailija
79/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä olisi pitää sulut voimassa kuukauden loppuun ja entä nuo golfkentät? Mitäs niille?

Vierailija
80/101 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa suomalaisista siis vaatii toisten suomalaisten perusoikeuksia polejttavaksi. Ihan uskomatonta! Onneksi tämä ei ole lauman huutoäänestys. Juuri YLEn pääuutislähetyksessä kommentaattori sanoi, että sulkua voidaan jatkaa vaan, jos se on välttämätöntä. Välttämätön syy ei ole se, että joku muu pelkää saavansa tarunnan uusmaalaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän