Eikö suomessa saa e-pillereitä jos ei anna lääärin tutkia sukupuolielimiä?
Ihmekö kun moni on pyytänyt minua ostamaan pharmacy : systä ja tuomaan mukanani suomeen.
Kommentit (77)
Mä oon kahdesti hakenut ehkäisyneuvolasta pillerit. Ekalla kerralla tutkittiin toosaa, koska olin raskaana ja halusin abortin. Toisella kerralla ei.
Suomessa on sosialismi jossa tälläinen ihmisarvoa alentava kontrolli on mahdollista, vapaassa maailmassa ei tulisi kuuloonkaan.
Romaniassa Nicolae Ceaușescu määräsi myös naisille kaikenlaista perverssejä kokeita.
Riippuu varmaan terveskeskuksesta. Joissain paikoissa reseptin uusimisen ehtona on käynti tarkastuksessa, toisaalla uusitaan näkemättä asiakasta.
Itse sain alaikäisenä ehkäisypillerit ilman ronkkimista, Vantaalla asuessani valehtelin lääkärille vastikään käyneeni gynetarkastuksessa, jotta saisin reseptin ilman tarkastusta. Kärsin järjettömästä ahdistuksesta mitä tulee gynekologisiin toimenpiteisiin, tämän takia en harrasta seksiäkään tällä hetkellä.
Mun 18 v tytär on saanut e-pillerit moneen kertaan ilmaiseksi kouluterkalta ja ehkäisyneuvolasta (16 v alkaen). Käyttötarkoitus on runsaat epäsäännölliset kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun 18 v tytär on saanut e-pillerit moneen kertaan ilmaiseksi kouluterkalta ja ehkäisyneuvolasta (16 v alkaen). Käyttötarkoitus on runsaat epäsäännölliset kuukautiset.
...ja siis ilman alapään tutkimista joka kerta...
Naisen vartalo on todellakin suomessa valtion omaisuutta. Naisilla ei ole oikeasti oikeutta omaan kehoonsa vaikka näin väitetään. Käytännössä lääkäri päättää mitä naiselle tehdään.
Kyllä saa. Oon syönyt pillereitä kivuliaisiin kuukautisiin siitä asti kun olin 16 ja ensimmäisen kerran mut tutkittiin viime vuonna (mun vaatimuksesta) ollessani 24, kun epäilin vahvasti, että mulla on endometrioosi.
Mikä ongelma siinä on, että tehdään alapäätutkimus? Onhan se hyvä katsoa, että kaikki on okei, ennenkuin syötetään hormoneita. Sitten, jos niistä jotain erikoista haittaa tulee, on jotain tietoa, millainen tilanne oli ennen niitä.
Alapäätutkimus on naisen etu. Vai pitäisikö kaikessa lääkärinhoidossa palata aikaan, jolloin nukesta näytettiin, mihin kohtaan sattuu?
Ja ylipäätään on hyvä opetella eroon sukupuolielimiin liittyvästä häpeästä. On niin paljon helpompi hakea apua erilaisiin virtsateiden ja vaginan vaivoihin, kun ei hävetä ja nolostuta niin paljon ainakaan. Ahdistaa lukea, miten monet naiset kärsivät hiljaa erilaisista alapään vaivoista kun eivät kehtaa mennä lääkäriin.
hohhoijakkaa. eiköhän ole ihan naisten oman TERVEYDEN hyväksi jos lekuri tahtoo "sinne" kurkata ja tunkea instrumenttinsa. Olisitte ees kiitollisia!
Itse näen ongelmana pikemminkin sen, että ei tutkita edes silloin, kun on tarve.
Minua ei kyllä haittaa sisätutkimus. Eikä lääkärin sukupuoli, paitsi ehkä toiseen suuntaan: Yksityisen miespuoliset gynekologit ovat olleet parhaita. Ehkä heillä on joku kunnioitus vastakkaisen sukupuolen vermeitä kohtaan, kun osaavat tutkia runnomatta ja ronkkimatta. Naisgyneissä on ollut semmoisia survojia ja vihamielisiä nyrpistelijöitä, että on tehnyt mieli kysyä että miksi rupesit gynekologiksi, jos naisten elinten tutkiminen on noin vastenmielistä ja se pitää vielä kostaa potilaalle kipua tai epämukavuutta aiheuttamalla!
Menkää siis hyvämaineiselle gynelle jos muuten jänskättää tutkmius. Hyviäkin on jotka ovat asiallisia ja pehmeäkätisiä eivätkä tiuski.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sosialismi jossa tälläinen ihmisarvoa alentava kontrolli on mahdollista, vapaassa maailmassa ei tulisi kuuloonkaan.
Romaniassa Nicolae Ceaușescu määräsi myös naisille kaikenlaista perverssejä kokeita.
Kuten mitä kokeita?
saahan niitä, riippuu tosin missä käy ja mihin tarkoitukseen niitä on tarkoitus käyttää. en itse halua ottaa mitään e-pillereitä kun sekoittaa hormonitoimintaa. just näin painajaista, että söin jotain kuuria vaan lääkärin painostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo uskotokoon ken tahtoo. 😂
Aika monella paikkakunnalla joka toinen vuosi tehdään sisätutkimus sekä papa. Varmaan pillerin käyttäjillä on suurempi riski saada sille alueille jotain kasvaimia. Muutenhan kaikki seksuaalisesti aktiiviset naiset pyydettäisiin tarkastuksen joka toinen vuosi.
Suomalainen tamma on levittää kyllä tavaransa kiltisti kun käsketään.
Saa sitten 20 eurolla vaikka keltarauhashormoninipillerit jotka maksavat maailmalla 1,2 euroa.
E-pillerit saa lääkäriltä tosta noin vain. Ei tarvitse edes pyytää, vaan niitä tuputetaan. Toisin kuin muiden säännöllisten läkitysten kohdalla, e-pillereistä ei vastaanotolla kerrota haittavaikutuksia. Aina ei edes selvitetä kontraindikaatioita. Ehkäisyvalmisteissa vallitsee täysin eri säännöt kuin muissa lääkkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan terveskeskuksesta. Joissain paikoissa reseptin uusimisen ehtona on käynti tarkastuksessa, toisaalla uusitaan näkemättä asiakasta.
Itse sain alaikäisenä ehkäisypillerit ilman ronkkimista, Vantaalla asuessani valehtelin lääkärille vastikään käyneeni gynetarkastuksessa, jotta saisin reseptin ilman tarkastusta. Kärsin järjettömästä ahdistuksesta mitä tulee gynekologisiin toimenpiteisiin, tämän takia en harrasta seksiäkään tällä hetkellä.
Nyt on puhe siitä saako e-pillerit näyttämättä pilluaan jos ei halua.
Ei kai saa mistään laillisesti.
Naisten vartalo on valtion omaisuutta.