Miehen exällä on Facebookin profiilikuvana mieheni ottama poseerauskuva
Onko yleistäkin, että Facessa säilytetään exään liittyvät kuvat, kun itsellä on jo uusi parisuhde? Mieheni exän profiilikuvana on kuva, jossa mieheni exä poseeraa avonaisessa mekossa heidän yhteisellä Meksikon reissullaan. Miehen ex tietää miehen tykänneen ko. kuvasta, koska mies aiemmin oli kommentoinut Faceen naisen olevan nätti siinä. Mieheni ja hänen exänsä erosta on lähes 3 vuotta ja exällä on uusi mies ja vauva tämän miehen kanssa, mutta kuva vaan säilyy (ja muutkin mieheni ottamat kuvat). Itse ainakin poistin Facesta kaiken exästäni muistuttavan, kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa ja niin teki hänkin, joten en ymmärrä miksi miehen ex säilyttää kuvia eikä päivitä Faceaan nykyistä elämäänsä vastaavaksi, onko se ihan yleistä? Eikö se ole vähän loukkaavaa miehen nyksääkin kohtaan? Itse en ainakaan pitäisi siitä, jos mieheni Face olisi täynnä exän ottamia kuvia.
Kommentit (48)
ai ai. ap vaikuttaa joltain alibin haastattelemalta naiselta, jolla oli hyvä syy murhaan
Ehkä ei käytä enää facebookia? Ja muutenkin, mitä väliä, kuka sen kuvan on ottanut, jos mies ei edes näy siinä?
Jos siinä on vaan eksästä kuva eikä sinun miehestäsi niin tuo on ihan ok. Itse en poista vanhoja eksän kuvia, kun ne on kerran faceen laitettu niin siellä ovat. Uusia kuvia toki otan. Mielestäni kertoo vaan siitä ettei kestä sitä että erosi jos pitää ruveta niitä poistelemaan.
Makuasia. Ei kannata vetää hernettä nenään.
Öö, jos mies ei itse oo kuvassa niin mitä väliä? Mullakin on somessa kuvia jotka on exien ottamia, kivoja onnistuneita kuvia, miksi niitä turhaan poistaisin?
Kuva ei siis ole mikä tahansa kuva, vaan sellainen kuvan ottajalle tarkoitettu seksikäs poseeraus. Jos kyse olisi jostain tavallisesta kuvasta, asia olisi eri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei käytä enää facebookia? Ja muutenkin, mitä väliä, kuka sen kuvan on ottanut, jos mies ei edes näy siinä?
Tiedän, että käyttää. Ja ilmaisin itseni tosissaan epäselvästi, kyseessä on seksikäs poseeraus heidän kihlajaismatkaltaan, ei mikään tavallinen kuva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuva ei siis ole mikä tahansa kuva, vaan sellainen kuvan ottajalle tarkoitettu seksikäs poseeraus. Jos kyse olisi jostain tavallisesta kuvasta, asia olisi eri.
Ap
No en nyt siltikään vetäisi mitään pultteja. Todennäköisesti on exän mielestä vaan kiva kuva hänestä itsestään.
Mulla on facessa ollut aina sama profiilikuva, koska en jaksa vaihtaa sitä. Oon sen ihan itse napannut, mutta pitäisin kyllä kuvan vaikka sen olisi joku muukin ottanut, riippumatta siitä olemmeko enää tekemisissä toistemme kanssa vai ei.
Ehkä hän on niitä joista saa vain yhden hyvän kuvan ja se sattuu olemaan se. Kaikki ei osaa kuvata tai näytä kuvaukselliselle.
Minä ymmärrän mitä ap ajaa takaa. Tuohon kuvaan ja lomaan liittyy varmasti paljon intiimejä hetkiä ja muistoja. Ja kuvassa poseerataan kuvan ottajalle, joka on ap:n nykyinen mies. Onhan tuo nyt vähän outoa.
Lähes kaikki kuvat minusta on eksän ottamia viimeiseltä 15 vuodelta. Enkö saa niitä enää käyttää, kun ollaan nyt erottu? Kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki kuvat minusta on eksän ottamia viimeiseltä 15 vuodelta. Enkö saa niitä enää käyttää, kun ollaan nyt erottu? Kaikkea sitä kuuleekin.
Haluatko käyttää 6 vuotta vanhaa kuvaa, jossa et edes näytä enää yhtään nykyiseltä itseltäsi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän mitä ap ajaa takaa. Tuohon kuvaan ja lomaan liittyy varmasti paljon intiimejä hetkiä ja muistoja. Ja kuvassa poseerataan kuvan ottajalle, joka on ap:n nykyinen mies. Onhan tuo nyt vähän outoa.
Kiitos, niin minustakin ja loukkaavaa myös tämän exän nyksää kohtaan. Jos joku heidän yhteinen tuttunsa kysyisi missä kuva on otettu, pitäisin outona et vastaus olisi kihlajaismatkalla exän kanssa. Muuten ex päivittää Facea melko usein joten sekin vaikuttaa vähän oudolta, että haluaa pitää profiilikuvan itsestään, jossa on 6 vuotta nuorempi ja 25 kg hoikempi kun nykyään.
Ap
Ihan törkeetä. Eikö sen muijan nykyinen mies oo sanonu siitä mitää? Varmaan haaveilee edelleen exästään eli sun miehestä. Uhkauskirjettä postiluukusta ja jos kuva ei poistu, nii piiska viuhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, niin minustakin ja loukkaavaa myös tämän exän nyksää kohtaan. Jos joku heidän yhteinen tuttunsa kysyisi missä kuva on otettu, pitäisin outona et vastaus olisi kihlajaismatkalla exän kanssa. Muuten ex päivittää Facea melko usein joten sekin vaikuttaa vähän oudolta, että haluaa pitää profiilikuvan itsestään, jossa on 6 vuotta nuorempi ja 25 kg hoikempi kun nykyään.
Ap
Niin 25kg hoikempi. Sehän se syy on sitten. Sitä hävettää nykyinen ulkomuotonsa.
Mielestäni exä elää menneessä ja mahdollisesti myös haikailee sen (eli mieheni) perään. Mieheni jätti hänet takiani, mutta luulisi hänen päässeen asiasta yli, kun hänellä on jo kaksi vuotta ollut uusi mies..
Ap
No eihän se kuva heihin liity, koska mies ei ole kuvassa. En minä poistaisi hyvää kuvaa ihan vaan, koska eksä otti sen lomalla. Äly hoi.